Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:33:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Veel etiketten een product  (Read 2337 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: May 08, 2008, 08:34:21 am »

Hallo,
We hebben het volgende probleem. Een klant van ons heeft voor een product wel een 50 to 100 verschillende etiketten.
Dit wordt voor een gedeelte veroorzaakt door de verschillende verpakkingen maar daar naast ook door private labeling.

Wie kan mij een goede tip geven om dit eenvoudig in te richten. Als gevolg van onvoldoende kennis is men begonnen met verschillende verschijningsvormen per etiket. Maar dit lijkt een bos te worden waardoor de bomen niet meer zichtbaar zijn.

Heeft iemand anders hier ervaring mee.

Ik heb zelf al zitten denken aan kenmerken????

Dirk-Jan
let op SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 08, 2008, 10:19:40 am »

Kenmerken is een oplossing. Je maakt je produkt uniek naar het Kenmerk (etiket). Je kunt vervolgens apart voorraad aanhouden, speciale prijzen maken afhankelijk van het etiket, etc. Een degelijke oplossing, omdat je a.g.v. het Kenmerk feitelijk een nieuw artikel kreëert.

Andere oplossingen zijn er ook wel. Zo is het recentelijk mogelijk gemaakt om meerdere klient-artikelnummers te koppelen aan 1 produkt. Feitelijk bedoeld als 'een dealer bestelt een produkt bij jou, en wil dat op 50 verschillende manieren gelabelled kunnen hebben'. Op het moment dat jij geen voorraad aanhoudt, en dit produkt altijd klantspecifiek produceert (1:1 met de VO een PO genereren) dan ben je in staat om op de VO het produkt te verkopen, via de verschillende klant-/artikelnummers te triggeren hoe dit omschreven-/gelabelled moet worden, waarna die info vervolgens op de PO bekend is.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 14, 2008, 04:45:07 pm »

... maar waarbij Wouter's tweede oplossing wat mij betreft niet werkt omdat dit bij de klant van SE niet zo werkt. Die klant zal nl. zelf geen 100.000 artikelnummers hebben voor die verschillende labels, er vanuit gaande dat dit labels zijn voor klanten van die klant.

In dat geval werkt Kenmerken wel, en betreffende funktionaliteiten daaromtrent zijn destijds (15 jaar terug ?) ook expliciet ontwikkeld (overigens voor een klant soortgelijk SE).

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 15, 2008, 11:14:04 am »

Bedankt voor de tip Peter,

Zou je een voorbeeld kunnen geven hoe we dat het beste moeten opzetten.

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 15, 2008, 11:35:24 am »

In dit bestek niet echt. Maar denk aan dit principe :

Een betreffend produkt heeft minimaal één Kenmerk, en dit betreft "Etiket". De waarde van dat Kenmerk vul je in bij de Verkooporderregel, en wordt ook doorgegeven door de klant (die bestelt voor een klant van hemzelf). Dit kan

a. het betreffende Etiket daadwerkelijk Behoeftig maken, c.q. dit zal kunnen worden geprint indien nodig (ik hoop dat ik hier gelijk in heb, want ik weet even niet meer hoe (dit was Cliff zijn afdeling);

b. het produkt daadwerkelijk uniek maken naar het (intussen opgeplakte etiket). Bemerk het belang hiervan, omdat immers eenzelfde produkt/blik enz. doch met een ander etiket, toch echt een ander produkt is geworden, wat de Kenmerken (module) ook behelst.

c. ervoor zorgen dat het produkt ook behoeftig wordt, c.q. zal moeten worden "geproduceerd" (tussen aanhalingstekens, omdat het hier alleen (als additionale funktionaliteit) om het erop plakken van het etiket gaat, met als input het ongelabelde blik + het etiket. Dit alles middels één enkele receptuur (weliswaar per produkt = Artikelnummer).

d. Uiteraard zie je de Voorraad per gelabelled produkt (onderscheiden naar de etiket-inhoud).

Ga er gerust vanuit dat dit werkt.
Wel wil ik (voordat ik dat ècht zeg) eerst van je weten of het inderdaad juist is dat het om de klant van de klant gaat die het etiket bepaalt (dus SE -> klant -> klant van klant) en of het inderdaad zo is dat de klant (SE -> klant) géén apart artikelnummer heeft (lees : inkoopt) per etiket-inhoud. Dus, dit houdt in dat de klant SE belt met op 1 dag 10 keer het zelfde artikelnummer, maar steeds aangeeft welk etiket erop moet.

Is dit juist ?


PS: Als SE meerdere klanten heeft die op deze wijze etikettering behoeven, kan via de Kenmerk Domeinen worden ingesteld welke etiketten voor wie beschikbaar zijn, opdat je per klant (SE -> Klant) geen onjuist etiket kunt kiezen (uit de dan beschikbare drop-down bij Toevoegen VORegel).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 15, 2008, 12:03:49 pm »

Hallo Peter.

De huidige werk methode is nu zo dat een klant een artikel besteld maar op verschillende wijze geetiketteerd wil hebben. De oplossing was door telkens een nieuwe verschijning te maken.

De bijlage spreken voor zich.

Dit zijn etiketten die door de klant beschikbaar worden gesteld. En van deze etiketten moeten we ook de voorraad beheren.
Dit is nu ook een probleem.
Kunnen we dat dan misschien ook oplossen??

Menno is ooit bij ons geweest omstreeks april 2002 en toen hebben we samen even gekeken of bij SE het werken met kenmerken interresant zou zijn. Dat had toen ook te maken met layout etc etc. Dat weet ik niet allemaal meer precies.

Ik zal bij SE de zaken even op een rijtje zetten om de wensen even goed op papier te krijgen. Want ook de layout van de productieorders moet dan wat worden aangepast zodat alle gewenste info erop komt.

Zou ik alvast de prijs mogen weten van de module kenmerken. Want die module heeft SE niet.


Dirk-Jan


* zelfde_product.JPG (75.26 KB, 814x481 - viewed 123 times.)

* elke_andere_naam.JPG (84.21 KB, 811x473 - viewed 104 times.)
« Last Edit: August 19, 2008, 02:41:28 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 20 queries.