Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:26:50 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Veld "verkoper" op raadpleegscherm relatie 2-1-1-1 F1 (LOREIDRAWX)  (Read 3006 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: November 11, 2008, 10:59:45 am »

De verkoopafdeling wil graag onder 2-1-1-1 F1 kunnen zien welke verkoper er aan een relatie (debiteur) gekoppeld is. Vanuit raadplegen relatie gaat men vervolgens via SHIFT-F5 naar CRM.

Momenteel moet men eerst naar raadplegen debiteuren om te zien wie de verkoper is, vervolgens naar relaties raadplegen om in CRM te komen. Wat mij betreft is het ook een oplossing om vanuit raadplegen debiteuren naar CRM te kunnen.


* 2-1-1-1 F1 veld verkoper.png (11.22 KB, 562x434 - viewed 198 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 11, 2008, 11:18:18 am »

Dat laatste lijkt me wel te doen ...
(en werkt nu niet via een Userbutton omdat het Relatie-ID niet wordt meegegeven daaraan).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 11, 2008, 11:44:16 am »

Een ander idee: misschien is het wel beter om de verkoper in het CRM-menu zichtbaar te maken. Daarmee zijn wij ook gered.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Hans Jansen
Poster
*
Offline Offline

Posts: 1


View Profile
« Reply #3 on: February 17, 2009, 12:03:37 pm »

Pascal heeft hiermee een heel goed idee ! Zien welke verkoper aan de debiteur gekoppeld is zichtbaar in CRM is ook bij ons een vurige wens.
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 17, 2009, 12:48:08 pm »

Pascal heeft hiermee een heel goed idee ! Zien welke verkoper aan de debiteur gekoppeld is zichtbaar in CRM is ook bij ons een vurige wens.

Tsja... Vervelend is alleen dat een Debiteur nóg 199 andere velden bevat, die ieder voor zich wel "handig" kan vinden om in het CRM scherm te tonen; Verkoopgebied, Kredietlimiet, Prijslijst-id etc.

Een volgende roept het scherm weer aan v.w.b. Crediteuren, en wil juist gegevens van de Leverancier zien, een derde weer gegevens van de Vervoerder.

Ofwel, ja, natuurlijk is dit een goed idee, maar als dit niet meteen "goed" wordt opgezet, zal het een rommeltje worden.

M.i. gaan we dan ook niet (enkel) een rubriekje "Verkoper" of i.d. opnemen.

Wat zou wel kunnen ?

Wel, op Tab Debiteuren-/Crediteuren-/Vervoerders een Subtab "Weergeven" of i.d. opnemen, en daarbij alle velden die bij de Debiteur-Id zijn ingevuld onder elkaar weer te geven met hun waarden (net als dat nu alle velden in een gridje als kolom worden getoond). Dan heb je wél een algemene oplossing.

Het eerst volgende is echter dat je reden te meer zult hebben om te kunnen aangeven welke gegevens je bij dat Weergeefscherm wel/niet wenst te zien. Dus, desgewenst alleen Verkoper, Verkoopgebied en Prijslijst-id, maar de rest niet. Funktionaliteit die overigens ook uiterst gewenst is bij de weergave van de kolommen, immers, ook daar zullen we niet alle velden van een tabel als kolom terug willen zien (al was het maar omdat ze niet allemaal gebruikt worden).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: February 17, 2009, 01:50:19 pm »

Ik ben het maar gedeeltelijk met jou eens Wouter,

Immers de vertegenwoordiger zou je ook kunnen lezen als: klant contact
Deze is wat CRM betreft cruciaal.
Niet dat die bladen niet handig zijn, maar ik kan me goed indenken dat als een willekeurig iemand van een binnendienst een belletje krijgt dat hij/zij in zijn scherm snel wil zien "bij wie die klant hoort".

Dus wat dat betreft is het te verdedigen dat deze mee komt in het grid.
Dit bv in tegenstelling tot een meer algemene instelling/waarde.


temninste dat is hetgeen bij mij als eerste naar boven kwam toen ik deze post las....

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 17, 2009, 01:57:25 pm »

Dus wat dat betreft is het te verdedigen dat deze mee komt in het grid.

Welk Grid dan ?

Dat meer mensen het scherm voor "Debiteuren" zal gebruiken dan voor "Crediteuren" ben ik met je eens, maar daar gaat het niet vnl. om; dat was slechts één van de voorbeelden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 18, 2009, 08:23:41 am »

Quote
temninste dat is hetgeen bij mij als eerste naar boven kwam toen ik deze post las....

Ditto.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 18, 2009, 10:41:15 am »

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om een extra gridje zoals "Uservariabelen" op te nemen, maar dan met een aantal "Algemene gegevens".

Wij bepalen dan in koding welke gegevens we hier in dit gridje tonen.

Voor nu: Verkoper, misschien Verkoopgebied, en w.s. ook Kredietlimiet.
E.e.a. op basis van "wordt alleen getoond indien er ook iets ingevuld is".

Net als de andere van dit soort speciale gridjes, opgesplitst in 2 delen. Links de variabele, rechts de waarde.


* crm.PNG (4.06 KB, 308x105 - viewed 129 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 20 queries.