In theorie wel ja, maar niets zegt dat daar altijd de datum van "vandaag" moet staan.
Het is bewust zo gemaakt dat je er ook morgen van kunt maken.
Waarom niet? 99% van de producten die op leverdatum vandaag staan komen toch ook vandaag binnen? Of dacht je soms dat alle producten vandaag op leverdatum gisteren binnenkwamen?
En denk daarbij aan: vandaag 1 datum aanpassen, morgen 2, overmorgen 3 en ga zo maar door. Profit past de datum gewoon niet aan.
Ik wil er best morgen van maken, maar dan alleen voor de levering van een product dat eigenlijk morgen binnen zou moeten komen en niet voor iedere levering.
Ach... de gebruiker kan zelf voor "de volgende dag" kiezen, en als dit maar 1x per dag hoeft te gebeuren is dat toch niet erg?
Niet 1x maar minimaal 50x. Iedere keer dat je het scherm verlaat (om naar een ander TS te gaan) moet je de datum veranderen.
Ik denk dat je de tijd beter kan investeren in een mogelijkheid dat zo'n scherm 's na xxx minuten inaktiviteit terugkeert naar het hoofdmenu en vrijgeeft; houd je ook geen files open voor je backup (en bij opnieuw aanroepen van je scherm, staat je datum vanzelf goed).
Vind je dat makkelijk voor TS en scanner gebruikers? Ik vind de upgrade zowieso niet lekker werken. Ik ben een uur bezig om iedereen uit Profit te krijgen waarbij ook nog te kans bestaat dat er een fout in zit en niemand verder kan.
Stel je voor dat er 15 chauffeurs met scanners rondrijden en 10 man beneden met scanners lopen en ik dan eventjes een upgrade wil uitvoeren. Moet ik eerst controleren of iedereen netjes is afgesloten, waarbij ook nog de kans bestaat dat ondertussen iemand weer Profit opstart, werkt niet echt lekker hoor.
PS: de discussie loopt met Peter.