Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 08:55:23 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassing "Proper Shipping name" ADR 2009 (tunnel) (t.a.v. Menno)  (Read 2519 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: December 29, 2008, 10:23:14 am »

Deze komt voor op diverse plaatsen:
In de variabele layouts
       Pakbonregel; Proper Shipping Name                HH:PSNAME-REST             60
       Pakbonregel; Proper Shipping Name (Eng)        HH:PSENAME-REST           60
       Pakbonregel; Proper Shipping Name (Ned)        HH:PSNNAME-REST           60

       Pakbonregel; Proper Shipping Name IMDG        HH:PSINAME-REST             60
       Verkooporderregel; Proper Shipping Name        HH:PSNAME-REST              60
       Verkooporderregel; Proper Shipping Name IMDG    HH:PSINAME-REST          60
       Vrachtbriefregel; Proper Shipping Name           HH:PSNAME-REST               60
       Vrachtbriefregel; Proper Shipping Name IMDG    HH:PSINAME-REST             60

En ook in diverse vaste prints, zoals bij AD de raaplijst!

Nu is het zo dat het nieuwe ADR (versie 2009 gaat in op 1 jan en heeft uiterlijke implementatie op 30/6) voorschrijft in randnummer 5.4.1.1.1 dat de tunnelcode (met de haakjes) wordt geplaatst na de vervoersomschrijving direct na de verpakkingsgroep.

Voorbeeld (in de vervoersomschrijving):
UN 1993, Brandbare vloeistof, n.e.g. (Stof neg1, stof neg2) 3, II, (D/E)

Dit moet als er sprake is van ADR vervoer, zowel direct als in multimodaal transport.
PAS OP : IMDG kent geen tunnels dus daar moet het niet worden toegepast.


Ter info: mail van rijkswaterstaat:

---------------------------------------------------------------------------------
VAN: Inspectie Verkeer en Waterstaat [mailto:info@ivw.nl]
VERZONDEN: maandag 22 december 2008 16:41
AAN: Marco de Kraa
ONDERWERP: Conform internationale regels gaat het ADR 2009 in januari in Hierin staat o.... [Incident: 081219-000392]

*The information contained in this email is confidential and privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error, please contact the sender immediately by return email; please delete in this case the email and do not disclose its contents to any person. We don't accept liability for any errors, omissions, delays of receipt or viruses in the contents of this message which arise as a result of email transmission.*
 Reactie (Inspectie Verkeer en Waterstaat) 22-12-2008 17:40
Geachte heer Kraa,

Hierbij komen wij terug op uw vraag over de plaatsing van de tunnelcode in het vervoersdocument.

De plaats van de tunnelcode is achter de verpakkingsgroep.
Dit zal worden opgenomen in randnummer 5.4.1.1.1 van het ADR 2009.

Het tunnelbeleid is enkel van toepassing op het ADR, voor de andere modaliteiten hoeft de tunnelcode niet te worden vermeld op het vervoersdocument. In de andere regelgeving wordt dan ook niet verwezen naar het ADR.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Verkeer en Waterstaat
Objectvergunningen
Postbus 90653
2509 LR Den Haag
t: 088 489 00 00 (lokaal tarief)
www.ivw.nl

Voor alle vragen over producten en diensten van de Inspectie Verkeer en Waterstaat kunt u bellen
via: 088 489 00 00, tegen lokaal tarief
---------------------------------------------------------------------------------
VAN: Inspectie Verkeer en Waterstaat [mailto:info@ivw.nl]
VERZONDEN: dinsdag 23 december 2008 8:24
AAN: Marco de Kraa
ONDERWERP: Plaats tunnelcode in vervoersdocument [Incident: 081219-000392]

*The information contained in this email is confidential and privileged. It may be read, copied and used only by the intended recipient. If you have received it in error, please contact the sender immediately by return email; please delete in this case the email and do not disclose its contents to any person. We don't accept liability for any errors, omissions, delays of receipt or viruses in the contents of this message which arise as a result of email transmission.*
 Reactie (Inspectie Verkeer en Waterstaat) 23-12-2008 09:24
Geachte heer Kraa,

Op een multimodale vrachtbrief moet de tunnelcode wel worden vermeld.
Hier moeten de belangrijke gegevens van de verschillende modaliteiten worden gecombineerd.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Inspectie Verkeer en Waterstaat
Objectvergunningen
Postbus 90653
2509 LR Den Haag
t: 088 489 00 00 (lokaal tarief)
www.ivw.nl

Voor alle vragen over producten en diensten van de Inspectie Verkeer en Waterstaat kunt u bellen
via: 088 489 00 00, tegen lokaal tarief



Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: December 30, 2008, 08:59:48 am »

Aangepast. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21039.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 30, 2008, 03:10:14 pm »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20767.msg29914#msg29914

Kan ik de code weer verwijderen van de vrachtbrief??
DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: December 30, 2008, 03:38:02 pm »

Ik begrijp de vraag niet. De Tunnelbeperkingskode is enkel beschikbaar op Variabele Layout van de Vrachtbrief; dus als je de betreffende Layout-Variabele niet opneemt hoef je ook niets te verwijderen. Of nog simpeler: vul hem gewoon niet in bij het Artikel ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.2 seconds with 19 queries.