Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:13:55 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Splitsing werkbonnen  (Read 4928 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: April 22, 2008, 07:32:59 am »

Het volgende:

Wij maken nu via de rubriek "selectiekriterium" gebruik van de mogelijkheid om werkbonnen (print verkooporder) de splitsen naar bijvoorbeeld schoon en vuil. Dit hebben wij zo gedaan omdat dit door aparte afdelingen klaargemaakt worden en later weer bij elkaar wordt gevoegd.

Vanaf volgende week worden deze 2 afdelingen (schoon en vuil) v.w.b. orderpicking bij elkaar gevoegd en ontstaat er 1 grote orderpickruimte. Hiermee kan de splitsing tussen schoon en vuil komen te vervallen.

Echter met 1 uitzondering. In deze "gezamenlijke" orderpickruimte worden alle orders gepickt behalve de orders voor de groothandel. En dat is nu net waar de vraag over gaat.

Hoe kan ik nu zorgen dat alle orders bij elkaar op 1 werkbon staan maar ervoor zorgend dat uitsluitend de werkbonnen voor de klanten in de groothandel gesplitst worden tussen schoon en vuil.
Vuil wordt rechtstreeks vanuit de koelcellen gepickt en schoon zal via de gezamenlijke ruimte gepickt worden.

Hoe kan ik hiermee omgaan? Desnoods moet er e.e.a. voor aangepast worden. Dat is niet erg.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 22, 2008, 09:41:10 am »

a. Dus het rapen voor de horeca ruimte gaat middels dezelfde flow (lees : "Raaplijst") gebeuren als de rest ?

b. Dus de groothandelsklanten (!) blijven op de oude manier worden geraapt ?
of
c. Dus voor de groothandelsklanten ontstaat een nieuwe procedure voor het rapen ?

en

d. Dus produkt wat is geraapt uit de virtuele (voormalige) horeca ruimte wordt nu ook aangemeld door een vG picker bij (voormalige) doorlevering aan DVR ? (Scanners !) (doordenker / instinker / weetikveel)
of
e. Dat gebeurt alleen voor e.o.a. onnavolgbare kombinatie bij groothandelsklanten, maar treedt niet op omdat groothandelsklanten niet via DVR gaan ?

of

f. Een groothandelsklant is niet aan de orde, en het gaat om groothandels *produkt*.

g. De Pakbon moet net als voorheen onmiddellijk worden geprint als alles is geraapt.


Mocht je in staat zijn a t/m g met een simpele Waar of Niet waar te beantwoorden, en daarmee ook volledig te zijn in de informatie, ach, dan kunnen wij altijd nog proberen de gestelde vragen bij a t/m g ook te doorgonden.
Lukt dat niet op zo'n simpele wijze en is er aanvullende info nodig, dan lijkt het me dat je een stuk verder van huis bent.

Ook als het wel lukt kan dat het geval blijken, maar dat hangt af van de betreffende Waar / Niet waar.
smile

 
PS: Houd er rekening mee dat het onderhavige van g. zal impliceren dat je ofwel eerder de Pakbon eruit hebt (en daarmee de boel "vast zet" voor die klant) OF dat je later gaat rapen om dit te vermijden (pas als schoon klaar is enz.). En vergeet niet, er zijn hier geen middelen aanwezig om het rapen te "sturen" zoals (volledige impliciet) bij het Scannen (DVR) gebeurt.

PPS: Ik zou nog een keer of 23 achter m'n oren krabben alvorens je dit zo maar verandert. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 22, 2008, 09:53:59 am »

Goeiendag, wat maak je het weer moeilijk. Voor ik de vragen ga beantwoorden toch de volgende opmerking.
Alles v.w.b. de groothandelsklanten blijft hetzelfde. Nu is de splising tussen vuil en schoon er ook. Wat veranderd is de raapruimte van de overige klanten, die wordt bij elkaar getrokken waardoor de splitsing vervalt. Voor de groothandelsklanten moet dit hetzelfde blijven.

