Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:37:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: afschaffen "hergebruik bij inhoud = 0"  (Read 2290 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 11, 2008, 06:07:23 pm »

Ik wil het artikel EMB975ai2, welke gelijk loopt met de verschijning 975ai2, omzetten naar een "normale inclusief" verpakking.
Dat wil zeggen dat ik het vinkje "hergebruik bij inhoud 0" uit wil zetten.

Behalve dat ik de kaart "emballage in gebruik" leeg moet boeken, is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 12, 2008, 07:21:41 am »

"Hergebruik" zal in de meeste gevallen ook gepaard gaan met "Retour te ontvangen".

Wat jij met je "inclusief verpakking" bedoeld kunnen we ons afvragen, maar ik lees het even als een doos, wiens verpakking afgeboekt wordt bij produktie, welke niet her te gebruiken valt bij het aanbreken van die verpakking, en welke ook niet retour zal komen.

In dat geval:

Van het eerste type geldt dat deze niet in de kostprijs van een produkt wordt verwerkt, het tweede type wel. Ofwel, je kostprijs van hetgeen op voorraad staat zal te laag zijn. Daarnaast geldt voor het eerste type dat de waarde op "Emballage in gebruik" wordt gejournaliseerd zodra het afgevuld wordt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 12, 2008, 09:30:04 am »

Dat weet ik, maar dat evrschil loopt in korte tijd weg.
Mijn vraag is echter of dat ergens anders nog problemen kan geven (ik heb niets meer "retour te ontvangen"

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 12, 2008, 01:08:04 pm »

Dat weet ik, maar dat evrschil loopt in korte tijd weg.

Ben ik niet met je eens, immers, als jij nu een paar duizend op "Emballage in gebruik" hebt staan, heb je maar zo kans dat dit niet meer van die rekening wordt weggeboekt omdat het item niet meer her te gebruiken is. Dat saldo kon daar dus wel eens "eeuwig" op blijven staan als jij het niet wegboekt.

Mijn vraag is echter of dat ergens anders nog problemen kan geven (ik heb niets meer "retour te ontvangen"

"Retour te ontvangen" staat los van "Her te gebruiken" (hoewel ze m.i. wel meestal zo niet altijd tegelijk op Ja zullen staan).
En ja, ook dit uitschakelen zal wel iets impliceren, want als jij van je hele uitstaande saldo zegt "zo, dat hoeft niet meer retour te komen", dan zul je vast wel ergens dat saldo naar 0 willen boeken. "Retour te ontvangen" gaat vast wel gepaard met Statiegeld, en dus moet je oppassen dat je niet zegt dat iedereen zijn betaalde borg ineens niet meer terugkrijgt. Maar, misschien wil je alleen triggeren dat er vanaf heden niets meer retour geboekt hoeft te worden, maar iedereen zijn uitstaande saldo nog wel mag inleveren.

Euh... voordat ik straks niet volledig ben... je hebt Testbestanden waarin je je eigen scenario kunt uitwerken...
« Last Edit: June 12, 2008, 01:22:16 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: June 12, 2008, 04:32:50 pm »

Ok bedankt ik denk dat ik de implicaties nu wel in kan schatten

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.075 seconds with 20 queries.