Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:05:00 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kopieren-plakken data raadpleegscherm  (Read 2918 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: May 26, 2008, 02:58:50 pm »

Ik meen dat ik deze vraag al eens zijdelings aangestipt heb, maar volgens mij nog niet officieel op het forum: is het mogelijk de data die in een raadpleegscherm wordt weergegeven, te kopieren en te plakken als tekst?
Dus niet als afbeelding, wat nu al prima kan, maar de tekst zelf? Ik kan me zo voorstellen dat de data die op het scherm wordt weergegeven ergens gecached wordt in een directory met tijdelijke bestanden oid.

Zie bv de data in onderstaand scherm:



* scherm.png (145.95 KB, 798x627 - viewed 213 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 26, 2008, 03:24:07 pm »

Markeren (d.m.v. drag) - rightclick - copy

of

Markeren (d.m.v. drag) - copy button in linker toolbar.


Na markeren werkt Ctrl-C werkt ook, maar verplaatst de geselekteerde regel. Werkt dus eigenlijk niét.

Merk wel op dat dit op veld-basis gebeurt, en niet de hele regel.

Plakken in het Grid zelf werkt sowieso niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 26, 2008, 03:33:45 pm »

Merk wel op dat dit op veld-basis gebeurt, en niet de hele regel.
O niet een heel scherm met data dus.. dus mijn aanname klopt niet?
Quote
Ik kan me zo voorstellen dat de data die op het scherm wordt weergegeven ergens gecached wordt in een directory met tijdelijke bestanden oid.
Is er ook geen andere manier om de data die in een raadpleegscherm staat handig te copy-pasten?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 27, 2008, 08:51:40 am »

Vertel eens wat je met de output had willen doen ?
Denk er o.m. aan dat bijv. pasten in een Word dokument een puinhoopje zal worden (alles schots en scheef).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 27, 2008, 10:09:25 am »

De verkopers en mensen van klantenservice vinden het handig om snel even een aantal regels met info te kopieren en plakken in Outlook of Excel. Dit kan uit verschillende raadpleeg-funkties zijn en voor klanten maar ook intern.
Je kunt dit ook vaak met print-funkties doen, maar het gaat dan vooral om de snelheid (even de openstaande verkooporders doormailen etc).

(Ik weet dat dit in de DOS-versie een populaire feature was en veel gebruikt werd)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 27, 2008, 10:31:16 am »

Yep. Dit is nu eens een typisch gevalletje "kan in Dos beter".

Ik denk wel dat er iets voor kan worden gemaakt, maar daar komt al snel wat meer bij kijken wil het ook lekker werkbaar zijn.
Ten eerste moet je dan in alle Grids kunnen taggen (dit is op zich wel te doen, maar gaat zonder verdere aandacht verwarring geven met werkelijke tag-funktionaliteit (die lijkt anders plots overal aanwezig)).
Ten tweede krijg je wat mij betreft te maken met het op kolom niveau willen kopiëren (anders kan je er rotzooi tussen krijgen die je alleen met moeite in je gepaste dokument weer weg krijgt).
T.b.v. Excel komt er nog weer wat meer bij kijken, want dan wil je (vaak) ook iets met de headers (gaan kolommen impliceren).

Merk wel op dat aangezien ik het aan Tag funktionaliteit koppel, je wel een volledig bestand zal kunnen doen (alles taggen, copy, klaar).
Het zou dus wèl mooi worden ...

Ik denk dat we er met 40 uur een eind zijn, waarvoor ik dan 15 uur in rekening wil brengen. scratching
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 27, 2008, 11:57:44 pm »

Ok, aangezien het een (niet geringe) 15 uur is ga ik dit as dinsdag intern overleggen.
Ik kom er nog op terug.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: May 28, 2008, 08:32:17 am »

maar euh, nergens niet om, maar zou het niet wel zo handig zijn om op zo'n scherm een "xls" knopje te fabriceren, waarmee de hele inhoud in Excel (in kolommen) verschijnt?

Een beetje vergelijkbaar met een flink tal van die print functies. (printmenu optie  D)

De titel van het scherm even als bladnaam en klaar, je kunt naar hartelust vanuit excel de benodigde info halen, nog wat mee rekenen...

En wil je het helemaal leuk maken? dan mogelijk ook nog iets doen met de kop van een scherm. Stel je hebt loprra (raadplegen PO-regels) of LOVRRA (Raadplegen VO-regels), om dan ook het ordernummer / klantnaam en dergelijke info die je dan boven in het Raadpleegschermpje ziet staan, op enigerlei wijze mee te nemen naar excel.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 28, 2008, 09:18:29 am »

Johan, voor jou 8 uur en voor Pascal ook (voor hem dus geen 15 meer).

Volgende ...


en nu eens kijken of dit wil werken
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.04 seconds with 20 queries.