Quote
a. Dus het rapen voor de horeca ruimte gaat middels dezelfde flow (lees : "Raaplijst") gebeuren als de rest ?
Ja, met uitzondering van de groothandelsklanten. Je krijgt straks 1 groot magazijn (vuil + schoon waar het nu alleen vuil is).

Quote
b. Dus de groothandelsklanten (!) blijven op de oude manier worden geraapt ?
Waar

of

Quote
c. Dus voor de groothandelsklanten ontstaat een nieuwe procedure voor het rapen ?
Niet waar.

en

Quote
d. Dus produkt wat is geraapt uit de virtuele (voormalige) horeca ruimte wordt nu ook aangemeld door een vG picker bij (voormalige) doorlevering aan DVR ? (Scanners !) (doordenker / instinker / weetikveel)
Snap ik niet.

of

Quote
e. Dat gebeurt alleen voor e.o.a. onnavolgbare kombinatie bij groothandelsklanten, maar treedt niet op omdat groothandelsklanten niet via DVR gaan ?
Waar in die zin dat groothandelsklanten niet via DVR gaan.


of

Quote
f. Een groothandelsklant is niet aan de orde, en het gaat om groothandels *produkt*.
Mwa, kisten pak je altijd uit de koelcellen. Maar een kist persinaasappels staan zowel in het grafisch magazijn als in de koelcel. Voor de groothandelsklanten pak je die uit de koelcel, voor de overige klanten uit het grafisch magazijn.

Quote
g. De Pakbon moet net als voorheen onmiddellijk worden geprint als alles is geraapt.
Waar, met als voorwaarde dat alles is afgemeld > de producten voor de groothandel en het schone product/vuile product (wat nu 1 bon is geworden.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 22, 2008, 03:30:11 pm »

Quote
g. De Pakbon moet net als voorheen onmiddellijk worden geprint als alles is geraapt.
Waar, met als voorwaarde dat alles is afgemeld > de producten voor de groothandel en het schone product/vuile product (wat nu 1 bon is geworden.

Kan je dit svp nog een keer opschrijven, maar dan met 2 x zo veel woorden graag ? Zo snap ik het niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 23, 2008, 07:43:24 am »

Ik zal het proberen:

Wat ik bedoel is het volgende:
De pakbon mag pas geprint worden als alle orderregels zijn afgemeld op het Touchscreen leveren en dus geraapt zijn. Eigenlijk net zoals het nu ook werkt.

Het volgende gaat veranderen. Waar je nu 2 stromen hebt, schoon en vuil waarbij de volgorde op de raapbonnen wordt bepaald (voor het vuile gedeelte) door het grafisch magazijn wordt dit straks 1 stroom. Dus 1 grafisch magazijn met zowel vuile als schone producten. Op het Touchscreen leveren zie je dan straks ook niet meer de buttons schoon en vuil, dit hoeft ook niet omdat je alles in 1 keer loopt (in 1 ruimte, door 1 persoon).

Het probleem is het volgende:
Waar nu de splitsing plaatsvind op schoon en vuil voor alle klanten/bonnen moet dit straks niet meer het geval zijn. Het probleem is daarbij de groothandelsklanten. Deze order loopt je v.w.b. het vuile product niet in de ruimte die is gedefinieerd in het grafisch magazijn maar loop je de producten uit in de koelcellen

MAAR: gesneden groenten staan alleen niet in de koelcellen maar in de ruimte die is gedefinieerd in het grafisch magazijn. Hier moet dus wel een splitsing plaatsvinden, en wel in: vuil product wat in de koelcel gepakt moet worden en product die gepakt moet worden in de ruimte die is gedef. als grafisch magazijn, zegmaar de totale orderpickruimte.

