Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:43:53 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Inrichting weegartikel  (Read 1499 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
abok
Helper
*
Offline Offline

Posts: 63


View Profile WWW
« on: November 03, 2008, 10:16:44 am »

Hoe moet ik het volgende artikel en verschijning inrichten om bij binnenkomst te kunnen wegen met de scanner?
Appel in een bin van 120 kg.
Voordat dit artikel wordt gebruikt in productie willen we graag weten wat deze bin weegt.
Deze bin met appelen kan ook 110 kg wegen. We weten niet hoeveel stuks in een bin zitten. Dus ik kan de inrichting zoals bij de watermeloenen niet gebruiken.
Logged

LE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 03, 2008, 11:56:23 am »

We weten niet hoeveel stuks in een bin zitten. Dus ik kan de inrichting zoals bij de watermeloenen niet gebruiken.
/quote]

Waarom niet? Dit werkt toch niet alleen bij "stuks" artikelen?

Verder:

Als je iedere BIN ziet als "een pallet", en dus iedere BIN haar eigen Subchargenummer toegekend krijgt, kun je dit op twee manieren doen:

a. door de BIN binnen te boeken via Scan Terminal ""Goederen Ontvangst Vaten". Dan mag je direkt aangeven dat je bijv. 1 BIN hebt ontvangen met een Inhoud van 100, of 110, of 120. Desnoods ontvang je er 3 met 120, dan kun je ook dat in één handeling opboeken.

b. via het weegscherm kan het ook, maar geldt nog steeds dat 1 BIN = 1 subcharge.

Merk echter op dat je bij het VTV scherm opgeeft dat je Verschijningen wil zien, en dat een BIN met 1 Kg appels erin net zo goed "1 stuk" is als dat een BIN met 120 Kg appels erin. Nu kun je de VTV ook o.b.v. eenheden opvragen, maar let dus wel goed op dat jij als gebruiker dit nu moet weten. Het gaat niet vanzelf.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.102 seconds with 19 queries.