IK neem aan dat je met "teruggeboekt" bedoelt dat je de Goederen Ontvangst verwijderd hebt.
Het verwijderen van een Ontvangst is bedoeld om een korrektie te kunnen maken. Je hebt iets binnengeboekt, konstateert dat het een verkeerde order, een verkeerde hoeveelheid etc. is, waarna je vervolgens de Ontvangst ongedaan kunt maken en de orderregel opnieuw kunt boeken. Het lijkt mij dat dit op zich best mag gebeuren als de order al gefaktureerd is, immers, bij het boeken van de faktuur kom je er misschien wel pas achter dat je (stel) 100 besteld hebt, dat er 1000 geleverd is, en dat er nu 100 op de faktuur staan. Je wilt de Ontvangst dan nog kunnen korrigeren...
Jouw voorbeeld: Je bestelt er 100, je krijgt er ook netjes 100 geleverd, je geeft vervolgens ook via de Faktuurkontrole aan dat de geleverde 100 zijn gefaktureerd, en nu wil je nčt doen alsof er niets geleverd is en zelfs nog dat er niets besteld is?? Niet zo verwonderlijk dat er dan een melding in zit.
Verwijder dan dus ook de Faktuur maar. Ik verwacht dat je vervolgens met een verschil van 100 overblijft, immers, als je de IO regel verwijderd is er niets besteld, niets geleverd, maar ze stonden wel op je faktuur. Rara.