Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:43:35 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: reserveren van voorraad  (Read 2479 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 20, 2008, 10:15:08 am »

Hallo,
Is het mogelijk om een geddelte van je voorraad te reserveren voor een bepaalde klant zonder een verkooporder te maken.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 20, 2008, 10:18:33 am »

Iets met Geëxcludeerde Magazijnen ? zal wel niet handig zijn ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 20, 2008, 10:22:49 am »

Behoeftetechnisch wel ja. Dit doe je vanuit een Raadplegen Artikel-/Verschijning + Overige funkties.

Je reserveert hiermee niet specifiek een partij, maar je zorgt ervoor dat je een bepaalde hoeveelheid op voorraad houdt opdat áls deze klant besteld, je kunt leveren. Zie bijv. ook het werken met houdbaarheid, waarbij je wel een bepaald aantal pakken melk gereserveerd wil hebben, maar je niet een specifieke partij met een bepaalde houdbaarheid een paar weken op voorraad laat liggen voor die klant.

Wil je echt een specifieke partij reserveren, dan kan dat in principe alleen op een Raaplijst (dus een order).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 20, 2008, 11:59:58 am »

Hallo Wouter.

Deze methode ken ik wel maar die kunnen wij zo niet toepassen. Want bij het inlezen van onze verkooporders middels 3.6.7 loopt het systeem vast. Dus dat zal moeten worden opgelost.
Hoe weet ik niet een twe drie. Want dat betekend dat de eerste debiteur het restant krijgt en alle volgende debiteuren geen tenzij er voor die debiteur de voorraad is gereserveerd en dat werk want dat heb ik meteen even getest.


Dirk-jan


* gereserveerd.JPG (76.31 KB, 820x503 - viewed 121 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 20, 2008, 01:30:18 pm »

Ok. Er zal denk ik best iets voor te maken zijn. 10 uur schat ik (iets met een Dummy Raaplijst, aanpassen VTV, wat menu opties, Reserveren ongedaan kunnen maken (expliciet) plus overboeken naar Verkooporderregel.
Maarrrr, ik denk wel dat we dan moeten oppassen dat we niet nog meer moeten doen om het werkbaar te houden. En dit moét gebeuren, anders tonen zaken onjuist. Denk bijvoorbeeld aan diverse printjes die "VTV-achtig" zijn, en zelfse de Behoefterun.
Kan bij elkaar wel 20 uur worden vrees ik.

Kun je geen dummy Verkooporders maken ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 20, 2008, 01:53:41 pm »


Kun je geen dummy Verkooporders maken ?

Dat was nu net wat ik niet wilde doen. Echter met dummy verkooporders wat doe je daar mee, die moet je allemaal beheren en op een gegeven zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik denk dat ik een gedeelte van de voorraad op "speciale bulklokaties" zet die niet gekoppled zijn aan een juiste lokatiegroep wat tot gevolg heeft dat het systeem deze voorraad niet aanvuld. OOk niet helemaal zuiver maar redelijk overzichtelijk door elke week een print te maken van de artikelen die verkocht zijn aan de speciale debiteur en de voorraad vanuit de speciale lokaties.

Toch bedankt voor de inspanning om tot een werkbare oplossing te komen.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 20 queries.