Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:05:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Consignatie bedrijf kontrole op artikel / verschijning bij LOVRTV  (Read 2902 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 04, 2008, 12:52:08 pm »

We werken nu voor 1 klant met een consignatiebedrijf. Zolang de artikel / verschijning maar bestaat in het consignatiebedrijf, gaat dat allemaal prachtig. Dat laatste is echter niet altijd het geval. Ik heb al eens (telefonisch?) gevraagd of het kopieren van een artikel mogelijk is, (zoals bij LOKOVL Kopieren  Artikelgevens LO <1-1-1-3>) maar hierop was toen het idee: Nee. Op zich begrijpelijk, want kopieren van artikelgegevens (+verschijningsvormen etc. ) is op zich nogal riskant als er niet heel veel controles bij worden ingebakken, die het bestaan etc. van allerhande parameters controleren.

Desalniettemin is het verrekte lastig dat het artikelbestand / verschijningsvormen bestand in CLACO (Consignatie) ongelijk is aan LACO (het 'gewone' bedrijf). Wat volgens mij een heel eenvoudige controle kan zijn, is het controleren op het bestaan van een artikel/verschijning in het consignatiebedrijf. Deze controle is nu nergens (merkbaar) ingebakken.

VRAAG: Kan er in LOVRTV (toevoegen verkooporderregel) een kontrole worden opgenomen, die controleert of de ingevoerde artikel / verschijning aktief is in het consignatiebedrijf?  Deze controle heeft alleen zin als bij LOVOTV (toevoevoegen Verkooporder-header) de rubriek "vrrd. in consignatie nemen" op blad 3 is aangevinkt.

Als je het goed zou doen zou er in LOVOWY een soortgelijke controle moeten worden opgenomen. Je mag namelijk de rubriek "vrrd. in consignatie nemen" daar later ook nog aanvinken.

Voor Laco niet relevant, maar misschien wel goed om rekening te houden: Hoe zou dit met formele "bulkleveringen" moeten worden gecontroleerd?

Hiermee voorkom je een hoop teleurstelling, want nog steeds blijken te veel leveringen die "in consignatie" zouden moeten gaan, niet in consignatie te worden genomen omdat de artikel(/verschijning) niet bestaat in het consignatiebedrijf.


* lovotv consignatie.PNG (16.21 KB, 700x470 - viewed 174 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 04, 2008, 04:18:03 pm »

Quote
VRAAG: Kan er in LOVRTV (toevoegen verkooporderregel) een kontrole worden opgenomen, die controleert of de ingevoerde artikel / verschijning aktief is in het consignatiebedrijf?  Deze controle heeft alleen zin als bij LOVOTV (toevoevoegen Verkooporder-header) de rubriek "vrrd. in consignatie nemen" op blad 3 is aangevinkt.

Ik snap nog niet precies wat er dan zou moeten gebeuren, maar stel e.o.a. Waarschuwing met Door/Terug dan moet dat met een Bedrijfsparameter waarin één Bedrijfs-ID (in jouw geval CLACO) kan worden ingevuld wel kunnen voor 5 uur totaal.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: July 07, 2008, 08:18:35 am »

Ik snap nog niet precies wat er dan zou moeten gebeuren,

Na zo'n melding moet je als de sodemieter zien dat je de artikel/verschijning in CLACO invoert. Die 5 uuren ga ik even overleggen hier.

Dat ene bedrijfsid is al  bekend. (bedr paramaters optie a  bedrijfsgegevens blad 2)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 07, 2008, 08:42:42 am »

Quote
Wat volgens mij een heel eenvoudige controle kan zijn, is het controleren op het bestaan van een artikel/verschijning in het consignatiebedrijf

Quote
Na zo'n melding moet je als de sodemieter zien dat je de artikel/verschijning in CLACO invoert.

Die melding ging aangeven dat het al ingevoerd *was*, toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: July 07, 2008, 09:11:54 am »

Het principe van in consignatie nemen van voorraad is, dat op het moment van leveren van een 'consignatie-order', de voorraad wordt overgeboekt van LACO naar CLACO. (waarna de factuur naar de klant kan worden gestuurd). Vervolgens roept de klant enkele dagen of weken later de voorraad af. Hiermee garandeert de klant voor zichzelf voldoende voorraad. Het is dus al voorraad van de klant.

Als ik echter iets lever van laco naar Claco, gebeurt dat alleen maar als de artikel/verschijning in Claco overeenkomt met die in Laco. Wat nu wel eens gebeurt, dat de klant een afroep doet op een niet bestaande consignatie voorraad. Omdat de Aritkel/verschijning in CLACO niet aktief was tijdens het leveren aan CLACO, is die voorraad er dus niet.

Dus de kontrole is eenvoudig: Als de in LACO op verkooporderregel ingevoerde Artikel/verschijning van een consignatie order, niet bestaat in het artikel/verschijning bestand van het consignatiebedrijf (CLACO), dan een waarschuwing: "LET OP: ingevoerde artikel/verschijning niet aktief in CLACO!"  <DOOR> / <TERUG> / < HELP! >
met een helptekst-mogelijkheid er bij die even uitlegt dat de ingevoerde artikelverschijning ingevoerd moet worden in het consignatiebedrijf. (TENZIJ je natuurlijk om weet-ik-veel-wat voor reden juist dat artikel niet in consignatie wilt nemen.) Er hoeven dus eignelijk geen nieuwe rubrieken aangemaakt te worden naar mijn idee. Is het dan werkelijk nog 5 uren maatwerk om zo 'n controle op te nemen?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 07, 2008, 09:25:06 am »

Ah, ok. Dank je voor de uitleg.

Die 5 uur komt door de standaard prijs voor de Bedrijfsparameter (waarvoor we dan ook nog wel wat werk willen doen smile). Als ik het zo bekijk is die Bedrijfsparameter wellicht niet nodig en dan kan het wel voor 2 uur. Moet je me nog even niet aan houden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 08, 2008, 10:53:47 am »

Het is aangepast.
Kan niet zonder upgrade worden overgezonden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: July 08, 2008, 11:48:00 am »

Klinkt goed, ik ben benieuwd, na mijn vakantie doen we wel een upgrade. Dat zal dus ergens week 31 zijn. Ooh wat zal het even rustig zijn.... Holiday
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 20 queries.