PS:ik bedenk me net dat bij de debiteur een vinkje "hanteren raapruimtes" bestaat. Bij alle klanten die in de ruimte van het grafisch magazijn gepickt moeten worden staat dit vinkje aan.
Wellicht kunnen we er een optie bij maken die zegt: hanteren splitsing o.b.v. selektie-kriterium. Zo ja dan blijft alles zoals het is, zo niet dan wordt alles op 1 bon gesorteerd o.b.v. het grafisch magazijn. Zoiets?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 23, 2008, 08:59:48 am »

Het wil mijn hoofd niet in. Sorry. Ik vrees dat alles te "automatisch" werkt om het nog te kunnen overzien. Probeer ook te begrijpen dat wij moeten beredeneren hoe zaken werken / lopen. Dus, geloof het of niet, maar als wij het hier over dit soort zaken hebben bij jullie, dan staan we een half uurtje the brainen over hoe het zal (zou moeten, behoort, als alles goed is, enz.) werken. Met "we" bedoel ik ook Wouter, dus kan je wel nagaan ...

Wat dit betreft zijn we ook al zo ver dat ik je vorige week belde om je te waarschuwen (maar je had geen tijd, dus dat is er niet van gekomen) voor onverwachte zaken aangaande het scannen, en dat het daar wel eens duurder van kan worden. Moeilijk uit te leggen (telefonisch idem), maar je doet gewoon te veel zaken buiten het systeem om alles op rolletjes te laten lopen, en die zaken weten wij niet. We kunnen ze echter veelal wel beredeneren, omdat je anders niet kan werken. De voorbeelden heb ik nu even niet, maar ik weet wel dat bij het maken van het Scannen - Rapen we elke dag tegen zoiets aanlopen; Het ontwerp zag er wat dat betreft aardig uit, maar nu - met de details werkend - is er veel onjuist door het buiten de formaliteit om werken.

Neem nog maar eens het voorbeeld van het door vG mensen werken voor DVR, en welke overgang (wie werkt wanneer voor wie) feitelijk gebeurt ergens onderweg met het lopen met een trolly. Meer uitleggen hoef ik niet want je kent het voorbeeld zelf, maar het gaar erom dat je nu plots een formeel punt moet zien te verzinnen waar die overgang plaatsvindt, en het MOET nog fysiek gebeuren ook (de man van vG MOET de boel uit z'n handen laten vallen). Dit zijn brainbrakers die zo ongeveer onverantwoord zijn, en die moeten "beredeneren" met de kromme (ik heb het niet over inefficient) uitgangssituatie, en hoe het *eigenlijk* hoort. Let wel, in jullie organisatie. Maar wij zijn stadjochies en geen sla handelaren ! Moraal : het wordt een keer te moeilijk waar je het ZELF even laat afweten (nee erger, waar je ZELF liever efficient werkt dan voor een ander begrijpelijk).

Ik noem, ten overvloede, ook nog eens dit : We hebben de voorbije jaren voldaan aan alle "rariteiten" voldaan die er in een organisatie zoals die van jullie kan zitten, Het effekt : geweldig ! Echter, nu wil je erop doorgaan en blijkt er geen enkele verantwoording te zijn (in de automatisering) voor HOE het werkt. Geen verantwoording = Geen logika. En je weet, dan wordt bij ons het "beredeneren" zo moeilijk. Ook is het van belang dat wij zo goed in staat zijn betreffende elementen te maken, zonder te weten wat het geheel doet. Het geheel wordt immers in elkaar gedraaid door jou zelf. En nu vraag je om een geheel aan te passen ...
En, zou je erop komen om een elementje aan te passen (zoals jouw laatste idee met het Selektie Kriterium), dan kunnen we dat op zich wel doen, maar worden we 90% (zie laatste alinea) zeker gekonfronteerd met de sitaties die JIJ niet kon over zien (de effekten).

Wat maak ik het toch moeilijk ...
Ja, maar het moet wel gaan werken.


