Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:32:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Funktie-trigger Workflow toegevoegd - missend bestand map LOPW?  (Read 4802 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 27, 2008, 05:09:07 pm »

Ik heb een funktie-trigger toegevoegd via menu 2-9-9-2-1-7, F4 zie afbeelding 1
Vervolgens ga ik naar de ingevoerde funktie toe om te kijken of ik een mailtje ontvang, maar dan verschijnt melding op afbeelding 2

Ik heb de funktie-trigger trouwens aangemaakt op basis van het voorbeeld wat Peter post in topic:
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18132.msg21212#msg21212

Moet ik nog iets installeren of instellen? Ik heb verder nl geen acties/reacties oid aangemaakt (geen help-tekst aanwezig dus ik weet niet wat ik hiermee moet).


* funktie-trigger instellingen.png (7.38 KB, 618x350 - viewed 286 times.)

* funktie-trigger.png (16.2 KB, 842x493 - viewed 296 times.)
« Last Edit: October 27, 2008, 05:19:11 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 27, 2008, 07:26:10 pm »

Ik vermoed dat jouw Profit installatie (InstallShieldversie) uit 2005 dateert (SP5 of lager). Hierin zit dan geen Active-X ondersteuning voor het emailen. Vermoed daarmee dus ook dat dit het eerste is wat je inzake emailen op dit werkstation aan het testen bent (lees: je hebt het emailen nog niet aan de praat).

Als eerste dient het werkstation over de betreffende Active-X te beschikken. Hiertoe zou je een aanvullende Winsock Installshield uit kunnen voeren (http://ha1.heartprofit.nl/files/COMMON/ACTIVEX/winsock.exe). Daarnaast heb je maar zo kans dat je ook nog wat inrichtingszaken te doen hebt (opgeven protocol, mailserver gegevens etc).

Als ik gelijk heb dat je over de SP5 (of eerder) versie beschikt (kon wel eens kloppen, want je schermen zien er niet echt bijzonder XP achtig uit), dan mis je nog veel meer. Je kunt dus maar beter meteen overstappen op VFP8 (lees: de nieuwste Installshields downloaden en installeren).  smile

Zie verder de website, Downloads, Runtimes.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 27, 2008, 08:21:23 pm »

We hebben inderdaad nog niet veel met mailen via Profit gedaan. Maar ik draai wel XP (SP3), hou alleen niet zo van die teletubby-look van XP  Wink
Ik ga eea installeren en nogmaals proberen, bedankt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 28, 2008, 02:11:37 pm »

Ik heb Winsock geinstalleerd, vervolgens VFP8 geinstalleerd.
Bij Bedrijfsparameteres (F5, F5, optie A) de SMTP-server opgegeven

Nu krijg ik een authentication failure; is er nog iets wat ik in moet stellen?





* SMTP server F5 F5 A Bedrijfsgegevens.png (15.62 KB, 689x486 - viewed 272 times.)

* Mail Fout 35 5.7.3 Authentication unsuccessful.png (5.75 KB, 330x137 - viewed 257 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 28, 2008, 04:30:42 pm »

Na telefonisch kontakt met Robert werkt het nu.
Wat ik echter niet zo fraai vind is dat de authenticatie-gegevens benodigd voor het mailen, middels kopieren-plakken zichtbaar gemaakt kunnen worden:

Menu 2-1-1-1, BBB-BETON (onze ID), SHIFT-F4 Kontaktpersonen Relatie, F5 Wijzigen Relatie-Kontaktpersoon
Bij het invullen / raadplegen van het veld Password worden er keurig sterretjes weergegeven. Ga je dit echter kopieren-plakken in kladblok, dan zie je het wachtwoord  Sad

Je kunt de funktie natuurlijk gaan afschermen, maar onder 9-2 Gebruikers is het wachtwoord wel prima afgeschermd. Kan dit ook voor dit scherm zo gemaakt worden?


