Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:10:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Facturatie van retouren zonder te rapen  (Read 2208 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 25, 2008, 07:52:31 am »

Hallo

Verkooporder 20080222056 is gegenereerd vanuit functie L-Vmenu.
Echter de order is nog niet gelopen er is geen raaplijst gemaakt terwijl de order wel de F-status gekregen heeft. Even de status terug zetten.

Een paar dagen geleden heb ik ook gevraagd om een order van de status F- af te halen omdat dit niet correct was.

Wat er gebeurt is. Lampenier factureerd vrijdagmiddag alles middels de functionaliteit van tot nu.
Dus alle geleverde orders/vrachtbrieven worden gefactureerd.

Echter ook de verkooporders die gegenereed zijn van uit functie L in het V-menu worden gefactureerd zonder dat deze verzonden zijn en dat kan toch niet helemaal goed zijn.

Dirk-Jan


gefactureerd zonder dat deze
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 25, 2008, 08:21:54 am »

Tevens de verkooporders
20080206001
20080213001
20080221024
20080221036
20080221039
20080222056
20080222117
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 25, 2008, 09:42:52 am »

Voordat hier nu iemand al die orderstatussen terug gaat zetten voor je...

Wat maakt het (jou) uit dat die order een status F heeft? Het gaat hier uiteindelijk om Leverorders, en die worden sowieso nooit gefaktureerd. Feitelijk krijgt de order nu te snel een status F, maar kan dat kwaad?

Nb: In de Faktuurrun is ooit een e.o.a. "escape" ingebouwd die dat soort orders op status F zet, opdat je de echte L orders (die wél gefaktureerd moeten worden; lees: wat wel geld oplevert als je ze faktureert (ok, en de klant betaalt  Wink) teminste kunt herkennen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 25, 2008, 09:56:33 am »

En ik hoor overigens nèt dat die escape die in de Faktuurrun is ingebouwd het alleen zou doen als het 1e VO nummer gelijk is aan het laatste VO nummer, ofwel, als je expliciet die ene order faktureert. Ofwel, als je i.g.v. een normale Faktuurrun alles faktureert wat er te faktureren valt, zal hij deze orders overslaan, maar als je specifiek die ene order faktureert (die overigens niet gefaktureerd hoéft te worden omdat het een Leverorder is) dan wordt de status op F gezet.
Kortom, het lijkt erop dat je hier dan bewust mee bezig bent.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 25, 2008, 10:42:56 am »

Hallo Wouter,

IK kijk het even na maar ik vraag mijzelf af hoe ik het gedaan moet hebben. Het zijn retour zendingen.

En omdat wij op vrijdag middag alles factureren, zowel vrachtbrieven als verkooporders ging ik er vanuit dat ze automatisch gegenereerd zijn. Vooral omdat Richard vrijdag ochten de 20080206001 voor mij op O heeft gezet.
ALs jij denkt dat het allemaal niets uitmaakt. Dan heb ik er verder geen problemen mee. Echter in een geval hadden we zelfs nog geen raaplijst gemaakt. Het blijkt dat je die nog gewoon kunt maken dus we hadden inderdaad gewoon door kunnen werken.

Dirk-Jan

Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.022 seconds with 19 queries.