Ik wil hier op dit moment even niets aan doen. Hoe makkelijk jij het ook vindt of voor je ziet. De haken en ogen zijn er in 90% van de gevallen (geef het gerust toe, want dat geef niets), maar in dit (bijzondere) geval proberen we eerst een rondje rapen in elkaar te krijgen wat in de basis zo complex is dat als het is gelukt er wat mij betreft ergens weer wat mensen zijn afgestudeerd op het onderwerp. Dus, zoals het nu werkt werkt het ook, maar even minder efficient. Als het Rapen - Scannen werkt gaan we hiermee verder.

sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 23, 2008, 09:24:49 am »

Sorrie hoor maar dit heeft helemaal niets met afwijkende manier van werken c.q. scannen te maken.
Volgende week is bij ons in het huidige pand de verbouwing klaar en moet er gewoon net iets anders gewerkt worden. Volgens mij helemaal niets bijzonders hoor. Wat had je nu zelf gedacht dan? Dan gewoon met 2 bonnetjes van 1 verkooporder in 1 raapruimte gingen staan ofzo???

Ik zie niet in waarom deze zaak niet aangepast kan worden.
Er moet gewoon voor gezorgd worden dat alleen bij groothandelsklanten (dus klanten waarbij de rubriek "rapen volgens raapruimte" aan staat) per selektiekriterium een werkbon geprint wordt.
Bij de klanten waarbij dit vinkje (rapen volgens raapruimte) aan staat gewoon 1 bon met alle producten erop. Klaar.
Waarom is dit niet aan te passen middels een rubriek die heet "alleen printen per selektiekriterium indien rapen volgens raapruimte aangevinkt staat" o.i.d?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 23, 2008, 10:55:31 am »

Quote
Dan gewoon met 2 bonnetjes van 1 verkooporder in 1 raapruimte gingen staan ofzo???

Yep. Je zult vooralsnog wel moeten. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 23, 2008, 11:03:03 am »

Nou laat maar hoor, snapt Wouter dit nu ook niet of snap jij het nu alleen niet?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 23, 2008, 11:41:49 am »

Ik dacht dat ik het wel snapte ja.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 23, 2008, 12:08:36 pm »

Beste Demis, je vergeet de derde optie : of alleen jij snapt het niet.

Ik ga in elk geval niets aanpassen "op" iets wat hier momenteel nog wordt uitgewerkt. Of jij nou vindt dat het er niets mee te maken heeft of toch. Of Wouter het snapt of niet heeft er ook al weinig mee te maken. Laat ik het zo zeggen, zolang ik tot op heden een uurtje of 12 heb nodig gehad om voor Wouter het aanstaande maatwerk te projekteren op hetgeen jullie al hebben en wat Wouter behoort te kennen ... Het heeft niet veel te maken met "snappen". Het heeft te maken met jouw eigen ideeën over hoe simpel zaken zijn terwijl wij ons hier in allerlei bochten moeten wringen om het betreffende voor elkaar te krijgen.

Snap je het nog steeds niet, kijk dan gerust de stand er eens op na aangaande het aantal gevallen dat jij wel wist hoe simpel het was versus de keren dat je daar ook gelijk in had. Dit gaat niet om jou vs. ons, maar wel dat je deze historische stand mag respekteren.

Mocht je zo graag een voorbeeld van het laatste willen hebben : als wij samen aan een ontwerp Rapen werken (alles bij elkaar in maanden doorlooptijd) dan kom jij *achteraf* nog een keer aanzetten dat je 4 dockrijen *hebt*, in plaats van de 2 die je hebt aangegeven. Als wij doen wat jij wilt (wat op zich doable is) dan *heb* je er ook twee, en heb je verder pech gehad. Het is onze taak ervoor te zorgen dat je er 4 (of 14 of 114) kunt hebben ook al zeg jij dat 2 voldoende is. Het is dan ook aan a. Wouter en b. het ontwerp zelf te danken dàt je er 4 kunt hebben. Dat dit voordat je er om vroeg een uurtje of 5 met twee man praten vergt gaat langs je heen. Maar bij deze dus.
Als we wèl precies doen wat jij wilt, krijg je precies hetgeen wat je had, en wat volledig is afgesloten voor verder uitbouwen (automatisch doorleveren, lekker makkelijk ! swoon). Ja, samen met Wouter bedacht. En volgens mij weet je wel wat er gebeurt als je vervolgens aan Wouter vraagt om dit uit te bouwen : "dat kan niet; heb je zelf voor gekozen, eigen schuld !".
En weet je, voor een normale werkwijze heeft hij nog gelijk ook.

