Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:34:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aantal geleverd niet aangepast intercompany levering  (Read 2642 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: March 31, 2008, 09:51:40 am »

Gegevens:

Verkooporders HVC: 20080311023
Inkooporder HVC: 20080311052
Verkooporder GELDER: 20080311076

Op de verkooporder van HVC zijn 120 gekleurde eieren besteld. Via het TS leveren bij Van Gelder zijn er 750 geleverd.
Waarom zijn de aantallen besteld vs. geleverd niet aangepast bij de HVC levering?
De inkooporder bij HVC toont namelijk nog de oude hoeveelheid (120) evenals de verkooporder naar de klant.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 31, 2008, 01:24:28 pm »

Als het ene bedrijf een x aantal levert op een IC order, behoort in het andere bedrijf datzelfde aantal ontvangen te worden. Nu weet ik dat dit mechanisme er voor jullie uitgesloopt is, en vervangen is door een mechanisme wat autom. een Inslaglijst genereert voor hetgeen geleverd is. Ik vermoed dat daar iets fout gaat.
Kun jij eens kontroleren welk aantal er op die inslaglijst staat? 120 of 750?

Staat daar 120, dan heb je nog een kans... immers er zou m.i. 750 moeten staan.

Het is echter niet gezegd dat dergelijke werkwijze werkt, en gewenst is; de klant heeft het immers niet besteld. Voor HVC zou kunnen gelden dat als een Leverancier meer levert dan gevraagd, het merendeel misschien wel retour moet naar die leverancier. Gebaseerd op jullie werkwijze "het wordt in een doos geleverd, en de doos wordt ongeopend klakkeloos doorgeleverd" zul je vast willen dat de 750 wel geleverd worden.
Hoe dan ook, volgens mij moet een heel bejaardentehuis daar 6x zoveel eieren eten als besteld.

Hmm... ik heb overigens nog een recept met 36 eieren voor 4 personen. Dat maal faktor 6,25? Oops. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 31, 2008, 03:08:12 pm »

Quote
Hoe dan ook, volgens mij moet een heel bejaardentehuis daar 6x zoveel eieren eten als besteld.

En dan mag je nog hopen dat die eieren inderdaad gekleurd zijn aangeleverd. Dąt is pas een pokkewerk !
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 31, 2008, 03:44:53 pm »

Hmm... ik heb overigens nog een recept met 36 eieren voor 4 personen. Dat maal faktor 6,25? Oops. Wink

Bespeur ik hier de eerste regel uit een schots recept.

Men lenne een EI.

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 01, 2008, 09:32:23 am »

Quote
Staat daar 120, dan heb je nog een kans... immers er zou m.i. 750 moeten staan.
Er staat 120, zie printscreen.



* inslaglijst.PNG (12.06 KB, 338x398 - viewed 168 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 01, 2008, 10:34:29 am »

Ik zie denk ik al waar het fout gaat. Het lijkt erop dat de hoeveelheid die op de Inslaglijst staat niet 1:1 wordt overgenomen wordt met wat er geleverd is, maar wordt "berekend" o.b.v. wat er nog ontvangen zou moeten worden.  Dit wordt aangepast. 


Volgens mij moet er overigens nog veel meer fout gaan...

Niet getest, maar ik vermoed dat als HVC een doos bananen van 18 Kg bestelt, en GELDER een doos van 17 Kg levert, de Inslaglijst gewoon 18 KG bevat. Nu hebben jouw bananendozen dacht ik een vaste inhoud, maar 1 x 3,5 Kg andijvie bestellen en 1x3,2 leveren, zou m.i. ook resulteren in een inslaglijst die gewoon de inhoud toont o.b.v. wat er besteld is; er wordt niet gekeken naar wat er daadwerkelijk geleverd is.  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.061 seconds with 20 queries.