Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:37:48 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: BTW registratie en print  (Read 2351 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 05, 2008, 11:46:19 am »

Beste Wouter,

Momenteel is het mogelijk om in een verkooporder bij levering aan een NL afleveradres (bv "aan de poort") op te geven dat het toch naar het buitenland gaat.

Hier zijn 3 scenario's
-ABC-transactie
 Wij in NL, onze klant in NL en aflevering bv. in Belgie
-vereenvoudigde ABC
 3 partijen in 3 EU landen
- Opdracht tot export
  Wij in NL, aflevering "aan de poort", met vervolgbestemming EU, klant in EU.

De vraag is nu hoe kan dit (het zijn immers verschillende posten op het BTW aangiftebiljet) inzichtelijk worden gemaakt in de print "Gegevens tbv BTW aangifte"?

Momenteel mis ik volgens mij een duidelijke uitsplitsing van deze posten die wel verantwoord dienen te worden.


mvg


Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 05, 2008, 12:05:47 pm »

Wouter is er maandag weer.

Intussen een vraagje : Heb jij "BTW Andere Landen" op Ja staan ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 05, 2008, 12:14:58 pm »

Als jij bedoeld:
BTW Aangeven andere landen vanuit tabblad Algemene Bedrijfsgegevens, dan staat dat op "Nee"
Want dat is voor ons niet van toepassing. Wij hebben n.l. geen magazijnen in andere BTW plichtige landen (enige die we hebben staat in het Midden Oosten en daar kennen ze het fenomeen BTW niet eens...)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 05, 2008, 02:12:48 pm »

Ja die bedoel ik. Maar mijn opmerking is een andere :

Onder die parameter (Ja) bevindt zich het "ultieme" aan BTW "onderkenning". Iedereen behoort deze dan ook op Ja te zetten, maar praktisch niemand doet dat omdat je dan gedetailleerder moet inrichten, en het verder iedereen een worst zal zijn dat bepaalde zaken niet helemaal 100% worden weergegeven op aangiften. Moraal :

Of het bij die parameter op Ja nu wel werkt of niet werkt, als je die parameter op Nee laat staan betreft het altijd maatwerk op e.e.a. met dit soort zaken uit te breiden. Maar :
Heb je die parameter op Ja en dŕn werken dit soort zaken niet, dan is het een ander verhaal (met altijd nog ons recht op "ja maar dat heeft er niets mee te maken en is dus maatwerk".

Het laatste wat ik zeg is dat je die parameter op Ja moet zetten (want dan had je veel meer te klagen moeten hebben, en *dus* betekent op Ja zetten mijn bedoelde "overhead"), maar je mag best weten dat er honderden uren werk zit in zaken achter die parameter, met navenante funktionaliteit.

Dan geldt ook nog dat wij een aantal jaren geleden zijn gestopt met onderzoeken of het betreffende (zoals jouw gevalletje hier) met die parameter op Ja wel werkt (kost steeds veel tijd om te kontroleren/zoeken/enz.) waar een klant het zelf niet eens zou willen. En dus geldt al een tijdje :
Alles wat niet kan bij de parameter op Nee is maatwerk.

In jouw geval van nu zou ik rekening houden met minimaal 12 uur werk (maar wat nog niet echt is onderzocht en wat dat betreft kan het ook veel meer worden).

Tja ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 09, 2008, 08:35:39 am »

dat het toch naar het buitenland gaat.

Met de nadruk op het woordje toch doen jouw eerste twee voorbeelden niet ter zake; daar is in beide gevallen jouw afleveradres in het buitenland, dus jouw "toch" slaat dan al nergens op.

Maar, als jij er bij geholpen bent om een btw rapport opgeplitst te krijgen naar verschillende situaties:

- normale ABC regeling
- vereenvoudigde ABC regeling
- opdracht tot export

en ik denk dat daar i.i.g. dan ook bij hoort:

- betreft schip

dan is zo'n overzicht wel te maken. Zoals Peter al aangeeft, gewoon maatwerk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: June 09, 2008, 09:20:37 am »

Het verhaal is dat ik die zaken n.l. ook moet verantwoorden op de BTW aangifte (het zijn daar ook aparte posten)  dus lijkt het me dat die zaken ook herkenbaar moeten zijn in het printje dat jullie aanbieden

kijk er eens naar en kom erover terug aub
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 09, 2008, 09:27:45 am »

kijk er eens naar en kom erover terug aub

Wij vullen dat soort formulieren zelf nooit in  Wink

Ok, niet buitenland, ABC, Opdracht tot export etc.

Mede vanwege het feit dat in al die jaren niemand hier ooit om heeft gevraagd, en mede vanwege het feit dat wij ook al in helptekst en forum kenbaar hebben gemaakt dat er situaties zijn te verzinnen waarin wij ons afvragen hoe je je btw formulier zou moeten invullen (bijv. levering aan buitenlandse partikulier tegen laag tarief, 6% btw in rekening brengen, maar op je btw formulier (dummy) 19% berekenen en dit weer als voorbelasting terugvorderen), denk ik dat je beter zélf even kunt aangeven over welke rubrieken je het hebt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: June 09, 2008, 10:52:25 am »

zal het met onze financiele mensen kortsluiten en dan terug komen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 21 queries.