Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:02:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: Geblokkeerde functies na upgrade  (Read 10751 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #30 on: March 17, 2008, 09:12:22 am »

oops
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #31 on: March 26, 2008, 10:01:37 am »

Marco schrijft nl. dat hij destijds niet met Profit-Omvorm uit de voeten kon, omdat een Omvorm Opdracht niet met Emballage overweg kon.
Sindsdien hebben we "Omvormen via een Produktieorder" waarmee dat wél kan (en nog veel meer).
Ik denk dus wel dat Marco daar wél naar op zoek is.

Kun je me tonen hoe en waar dit in te richten is, en wordt dit dan ook meegenomen in de behoefterun (6.2)?
Ik wil dan met dezelfde opties werken als in een PO, zonder de reserveringen, want ook dat was juist 1 van de redenen dat het in het verleden niet goed ging. Dan blokkeerde heel mijn voorraadtank op een omvormorder voor volgende week.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #32 on: March 26, 2008, 11:09:20 am »

Kun je me tonen hoe en waar dit in te richten is, en wordt dit dan ook meegenomen in de behoefterun (6.2)?

Niet op jouw systeem i.i.g., want je hebt die module niet.

Maar, naast het setten van een aantal bedrijfsparameters, kun je een Omvorm Opdracht (via methode #2) maken vanuit Raadplegen Produktieorders (^F11), vanuit het Voorraaditemmenu (optie G) en vanuit een speciaal VTV scherm voor Artikel-/Verschijningen. Omdat er bij methode #2 niets gereserveerd wordt, mag je al een Omvorm Opdracht maken voordat je voorraad hebt.

Merk op dat je bij methode #2 niet het Chargenummer behoudt, doch dat er een nieuwe Charge wordt toegekend aan de output van de Omvorm Opdracht (maar ja, niets anders dan je nu al hebt als je hier een Produktieorder van maakt). Toekenning van het nieuwe Chargenummer stelt je wel weer in staat om meerdere partijen in 1 Omvorm Opdracht om te vormen naar een nieuwe partij.

Het methode #2 scherm is ontwikkeld vanuit de hoek "ompakken". Van de ene Verschijning naar de andere Verschijning. Je geeft bijv. aan dat je een partij dozen van 5 Kg wilt omvormen naar 40 dozen van 10 Kg. Het systeem vertelt je dan dat je hier 80 dozen voor nodig hebt (welke hoeveelheid je mag overschrijven, opdat je tijdens het ompakken anticipeert op verlies). Belangrijk is dat de input wordt afgerond op hele verschijningen, en bij bulk kon dat wel eens verkeerd uitpakken (omdat dan alsnog je hele partij verwerkt afgeboekt wordt). Houdt er rekening mee dat als je met methode #2 aan de gang wilt, je naast de module Profit-Omvorm ook nog een paar uurtjes maatwerk kwijt kunt zijn alvorens je kunt doen wat jij wilt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #33 on: March 27, 2008, 01:36:07 pm »

Wouter
je hebt nu in de print PO functie een escape ingebouwd, wanneer een lus meer dan x keer wordt doorlopen.

Ik heb nog even zitten redeneren en zitten kijken hoe dit bij AD gebruikt wordt.
in 99% van de gevallen is er 1 van de 2 onderstaande modi van toepassing:

-1-
Het recept bevat een 0 kg regel ongeacht verschijningsvorm tbv opwerk restanten
Deze zou in het kader van de overerfbaarheid eigenlijk geskipped moeten worden, immers een 0-hoeveelheid mag geen eigenschappen geven aan het eindproduct. (als ik er geen rood in stop kan het i.p. ook niet rood worden)

-2-
Het recept bevat een koopartikel waarvoor een "ompakrecept" bestaat.
Hier zou de lus eigenlijk ook moeten stoppen, immers als de artikeleigenschap = "koop" ben ik al op het basisniveau en hoef ik niet meer naar recepturen te kijken, dan hoef ik alleen nog te kijken naar een eventuele stukslijst als dat nodig is vanuit de gevaarstoffen-artikel.

Volgens mij als je die 2 zaken realiseerd zal de "noodescape" alleen nog geraakt worden als ik een PO handmatig knutsel ivm opwerkmaterialen en hierin meerdere eindproducten plak, die een lus genereren. (Ik neem 100 kg oude rode verf en 900 kg grondstoffen om 1000 kg goede nieuwe rode verf te krijgen)

Kun je hier eens jouw gedachten laten gaan?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #34 on: March 27, 2008, 01:58:03 pm »

#1 is een formeel onderkende situatie, en is sowieso al afgedekt.

Je loop ontstaat bij #2.

En dit heeft niets specifiek met je PO print te maken, maar zit overal in. Kostprijsberekening, MSDS, jouw PO print etc.

Natuurlijk kunnen we best iets maken dat we op alle plekken gaan inbouwen "als het een koop-artikel betreft, dan niet naar de Recepten kijken", maar je zult niet alle situaties kunnen afvangen. Denk vooral ook aan situaties waarbij het Artikel misschien wel Koop is, maar je het in een andere Verschijning zelf produceert.

Als je naar een oplossing zonder Profit-Omvorm wilt, dan verval je op de eerder aangeboden oplossing waarbij we per Recept met een indikator gaan aangeven dat het om een zgn. Opwerk-Recept (of i.d.) gaat. Dié Recepten (ongeacht of het een Koop-/Produktie Artikel betreft) slaan we dan over.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.065 seconds with 21 queries.