Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:20:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wat laat adprfuod printen debiteur + omzet eigenlijk zien?  (Read 1505 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 10, 2009, 02:34:48 pm »

Ik heb de print adprfuod, via LO<7-3-4-4>, opgestart, zoals onderstaand. Als ik nou de omzet pak die daarna gerapporteerd wordt, sluit die niet aan bij LO<8-3-2-1> (gefactureerd), als ik die alleen op niveua F (DEbiteur) pak. (obv FACTUURdebiteur uiteraard aangevinkt)

Natuurlijk, er spelen kostenregels, btw, statiegeld, debiteur factuur etc. allemaal mee, maar ook als ik daarme stoei, kom ik niet in de buurt. Wat speelt er nou eigenlijk mee bij bij adprfuod?

Heb ik zo een rapportage over alleeen ALLE facturen van 2008? Ik zou namelijk verwachten, dat ik met LO<8-3-2-1> niveau F obv debiteur Factuur, ongeveer hetzelfde omzetbedrag tevoorschijn moet kunnen toveren.

Of verwacht ik nu iets totaal verkeerds? Ik zie er namelijk ook geen duidelijk antwoord op via helptekst.

Ik neem aan dat de kolom "DBT" van de ADPRFUOD het aantal dagen te vroeg cq te laat t.o.v. de (originele) betalingstermijn van de debiteur opgeeft.


* adprfuod.PNG (9.47 KB, 443x326 - viewed 112 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 11, 2009, 07:22:05 am »

De print drukt dacht ik een totaal per Debiteur af (mits je maar niet per faktuur specificeert).
Die bedragen kun je zó vergelijken met een Gefaktureerd Verkoopoverzicht per Debiteur.
Vergelijk beide prints met elkaar, zoek een Debiteur uit waarin een verschil zit (liefst een klant met zo min mogelijk fakturen).

Print vervolgens nogmaals een Gefaktureerd Verkoopoverzicht, doch nu van die ene Debiteur, en dan per Faktuur.
Print ook "Debiteuren + Omzet" gespecificeerd per Faktuur.
Je zou nu zo moeten kunnen zien bij welke Faktuur (of fakturen) het fout gaat.

Op basis daarvan kunnen we dan de konklusie trekken waaraan het ligt.
Het zou bijv. zo kunnen zijn dat je handmatige fakturen gemaakt hebt die je nog niet financieel hebt doorbelast.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 19 queries.