Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 04:50:13 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Overzicht artikelen met UN code  (Read 2560 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: July 30, 2008, 10:17:19 am »

Wij willen graag een overzicht draaien van artikelen waarbij een UN code is ingevoerd.
Als we een rapport zouden kunnen maken met daarin het artikel en een van de velden UNNR, TRMCRDNR of GEVOMS zijn we er. Maar dat lukt dus niet.

Iemand een tip?


Groeten,
Cathelijn
SE
« Last Edit: July 30, 2008, 10:30:04 am by Cathelijn » Logged

Heart-Profit company ID : SE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 30, 2008, 12:44:02 pm »

Je wilt zeker alleen de "gevaarlijke" artikelen, toch ?
En zo dat juist is, en dat overzicht zou eruit komen (met alleen de gevaarlijke artikelen) is het dan nog wel nodig dat één van de door jou genoemde velden wordt getoond ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #2 on: July 30, 2008, 02:30:32 pm »

Ja, alleen de gevaarlijke artikelen. En ja, als 1 van de genoemde velden erin zou staan, zou dat makkelijk zijn. Het is een eenmalig iets trouwens.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 30, 2008, 03:12:14 pm »

Ok, dan stel ik voor om LOPRAR (1-1-1-9-1) aan te passen, en daar een vraag Alleen Artikelen met UN nr. J/N op te nemen.
Bij Ja krijg je dan inderdaad aleen de Artikelen met ingevuld UN nr. en dat zal helemaal rechts ook worden afgedrukt.

1 uur.

Is dat goed ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #4 on: July 31, 2008, 10:31:35 am »

Dank je, moet dat even overleggen met iemand die met vakantie is... Ik kom er later op terug.

Logged

Heart-Profit company ID : SE
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: August 01, 2008, 09:21:10 am »

even als waarschuwing:
Als het er om gaat om de invoer te controleren maak ik altijd een query met daarin de volgende items:
UNnummer
ADrkode
ADR labels
verpakkingsgroep en TREMCARD

Dan kun je n.l. de ADR lijst hoofdstuk 3 er gewoon naast leggen als controle.
Deze controle doen wij 1 á 2 maal per jaar

Ik heb Menno al een keer voorgesteld om de items UN nummer, ADR labels en ADR kode ondergeschikt te maken aan de GEVO (gevaarsomschrijving) want nu vul je deze gegevens steeds dubbel per artikel in. Maar het bleek dat al deze velden op zoveel plaatsen in Heart gebruikt worden dat het omzetten naar een logischer systeem veel te veel geld en resources zou kosten.
Dus nu bestaat het gevaar dat je bv bij dhet UN nummer 1993 voor brandbare vloeistoffen gebruikt maar de GEVO tekst voor bv een zuur....
Het regelmatig controlen van deze invoer is dus wel belangrijk om consitentie in de ingevoerde transportgegevens te garanderen.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 01, 2008, 09:42:06 am »

Quote
want nu vul je deze gegevens steeds dubbel per artikel in. Maar het bleek dat al deze velden op zoveel plaatsen in Heart gebruikt worden dat het omzetten naar een logischer systeem veel te veel geld en resources zou kosten.

Ik kan niet helemaal zeker (meer) zijn, maar volgens mij valt dat wel mee. Echter, je hebt een deel in het systeem dat zonder de MSDS module gebruikt kan worden, en je hebt een deel "met". Maar, omdat iedereen (of veel) het makkelijker vinden om met het deel "zonder" te werken, vinden daarop uitbreidingen plaats (die worden daarop domweg gevraagd), worden daar de Layoutvariabelen voor gevraagd enz., wat intussen niet op het deel "met" wordt gevraagd c.q. aanwezig is. En zo krijg je een dubbel systeem.

Ik zal het wellicht voor de helft fout hebben, maar voor die andere helft heb ik zeker gelijk en heb je důs jouw beschreven probleem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: August 11, 2008, 10:19:00 am »

Ja, alleen de gevaarlijke artikelen. En ja, als 1 van de genoemde velden erin zou staan, zou dat makkelijk zijn. Het is een eenmalig iets trouwens.
Hallo Cathelijn,

Volgens mij bedoel je toch iets anders.
En wil je niet alleen weten welke artikelen een UN-nummer hebben maar okk wat het UN-nummer is en de ADR klassificatie etc. etc.
Als dit zo is zal Heart hiervoor een print moeten ontwerpen en die is niet zo maar even met een uurtje gemaakt denk ik. Bel vanminddag wel even.

Dirk-Jan

« Last Edit: August 11, 2008, 12:08:25 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.115 seconds with 21 queries.