Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:32:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Conversie IBAN nummers  (Read 10314 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: June 12, 2008, 11:31:44 am »

Inzake SEPA heb ik een tweetal vragen:

Is het de bedoeling dat deze handmatig geconverteerd moeten worden of kan dit middels een conversieprogramma? (zelf denk ik handmatig, maar toch...)
Stel dat ik een excellijst maak met alle relatie-id en banknummers en ik laat iemand alle IBAN nummers hier bij achter zetten, zijn deze dan in te schieten in Heart Profit. Het voordeel om het in excel te zetten is dat ik dan de IBAN nummers nog kan checken met de normale nummers en evt. foutieve invoer kan corrigeren. Het zijn wel belangrijke gegevens. Stel dat ik het banknummer van Heart Profit verkeerd omzet dan heeft Heart Profit een probleem..............of wij!!!!
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 12, 2008, 01:21:45 pm »

We hebben je topic even gesplitst naar een separaat topic, omdat dit eigenlijk niets met SEPA te maken heeft  Sad

Je kunt nú immers al betalingen verrichten middels het IBAN rekeningnummer, en het IBAN rekeningnummer is niets nieuws. Wat wel nieuw is, is dat SEPA een totaal ander formaat betalingsfile zal opleveren, en waarbij je zowel binnenland- als buitenland op een IBAN rekeningnummer gaat betalen (waarmee het punt voor jou dus wel door SEPA getriggerd wordt, maar niets SEPA's specifiek is). Jouw vraag is "poeh he wat een werk als ik al die IBAN nummers in Profit moet inkloppen, kan dat niet anders"...

Conversie? Tsja... in theorie zou dat kunnen, mits we maar een "formule" hebben die een rekeningnummer weet om te zetten naar een normaal rekeningnummer. Uitgangspunt is dat we dat niet hebben, waarmee het antwoord "Nee" is.

Kijk je bijv. naar naar http://www.ibannl.org/iban/frame.html dan kun je daar een rekeningnummer omzetten naar een IBAN rekeningnummer. Die site kan dat omrekenen, omdat ze weet welke series rekeningnummers bij welke bank lopen; wij weten dat niet, en daarmee lukt het converteren niet. Overigens stelt die site ook de vraagt "klopt het dat deze rekening bij de Rabobank loopt?" waarmee wellicht wordt aangegeven dat ze het niet voor ieder rekeningnummer weet.

Stel dat jij een Excellijst maakt, ja, dan kunnen we dát natuurlijk altijd lezen en terugschieten in Profit. Dergelijke konversies op nacalculatorische basis uit te voeren (zal vermoedelijk ergens rond de 4 uur worden).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.067 seconds with 19 queries.