Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:57:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: PRINTER driver kopieren  (Read 1565 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 08, 2008, 03:44:24 pm »

Ik wil wat met die pdf aan het stoeien. En nu wil ik gewoon een printerdriver proberen te bewerken. (lukt me toch vast niet, maar goed, als je het niet probeert weet je de uitkomst ook niet)

Ik dacht handig te zijn door een driver te exporteren (SCHRM/001), vervolgens op te zoeken in C:\troep
en daar te hernoemen van
C:\TROEP\SCHRM001.DRV
naar
C:\TROEP\SCHRM002.DRV

om daarna te importeren.
Maar helaas trapt het importeren (SYPDTRIM Importeren printerdriver) daar niet in. "Geen nieuwe printerdrivers gevonden" is de melding en daarmee afgelopen.

Natuurlijk: Ik kan een nieuwe printer gaan aanmaken en daar de 001 onder zetten, of gewoon regeltje voor regeltje gaan kopieren en dan naar wens / eigen inzicht aanpassen.

Maar is zoiets nou werkelijk niet mogelijk? Zit dit niet al ergens verstopt?


* sypdtrim.PNG (20.21 KB, 471x394 - viewed 210 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: September 08, 2008, 03:57:16 pm »

Hallo Johan,

bij het Importeren van de Printer driver geef je de naam op van de printer driver van de zojuist geexporteerde printer driver. Je kunt dus wel bijvoorbeeld aan de ander bestaande Printer dezelfde (zojuist geexporteerde) driver importeren.

een andere mogelijkheid is als je bij dezelde Printer, de Driver wilt kopieeren eerst de betreffende Driver selecteren. Net doen alsof je wilt wijzigen, door de sleutel Rubriek heen enteren, daarna Esc (1 stapje terug), middels F4 een nieuwe driver aanmaken, alleen als het scherm er is druk je op F8. Op dat moment worden de gegevens van de vorige Driver opgehaald. Nu alleen nog even het de juiste id invullen en Cntrl+F1 en je bent klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: September 08, 2008, 04:00:44 pm »

super!
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 19 queries.