Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:43:31 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Raadplegen-/Onderhoud Dock-rijen  (Read 2111 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: April 16, 2008, 08:06:27 am »

Deze Releasenote bevat het Toevoegen-/Wijzigen-/Verwijderen- en Raadplegen van Dockrijen.

Dockrijen worden gebruikt in maatwerk wat op dit moment in ontwikkeling is, t.b.v. het Rapen van orders via Scan Terminals.

Een vrachtwagen (levering aan een klant) wordt geladen bij een dock. Een dock is ingedeeld in dockrijen (links-/rechts). Iedere rit wordt op een specifieke dockrij voorbereid voor verzending. Een dockrij bestaat vervolgens weer uit dockposities, welke "volgnummers" betreffen die representatief zijn voor de levering aan een specifieke klant binnen die rit.

Een voorbeeld van een identifikatie van een dockpositie is D0R23.

Hierin geldt dat de eerste 2 posities (D0) het dock betreffen. De eerste drie posities bevatten de dockrij (D0R) (rechter-rij van dock 0).

Een dock doet op zich niets binnen Profit, en is daarmee ook niet als separate entiteit gedefinieerd. Een dock dient als Magazijn te worden gedefinieerd.

Een Dockrij is wel een separate entiteit. Hiermee kan worden aangegeven in welke rijen een dock is onderverdeeld. In alle verdere voorbeelden zal uit worden gegaan van "links" en "rechts", maar hier mag ook "links2", "midden" danwel "linksboven" of i.d. aan worden toegevoegd.

Een dockpositie betreft vervolgens een Lokatie binnen deze Dockrij; een volgnummer 01 t/m 99 (danwel t/m ZZ). Een dockpositie is ook geen separate entiteit; dit betreft een normale Lokatie.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOBHOI8     Omschrijving (nog) niet bekend    05-03-2008    15-04-2008
LODJGN      Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        15-04-2008
LODJRA      Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        15-04-2008
LODJTV      Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        15-04-2008
LODJVW      Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        15-04-2008
LODJWY      Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        15-04-2008
LOINV       Omschrijving (nog) niet bekend    25-02-2008    15-04-2008
LOVB        Voorraad Beheer    26-10-2005    15-04-2008
LOVBMA      Menu Magazijnen    28-02-2007    15-04-2008
Logged
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 17, 2008, 08:30:23 am »

Quote
Een Dockrij is wel een separate entiteit. Hiermee kan worden aangegeven in welke rijen een dock is onderverdeeld. In alle verdere voorbeelden zal uit worden gegaan van "links" en "rechts", maar hier mag ook "links2", "midden" danwel "linksboven" of i.d. aan worden toegevoegd.
Gisteren al telefonisch met Peter besproken dat wij inmiddels 4 ritten per dok gaan gebruiken, te weten: linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter.

Dit zou de programmatuur aankunnen (Peter). Gaat het alleen goed met de benaming?

Ik bedoel, ik zie nu de benaming van een dock: D0R23. Kan dit dan ook worden: D0RV23 (wat staat voor Dock 0, Rechtsvoor, Positie 23)?

PS: op de scanterminals (bij HVC) en de pakbon (GELDER) zou deze lokatie getoond moeten worden maar ook de tekst:
Route 1 postie 23 (welke is gekoppeld aan D0RV23) bijvoorbeeld. Ik bedoel qua tekst is het ook makkelijker te begrijpen natuurlijk :-)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 17, 2008, 11:47:52 am »

Ik bedoel, ik zie nu de benaming van een dock: D0R23. Kan dit dan ook worden: D0RV23 (wat staat voor Dock 0, Rechtsvoor,

Helaas. Een Lokatie bestaat uit 5 posities. DORV23 kan dus niet.

Naast DOL en DOR zou kun je wel wat anders definieren, maar of je daar verder nog logika in kwijtraakt...

DOA, DOB, DOC en DOD zou bijv. een mogelijkheid zijn, waarbij jij weet dat A linksvoor is, B linksachter, C rechtsvoor en D rechtsachter. Als je toch "vaknummers" op de grond schrijft, kun je m.i. ook wel vak A t/m D met nummers erin maken  Wink
In mijn verdere voorbeelden houd ik voor het gemak even "links" en "rechts" aan, zoals besproken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 17, 2008, 04:27:24 pm »

Quote
Naast DOL en DOR zou kun je wel wat anders definieren, maar of je daar verder nog logika in kwijtraakt...

DOA, DOB, DOC en DOD zou bijv. een mogelijkheid zijn, waarbij jij weet dat A linksvoor is, B linksachter, C rechtsvoor en D rechtsachter. Als je toch "vaknummers" op de grond schrijft, kun je m.i. ook wel vak A t/m D met nummers erin maken 

Ik denk toch dat we iets moeten vinden wat logisch is, kan er geen 6 posities van gemaakt worden?
Ik zou ook willen dat de omschrijving getoond wordt op het moment dat de code van de lokatie verschijnd dus: Route 15 postie 10. Dan weten ze in ieder geval naar welke route ze moeten zoeken. Aan het D0L10 zien ze dan wel dat ze naar Dock 0 links positie 10 moeten lopen.

Is dit mogelijk?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 18, 2008, 08:43:22 am »

Wel eens klok gekeken ? Nou, 1e kwartier, 2e kwartier, 3e kwartier, 4e kwartier.
1, 2, 3, 4 dus.

Als dat niet logisch genoeg is ...

Met die tekst zal kunnen bij de gratie van het passen (en het door jou zelf benoemen van de Lokaties). Erg veel ruimte is er niet natuurlijk ...
Edit : Eigenlijk zal dit wel de omschrijving van de Dock Rij zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: April 18, 2008, 09:04:56 am »

Bij de gewone magazijnen hadden we hetzelfde probleem, de enige manier om dat op te lossen is inderdaad om creatief om te gaan met de indeling van de magazijnen. Dus niet rij 1 t/m 18 maar rij A t/m N om binnen 1 positie te blijven

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 20 queries.