Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:05:18 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Controle aantal licenties  (Read 2090 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: March 18, 2008, 03:34:17 pm »

Ik heb een aantal licenties bijgekocht omdat we veel meldingen kregen mbt users die er als de X-e gebruiker uitgegooid werden.

Wat wel als uitermate irritant wordt ervaren is dat deze controle uitgevoerd wordt bij het teruggaan naar het hoofdmenu ipv bij het inloggen.

Dat betekent dat mensen druk bezig zijn en er dan uitklappen.
Waarom is deze oplossing gekozen?


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 18, 2008, 03:43:02 pm »

Hallo Marko

Volgens mij wordt je eruit gegooit als je middels ESC terug gaat naar het hoofdmenu. Hadden bij SE daar ook last van. Ging je terug naar het hoofdmenu via F9 gebeurde er niets.

Misschien dat ze het nu hebben veranderd dat als nummer een te veel inlogt de eerste er uit wordt gegooit.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 19, 2008, 09:46:42 am »

Quote
Wat wel als uitermate irritant wordt ervaren is dat deze controle uitgevoerd wordt bij het teruggaan naar het hoofdmenu ipv bij het inloggen.

Dat betekent dat mensen druk bezig zijn en er dan uitklappen.
Waarom is deze oplossing gekozen?

Sta mij toe om duidelijk te maken dat je aardig uit je nek l*lt.

Ten eerste weet je dondersgoed hoe het altijd werkte, wat feitelijk is zoals je boven omschrijft, en laat ik je nou toch echt he-le-maal-nooit hebben horen klagen zeg. Maar je weet ook hoe het *echt* in elkaar zat.

Quote
ipv bij het inloggen

Misschien moet je toch iets beter testen ?
Ofwel, dit gebeurt wel, MAAR, als je vervolgens de betreffende melding laat staan, tel je mee als gebruiker. En dat is er op dat moment één te veel. En tja, dān is een ander de klos.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: March 19, 2008, 10:16:09 am »

mijn insteek is dat het minder vervelend is al je niet in een pakket kunt komen vs. dat een ander eruit gegooid wordt.

Immers dan hou je het probleem bij de gebruiker die er niet in kan
Misschien een mogelijkheid om van de inlogmelding een blok te maken?

Nu klapten door heel het bedrijf mensen steeds uit het systeem omdat een ander de melding niet respecteerd. Je snapt hopelijk dat dat veel meer onrust geeft dan wanneer een persoon niet in het systeem kan omdat hij/zij boventallig is.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 19, 2008, 10:56:32 am »

Quote
Misschien een mogelijkheid om van de inlogmelding een blok te maken?

Dat is een mogelijkheid, en ook de enige die het kan voorkomen. Maar ik weet niet of dat nu wel lekker werkt. Maar van mij mag dat wel hoor.

Feit is dat als je zo vaak wordt geconfronteerd met mensen die eruit vliegen omdat er ergens net eentje probeert in te loggen (want zo mag je het toch echt wel zien), je veel en veel te veel gebruikers hebt.

Quote
mijn insteek is dat het minder vervelend is al je niet in een pakket kunt komen vs. dat een ander eruit gegooid wordt.

Dat snap ik ook wel, en laat dat nou net hetgeen zijn wat we hebben veranderd. Dus nog maar eens over "dondersgoed" ... niet net doen alsof je gek bent. Ok ?

Per saldo lijkt het me dat je de mensen moet leren om die melding nog even weg te drukken. Alleen, mij maak je niet wijs dat dat het oplost. Je hebt gewoon te weinig licenties. yes
Nog steeds. swoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 21 queries.