Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:33:29 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen print behoeftelijst  (Read 1299 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: February 03, 2009, 10:22:12 am »

In deze print staan kolommen Bestelniveau en EOQ
Dit zijn alleen de getallen van de definities zoals deze op artikel verschijning zijn gedefinieerd.

Dat is echter voor koopartikelen welke gebruikt worden in Dyn. recepturen niet handig.
Daar kun je n.l. heel goed werken met de bewaking op artikel niveau ongeacht verschijning (immers het maakt niet uit of ik vaten of IBC's heb staan, het moet gewoon in die Kuip)

Als ik de bewaking voor die grondstoffen op artikelniveau inricht komt deze echter nergens meer terug in d eprint en zegt het systeem dus bv.

Je hebt 4000 kg , bestelniveau is 0, maar je moet toch 5000 bestellen.
Het systeem geeft n.l. de artikel gedefinieerde niveaus niet weer


Is dat in te bouwen, bv door beide bij elkaar op te tellen (wat de berekeningsmodule eigenlijk ook doet)

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 03, 2009, 11:29:06 am »

Met 1 à 1,5 uur kunnen we de print wel uitbreiden.

Ik denk dat het eropneer zal komen dat er 2 nieuwe kolommen (EOQ en Bestelniveau van het Artikelniveau) moeten worden opgenomen (kolommen zullen dan als laatste kolommen worden toegevoegd).

De berekening zit dacht ik wel wat complexer in elkaar dan "simpelweg bij elkaar optellen". Er staat me bij dat die definities op Artikelniveau voor de situatie "behoefte ongeacht verschijning" gebruikt wordt, en je dus kan stellen dat je minimaal 2000 liter wenst te hebben, ongeacht verschijningsvorm, dááruit kan volgen dat je 180 liter te kort komt, en dat de meest optimale verschijningsvorm om dat in te kopen "drums van 60 liter" zijn. Bij zo'n drum kan dan weer staan dat áls je eenmaal in drums besteld, je dit in veelvouden van 5 drums tegelijk doet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 19 queries.