Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:32:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanmaningstermijnen  (Read 2295 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: October 08, 2008, 12:45:31 pm »

Kan ik deze ergens instellen?
Als ik bv ipv 30 dagen en 60 dagen naar 1 en 2 weken wil gaan?

Zo ja, waar zit dat in de programmastuur instellingen?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 08, 2008, 01:11:26 pm »

Kan ik deze ergens instellen?

Nope.

Volgens mij hebben we dit ooit wel eens uitgewerkt (weet niet zeker of dit helemaal in blokjes is uitgeschreven), maar het was eerder 100 dan 10 uur  Sad

De Ouderdomsanalyseprint had vroeger ook een vaste indeling (niet vervallen, < 30 dagen, < 60 dagen, > 60 dagen), maar daar kun je e.e.a. wel flexibel instellen. Ook meer-/minder kolommen, en per kolom een ander aantal dagen (bijv. 7,14,21,28 of 14, 28, 60, 90, 180 etc.).

Wil je zoiets ook bij de Aanmaning, dan moeten die kolommen formeel gedefinieerd kunnen worden, met vertaling erbij v.w.b. Aanmaningen in andere talen, moeten de Aanmaningteksten afhankelijk van die kolommen gedefinieerd kunnen worden etc. Daar komt helaas nog wel wat maatwerk bij kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: February 11, 2009, 11:07:25 am »

Wouter,

Als ik nu het volgende zou vragen:
1 - het definieren van 2 bedrijfsparameters met daarin de drie categorien (gelijk aan huidige situatie) waarin het aantal dagen wordt gegeven met eis dat variabele 1 < variabele 2 ter vervanging van de 30 en 60 dagen termijnen

2 - Dan hoeft in de aanmaningsdefinitie niets structureel aangepast te woden, anders dan de door Heart getoonde tekst bij de invulvelden KKOLOM2 t/m KKOLOM4

3 - Wel moet het aanmaningsgenereringsdeel ADPRFUAM dan worden aangepast op het respecteren van die 3 variabelen.

Vraag is nu wat zou dat ongeveer gaan kosten (budgetofferte waarde, dus nog geen definitieve quote)

mvg


Marco
« Last Edit: February 11, 2009, 11:16:13 am by mdekraa » Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 11, 2009, 12:24:42 pm »

Ik denk dat we het dan over ± 20-25 uur hebben.

Misschien is het dan wel een idee om de 7 en 14 dagen of 30 en 60 dagen in de Aanmaningdefinitie zelf in te vullen, opdat je afhankelijk van de aan de Debiteur gekoppelde definitie toch andere termijnen kunt hebben (misschien maan je binnenland wel vaker aan dan buitenland, danwel bepaalde groepen klanten minder snel dan andere).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.06 seconds with 19 queries.