* 2-1-1-1 BBB-BETON SHIFT-F4 F5 Wijzigen kontaktpersoon.png (17.52 KB, 741x470 - viewed 266 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 29, 2008, 08:11:02 am »

Even voor mij : Wat zorgt ervoor dat dit User-id + Password daar zichtbaar worden ... ik heb dat hier niet. Cry
En, heeft dit met emailen te maken ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 29, 2008, 08:15:55 am »

Oh, ik heb het al gezien (Relatie = Bedrijfs-id). Niet dat ik snap waarom het zo in elkaar zit. Maar goed.
Nee, als VFP dit "kopiëren" toestaat (wat m.i. niet hoort), dan helpt er niets meer. Mijn idee is dan : niet wijzigbaar maken, in die zin dat de oude waarde domweg niet wordt voorgedrukt. Dus, leeglaten bij Wijzigen, en als er niets is ingevuld blijft de oude gelden.

Doen we wel zo.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #7 on: October 29, 2008, 12:10:03 pm »

Opgelost en op jullie systeem gezet.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 29, 2008, 12:16:01 pm »

Het werkt, bedankt maar weer smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 29, 2008, 12:24:29 pm »

Na telefonisch kontakt met Robert werkt het nu.

Gewoon even voor een volgende die het emailen wil inrichten, en Robert er niet is...

Wat moest er nu allemaal nog (aanvullend op Winsock control + SMTP server invullen) gebeuren?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: October 29, 2008, 12:41:50 pm »

Gewoon even voor een volgende die het emailen wil inrichten, en Robert er niet is...

Wat moest er nu allemaal nog (aanvullend op Winsock control + SMTP server invullen) gebeuren?

Is inderdaad wel nuttig om even te posten. Onderstaande akties heb ik ondernomen om e-mail vanuit Profit te kunnen versturen:

1. Je bedrijfs-identiteit (zie statusbalk Profit, linksonder) moet als relatie toegevoegd zijn onder menu 2-1-1 Raadplegen relaties.
2. Vanuit Raadplegen relaties SHIFT-F4, raadplegen kontaktpersonen. Hier moeten de mensen aan wie je een mailt wilt sturen toegevoegd zijn als kontaktpersoon. Vul bij kontaktpersoon de velden 'E-mail', 'User-ID' en 'Password' in om te zorgen dat de mail ook daadwerkelijk verstuurd kan worden (Password invullen van je mail, niet die van je login voor Profit).
bij de Relatie-id die representatief is voor het aktieve bedrijf zul je de gebruikers van Profit (die willen kunnen mailen) als Kontaktpersoon moeten opnemen, en middels Userid-/Password moet je de toegangsgegevens tot de mailserver bekend maken (zie post hieronder).
3. Winsock control installeren op werkplek http://ha1.heartprofit.nl/files/COMMON/ACTIVEX/winsock.exe
4. SMTP-server onder F5, F5, A, veld 'SMTP server' invullen.
« Last Edit: October 29, 2008, 01:34:14 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: October 29, 2008, 01:18:48 pm »

2. Vanuit Raadplegen relaties SHIFT-F4, raadplegen kontaktpersonen. Hier moeten de mensen aan wie je een mailt wilt sturen toegevoegd zijn als kontaktpersoon. Vul bij kontaktpersoon de velden 'E-mail', 'User-ID' en 'Password' in om te zorgen dat de mail ook daadwerkelijk verstuurd kan worden (Password invullen van je mail, niet die van je login voor Profit).

Nou... "de mensen aan wie je een mail wilt sturen" zal wel wat veel zijn. Wink

Ik formuleer hem iets anders: bij de Relatie-id die representatief is voor het aktieve bedrijf zul je de gebruikers van Profit (die willen kunnen mailen) als Kontaktpersoon moeten opnemen, en middels Userid-/Password moet je de toegangsgegevens tot de mailserver bekend maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #12 on: October 29, 2008, 01:31:46 pm »

Inderdaad, zo is het juist geformuleerd.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: October 29, 2008, 01:35:26 pm »

Ok, aangepast. Voor users die niet verder lezen dan mijn opsomming Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.024 seconds with 20 queries.