Ik hoop dat je nu voldoende basis hebt om te bekijken wie het allemaal wel en niet snappen. yahoo

Ik dacht dat ik het wel snapte ja.

En dat geldt, met alle respekt, voor Wouter ook.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 23, 2008, 12:21:36 pm »

Sorrie voor de botte reactie maar ik los het zelf wel op.
Met alle respect maar ik ga niet alle orderpikkers 2x hetzelfde rondje met 2 bonnen voor 1 klant laten lopen in een ruimte van 2500m2. Ook al zeg jij met een grijns dat dit wel zou moeten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 23, 2008, 03:05:46 pm »

Ik dacht dat ik het wel snapte ja.

... en dat houdt volgens mij in dat je probleem niet zo zeer ligt in de hoek van het afdrukken van het printje, maar eerder in het rapen vanaf andere lokaties.

Op dit moment vul je bij je Artikelen, afhankelijk van het produkt, VUIL of GESNEDEN in. Het TS Scherm Leveren toont 3 filter buttons:

a. Alles tonen
b. Alleen VUIL tonen
c. Alleen GESNEDEN tonen

M.i. heb je daar straks (met de huidige programmatuur) geen probleem mee, immers waar de gebruikers nu voor VUIL of GESNEDEN kiezen, kiezen ze straks voor "ALLES" als ze alles ineens rapen. Heb je een ander type klant bij wie je het toch gesplitst wilt rapen (een groothandel zo je noemt), dan kies je er als gebruiker voor dit gescheiden te rapen. Hier kom je wat dat betreft wel uit.

Maar, waar het TS scherm je nu de optie "allles tonen" biedt, is die optie er niet bij het afdrukken van de Verkooporders (de documenten op basis waarvan jij raapt). Ofwel, wat je eigenlijk vraagt is "op dit moment geven we bij het opstarten van de print aan dat de Verkooporder per selektiekriterium geprint moet worden, en die instelling wil ik op debiteurenniveau niveau hebben". Slechts een eenvoudig J/N rubriekje, en waarbij de Verkooporderprogrammatuur zou moeten worden aangepast m.b.t. het respekteren van die rubriek. Met een uurtje of 4 moet dit kunnen werken. Je hebt dat voor de ene debiteur 2 gescheiden werkbonnen, en voor de ander één komplete werkbon.

Echter... en dat deel is slecht(er) te overzien...

Je gaat straks netjes scannen. Je krijgt pallets binnen, scant deze, en boekt ze over naar een lokatie in de koelcel.

Van alle normale Verkooporderregels kan ik me voorstellen dat je daarbij als Raapvloer hanteert "Horeca ruimte", en, zodra je een partij naar die Horeca ruimte overboekt, kan het systeem v.w.b. het TS scherm alleen maar die partijen afboeken die conform de order op die Raapvloer (de Horeca ruimte) liggen.

V.w.b. je groothandelsklant kunnen we met een kleine aanpassing er wel voor zorgen dat er 2 werkbonnen uitkomen, waar er voor de rest maar 1 werkbon uitkomt, maar dat doet niets af aan de lokatie waarvan je raapt. En, tussen de regels door noem je dat die anders is, waarmee je dus feitelijk 2 problemen meld in dit ene topic.

a. voor de ene debiteur 1 werkbon, voor de ander 2
b. de ene debiteur moet vanaf de ene lokatie geraapt worden, de ander vanaf een andere lokatie

Punt b. zou moeten worden opgelost door bijv. je "stroom" (vuil-/gesneden) formeel te onderkennen, en per Debiteur per stroom (Selektie Kriterium) aan te kunnen geven wat de Raapvloer van de Verkooporder is. Op die manier kun je voor de ene debiteur aangeven dat vuil uit de horeca ruimte moet komen, en voor een ander rechtstreeks uit de koelcel. V.w.b. gesneden zou je dan voor beide debiteuren kunnen invullen dat ze vanaf dezelfde lokatie geraapt moeten worden.

