Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:52:31 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Voorstel aanpassen Print voorraad LOPRVIIG  (Read 1225 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: January 14, 2009, 09:32:04 am »

Zou dit printje op termijn ooit eens aangepast kunnen worden?
Ik heb hier 2 problemen mee

1 - Daar het printje zowel aan inkoop als verkoopkant zit kan ik geen userbutton aanmaken, want werking is afhankelijk van het "padje"
2 - door dubbelle header regel is print niet te exporteren naar excel

Zouden jullie dit eens op de volgende manier aanpassen

- 1 -
Omschrijving aanpassen naar : Printen incourante voorraad
- 2 -
Grondstoffen en eindproducten onder 1 printje met een combobox voor de keuze van eindproducten of grondstoffen, net als die je ook wel in andere selecties kunt vinden.
- 3 -
vinkje maken voor de header net als in het algemene printje voorraad, zodat hij te exporteren is naar excel.

Dan zou dat logischer in elkaar zitten
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 14, 2009, 10:06:33 am »

In 2004 heb ik mijzelf ook al de handigheid afgevraagd van het feit dat er hier één funktie wordt gebruikt voor schijnbaar 2 verschillende (maar eigenlijk dezelfde) doelen.

Waar er overigens een insteek is naar 'grondstoffen en eindprodukten' vermoed ik dat dit beter 'koop-/produktie' had kunnen zijn, immers, waar vraag ik nu mijn handelsgoederen op?

Dat ter zijde, zoals e.e.a. in 1998 is opgezet, zijn dit 2 kompleet verschillende prints, met hun eigen kolommen (doch getriggerd door dezelfde schermfunktie).
"Even samenvoegen" is er niet bij, al was het maar omdat iemand hier ooit 2 separate prints voor heeft laten ontwikkelen.

Wat wel mogelijk is, is dat de funktie een 3e print triggert, en wel degene zoals door jou gewenst.

Wordt ze vanuit menu Inkoop opgeroepen, dan betreft het "Printen Incourante Grondstoffen"
Wordt ze vanuit menu Produktie opgeroepen, dan betreft het "Printen Incourante Eindprodukten"
Wordt ze van elders aangeroepen (bijv. jouw Userbutton) dan zou het "Printen Incourante Voorraad" kunnen worden.

Dit betreft dan een nieuwe print (5,5 uur) waarbij we meteen rekening kunnen houden met het feit dat er een enkele kop wordt afgedrukt t.b.v. de export naar Excel (specifiek vinkje is daarvoor niet nodig).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 19 queries.