Kijk eens in CLRAFRM.Resize of daar iets kan gebeuren met ofwel een SY tabel dan wel iets als LOVORA (LOKORA ?) (grid)tabel, met in gedachten dat die tabel niet wordt geselekteerd (en dus LOAA wordt gebruikt).
Wat ik i.i.g. konstateer:
Na invulling van het scherm waarin om een Debiteur wordt gevraagd, wordt een overzicht met Afleveradressen getoond (LORDABRA). Dit betreft RDPGALIS = LOAA.
Vanuit deze Raadpleegfunktie vragen we met Shift-F4 een overzicht van de Kontrakten op, LOZKKRRA (RDPGALIAS = LOPD).
Op de plek waar het fout gaat, wordt het recordnummer (SYGR_REC_P) uit SYGR (LOZKKRRA) geselekteerd in RDPGALIAS (LOAA), dat recordnummer is echter een recordnummer uit LOPD. Kortom, het zal bij ons niet foutgaan omdat wij bijv. niet meer Kontrakten hebben dan we Afleveradressen hebben of i.d.
Nu wordt hier op een min of meer niet echt standaard wijze, vanuit een Raadpleegfunktie een Verkooporder gegenereerd. Dit roept eerst een popup aan (LOKKKZ), keert vervolgens terug naar de Raadpleegfunktie, genereert een Verkooporder, en vanwege een bedrijfsparameter (Projectstructuurkode = A of i.d.) wordt dan ook nog eens LOVOWY aangeroepen. Andere funktie aanroepen impliceert vermoedelijk "RDPGALIAS Resetten", en bij terugkeren wordt die misschien wel niet juist teruggeset.
Voordat we hier te diep op in gaan...
Op het scherm staat LOVOWY, ofwel een Wijzig Funktie...
Vanaf die wijzigfunktie wordt de Resize van een van de onderliggende Raadpleegfunkties uitgevoerd.
Ervanuitgaande dat dat niet standaard gebeurd, zou ik denken dat "iets" dat moet triggeren.
Niet geheel ontoevallig heeft gebruiker MH het scherm waarin de Afleveradressen getoond worden te weten LORDABRA
gemaximaliseerd, en dat in
formposities vastgelegd.
Ervanuitgaande dat:
a. dit alleen bij gebruiker MH optreedt
b. gebruiker MH de enige is die via formposities deze funktie maximaliseerd
c. deze funktie Afleveradressen toont, en het ook op Afleveradressen fout gaat
ga ik er even vanuit dat dat de boosdoener is.
Ofwel, laat gebruiker MH naar Raadplegen Afleveradressen (LORDABRA) gaan, en laat hem die formposities verwijderen (rightclick op formposities vastleggen button).
Nb: Overigens zal er dus vast wel iets zijn wat bij terugkeer onnodig dit form probeert te resizen, maar gezien de complexiteit van alle niet formele aanroepen dit hier plaatsvinden, denk ik dat je het beter kunt zoeken in het elimineren van die formposities. Ben benieuwd of dat helpt.