Eigenlijk niets anders dan dat je nu ook al zou moeten doen, ware het niet dat je hier nu formeel niet op let, en overal sowieso 1 miljoen van op voorraad hebt liggen; het zou je een worst zijn vanaf welke lokatie er afgeboekt wordt, en dus focus je je op het feit dat de bon er goed uit moet komen. Dat andere is dus het probleem !
Niet voor niets heb je (hebben we) tot op heden nog maar weinig gedaan met het begrip groothandelsklant.

Met dat ik in bovenstaande gelijk heb, houdt dit in dat op z'n minst op het TS scherm getoond moet worden vanaf welke Raapvloer het systeem de goederen zal gaan rapen (afboeken) opdat de gebruiker weet dat hij ook vanaf die raapvloer moet gaan rapen, omdat anders de voorraad niet klopt (over de lokaties heen). Stapje verder is dan dat niet zo zeer VUIL of GESNEDEN van belang wordt, maar de plek vanaf waar je de goederen raapt ! welke weer wordt afgedwongen door de Raapvloer van de Verkooporder, die weer door de Debiteur bepaald kan worden (per stroom). Dit betreft dan weer een wijze van inrichting die toevallig al mogelijk is (op het TS scherm), en waarbij je je bon dus feitelijk zou kunnen laten opsplitsen naar:

- Rapen uit Horeca ruimte
- Rapen uit Fruitcel
- Rapen uit Bananencel

etc.

al je debiteuren worden dan straks uit dezelfde ruimte geraapt (de ruimte waar jij met veel pijn en moeite specifieke voorraad naar verplaatst) en zo het een debiteur betreft die rechtstreeks uit een cel geraapt moet worden, uit zich dat door een aparte button. Maar ja... hoewel dat een mogelijkheid is voor het TS scherm, kan de print daar nog even niet tegen. Hoe dan ook, dat zou ook een optie kunnen zijn.

Het echte probleem is echter je voorraad, waarbij ik inmiddels even niet meer 100% weet of dat überhaupt nog een probleem is, want ergens hangt nog in mijn achterhoofd dat je voorraad administratief nog maar op 1 lokatie wilt hebben liggen, en dat je geen overboekingen meer doet. Hoe definitief dat is weet ik niet, wel ga ik ervanuit dat normaal gesproken je natuurlijk wilt weten wat er op welke lokatie ligt. Dus, als jij 40 dozen bananen ontvangt, en deze specifieke partij in de bananencel opslaat op vaknummer BC121, je eerst een aantal dozen moet overboeken naar een horeca ruimte wil je daar bananen kunnen rapen. Aangezien je ook nog een pallet bananen hebt op vaknummer BC278, bepaal je zelf welke partij je scant en overboekt naar de raapruimte (en in die raapruimte kan alleen maar worden afgeboekt wat daar ligt).

NB: Merk op dat je nu bij de meeste orderregels geen raapvloer hebt ingevuld, en "vanaf iedere lokatie" mag rapen, hetgeen inhoudt dat er straks in DVR ook zou kunnen worden afgeboekt uit voorraad die daar in trollies staan, overgeboekt vanuit het andere bedrijf. Dit verzin ik nu, en volgens mij is daar nog niet in voorzien, maar dit zal vast wel fout gaan  Wink

Hoe dan ook, waar je met scannen straks precies kunt regelen wat je waar hebt staan, ga je het TS scherm inzetten om 10 dozen bananen van de groothandels klant rechtstreeks uit de koelcel af te laten boeken. Welke partij? Ach... het TS scherm neemt de oudste, en boekt bijv. van lokatie BC278 af waar het in werkelijkheid vanaf BC121 is geraapt.  In werkelijkheid staat er op BC278 nog voorraad, maar als je die partij scant, krijg je een melding dat die voorraad niet bestaat. Hoe is het mogelijK?

Kortom, in die hoek moet je de problemen eerder zoeken, en niet zo zeer in 1 of 2 bonnen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 25, 2008, 10:45:41 am »

Het is nu een instelling bij de Debiteur. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20112.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.074 seconds with 20 queries.