Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:50:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: DKK gebruiken als margebewaking  (Read 2110 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: July 16, 2008, 03:02:32 pm »

Als ik een voor-calc DKK over een product zet en de kostprijzen opnieuw bereken. neemt hij die dan mee en kan ik die als "margebewaking" gebruiken in mijn pop-up bij ordertoevoegen?

Immers daar krijg je een waarschuwing als de kostprijs de verkoopprijs overstijgt


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: July 16, 2008, 04:27:45 pm »

Twee redenen waarom je aan vakantie toe bent:

1) Verkeerde board
2) Er bestaan geen voorkalkulatorische DKK's

Wat jij wil kun je op een aantal manieren bereiken.
Zo kun je bij de Financiële Groep een Kostprijsopslag Voorgekalkuleerd opgeven. Dit kan zowel middels een percentage als middels een vast bedrag per Eenheid.
Als dit een te hoog niveau is, kun je ook op Receptniveau een Percentage Kostprijsopslag opgeven; gekombineerd met Soort 'V' zal dit meelopen in de Voorgekalkuleerde Kostprijs.
Als dit een te laag niveau is, kun je ook nog een Percentage Kostprijsopslag opgeven op bedrijfsniveau (Bedrijfsparameters Kostprijs/Kostprijsopslag - zie ook de helptekst bij de Rubriek "Kostprijsopslag uit Systeem-parameters hanteren).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: July 16, 2008, 06:10:27 pm »

1) helemaal gelijk verplaats hem maar gauw

2) Als ik DKK = extracomptabel en nacal = Nee kies is dit toch i.p. "voorcalc" ?!

of niet?

PS nog ruim 1 week
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: July 17, 2008, 11:05:01 am »

Of je een Extracomptabele DKK als 'voorkalkulatorisch' bestempeld mag een kwestie van definitie zijn. Feit is dat DKK's niet meelopen in de berekening van de Effectieve Kostprijs en derhalve geen rol kunnen spelen in jouw 'margebewaking'. Mijn voorstellen zullen de Effectieve Kostprijs daadwerkelijk verhogen en dus wél meelopen in de kontrole van de Verkoopprijs. Maar deze hogere Effectieve Kostprijs geldt dan wel meteen overal (ook in een Management Overzicht tegen Effectieve Kostprijzen).

Wellicht mooier is uitbreiding van de bestaande Bedrijfsparameter met een percentage, zodat je een Waarschuwing krijgt als de Verkoopprijs minder dan xx% hoger is dan de Effectieve Kostprijs.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: July 20, 2008, 08:45:31 pm »

klinkt simpel maar dat is het niet.
op grondstoffen zul je bv met een minimale marge van € 0.10 /kg willen werken, terwijl er voor eindproducten een bedrag van bv € 0.20 gewenst zal zijn.

Ik denk dat het beter zou zijn als je management overzichten met en zonder die opslag zou kunnen printen, net als bij de DKK's
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 19 queries.