Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 04:43:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opboeken met status S forceert altijd status S  (Read 1947 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 15, 2008, 02:57:17 pm »

Als ik een productieoutput op wil boeken, dan krijg ik de optie om met verschillende stati op te boeken.
Als ik echter de eerste verpakking opboek met status S
Bijvoorbeeld als ik 1 verpakking heb welke afwijkt, dan geeft het systeem de melding dat alles vanaf dat moment opgeboekt wordt met status S op basis van het reeds bestaan van 1 voorraaditem met status S. Tevens wordt dan de mogelijkheid om de status middels het opboekscherm aan te geven "greyed out"

Mijn verzoek is om het disabelen van dat veld uit te zetten.
Want bij ons komt het wel voor dat de eerste of laatste can van een aftapcharge een afwijkende stus heeft (bij de eerste can kan er bv nog spoelmiddel in de leidingen zitten of zo)
Als dan alles verplicht naar 1 charge soort wordt geforceerd is dat niet zo handig.

Dat het veld dan direct op de voorkeur komt te staan van de reeds aanweige vrrd items is geen probleem, als ik hier maar vanaf mag wijken....


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 16, 2008, 07:15:18 am »

Een Voorraaditem wordt uniek gemaakt naar Artikel, Verschijning, Chargenummer, Intern Chargenummer, Lokatie, W-Inhoud + Kenmerken.
Jouw "Soort Charge" is enkel een attribuut die daarbij hoort.

Je kúnt dus niet uit 1 P.O. twee precies dezelfde verpakkingen opboeken, met hetzelfde chargenummer, zelfde inhoud etc. en bij de een "Normaal" en bij de ander "Scrap" aangeven, omdat je de 2 partijen achteraf niet separaat zal kunnen behandelen (sleutel is immers dezelfde). Voor de 'noodgevallen' waarin dit tóch nodig blijkt te zijn, is er een informele oplossing, en dat is die andere partij op een andere Lokatie op te boeken, immers, die is weer wél onderdeel van de sleutel.

NB: E.e.a. werkt al jaaaren zo, en is niets nieuws.

Zie ook:

Wat wel legitiem is, is dat als het systeem zelf de partij als "Normaal" zou opboeken, jij dit met een rubriek zoals je aangeeft gewijzigd mag worden. Bepaalt het systeem dat de voorraad onder een ander Chargetype opgeboekt moet worden (In Keuring, Prijs niet bekend etc.) dan mag je dit niet overrulen.

en

Als ik hiermee kan overrulen dat ipv de "normale" N, afgeweken kan worden naar K, A of S dan accoord

Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: May 16, 2008, 10:55:10 am »

Maar als ik het op een andere locatie gooi (nl bij de afkeur), dan moet ik het toch ook op kunnen boeken met een andere status.

Jouw controleroutine kijkt niet naar of het een andere locatie betreft en staat het daarom niet toe dat het vrrd item met een andere status wordt opgeboekt.

maar juist omdat locatie afwijkt zou dat dus wel mogelijk moeten zijn, immers de sleutel is verschillend.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 16, 2008, 11:13:01 am »

Maar als ik het op een andere locatie gooi (nl bij de afkeur), dan moet ik het toch ook op kunnen boeken met een andere status.

Dat lijkt mij wel, tenzij je bijv. al écht gekeurd hebt of i.d. , maar dat denk ik niet als je deze methode gebruikt.

Standaard is de status nl. "N", en die kan "S" worden omdat er op de lokatie waarop je deze partij boekt al voorraad ligt met een status "S".
Ligt er op die lokatie niets, dan blijft wat mij betreft de status "N", en de 'aanbieding' zei dat als de status "N" zou zijn, en niets een andere status zou afdwingen, je deze kon overrulen.

Dus, als jij dit netjes op een andere lokatie boekt, en geen 2 V-items hebt op dezelfde lokatie, dan lijkt me dat dit niet juist ontwikkeld is.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: June 23, 2008, 11:12:03 am »

e.e.a. is opgelost en staat bij je op het systeem. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20375.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.077 seconds with 19 queries.