Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:30:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Geblokkeerde functie bij genereren statistieken: LOPRSTA1 abc-analyse  (Read 5889 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 14, 2008, 01:23:25 pm »

LO<8-5-1-6>  loprsta1

    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 14-02-08    TIJD : 13:18:20          VISUAL FOXPRO         UID : JVR     
      KODE : 39       MESSAGE : Numeric overflow. Data was lost.                           
      AREA : 24         ALIAS : LOST              INDEX : A2            ROW : 402
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  LOPRSTA1  LOVKOVOV  LOOVOV  LOST  LO  SYSA  LOIN  PROFIT
      XST  : =LACO=[LO][PASSW_S]Mouse8[LOST]5[LOOVOV]1[LOVKOVOV]6[LOPRSTA1][AGVAN_S]waaTab[AGTO
             T_S]wzzTab[DATVAN_S]0101Tab[DATTOT_S]31101TabMouse31012008F1F1
    ____________________________________________________________________________________________



Bij het printen van de ABC-analyse krijg je dergelijke geblokkeerde functies. Ik heb de artikelgroepen al ingeperkt, heb tbc-gereorganiseerd en opnieuw geprobeerd, maar telkens krijg ik de geblokeerde functie.

Is er bij ons weer een abnormaal hoge waarde oid wat hier roet in het eten gooit?


* LOPRSTA1 - ABC ANALYSE.PNG (25.23 KB, 659x432 - viewed 193 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 15, 2008, 01:15:01 pm »

Quote
Is er bij ons weer een abnormaal hoge waarde oid wat hier roet in het eten gooit?

Ja.

Johan,

Wij hebben hier met z'n allen al 10 keer op het punt gestaan jou te vragen wat je eigenlijk allemaal aan het doen bent. Nu doe ik het dan ook : Wat ben je eigenlijk allemaal aan het doen ? smile

Het komt op ons over dat je door de dag heen niet al te veel te doen hebt, en maar een beetje schermen gaat invullen (idd met 9999999999) om vervolgens een willekeurig printje of wat dan ook te draaien wat fout gaat.

Wij kunnen ons helemaal voorstellen dat je op deze manier onderzoekt / bijhoudt wat het systeem voor je kan betekenen in hoeken die je nog niet kent, maar :

Ik denk dat je wel kunt stellen dat wij nogal kriegel worden van 1 bedrijf dat op deze wijze dagelijks 10 van dit soort dingen meldt, waarbij het duidelijk moge zijn dat de anderen bij elkaar jouw totaal lang niet halen. Ofwel, hier klopt iets niet.

Aannemend dat ik minimaal voor 75 % gelijk heb, het vriendelijke verzoek om het systeem niet door te testen. Dat doen wij hier wel ALS HET NODIG IS.

Ik weet dat ik niet echt kan bewijzen hoe "weinig nuttig" je bezig bent, en daarnaast bepaal jij zelf wel wat nuttig is. Maar toch ...
Binnenkort nemen wij jouw meldingen niet meer serieus, en als je dan echt een probleem hebt, heb je echt een probleem. yes

Sorry voor deze waardeloze mededeling, maar we hebben echt al 10 keer op punt gestaan om het te melden. Op de e.o.a. manier steeds op een vrijdag ... (ook al is deze melding van een donderdag smile)

Zo, dat wordt ruzie ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: February 15, 2008, 01:36:52 pm »

Dan zit die abc analyse er dus voor niks in. Ook zonde van jullie tijd om iets te ontwikkelen als het toch alleen maar bedoeld is om geblokkeerde functies te ontlokken.

Maar ja goed, jullie zullen d'r voor betaald krijgen om dergelijke zaken te maken.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 15, 2008, 01:57:15 pm »

Die zit er helemaal niet voor niets in, en die zit er ook al 18 jaar in. Bij jou gaat het fout omdat JIJ die nooit gebruikt, en als je 'm gebruikt laat je 'm vast en zeker los op niet-werkelijkheden.

Wat het laatste betreft moet je maar denken aan 1 Ton vs. 1000Kg, waarbij wij heus wel snappen dat iemand zoals jullie in tonnen werkt, en dus geen 999999999 Kg *hoeft* in te vullen. En, iemand met 999999999 ton is niet goed bij z'n hoofd, maar zo dat toch een gegeven is maakt hij maar een eenheid Ton1000 aan.

Wat jij doet is toch die 999999999 invullen, waarvan wij al lang weten dat dat op 100 plaatsen fout gaat, maar wat niemand in de praktijk doet want het IS geen praktijk. Er gaat in de praktijk dus ook (18 jaar lang) niets fout. Ja, totdat jij je als systeem tester voelt opgeroepen zeker ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: February 15, 2008, 02:02:36 pm »

In dit geval wel getest door een stagiair die hier rondloopt, welke niet snapt waarom dat ding een geblokkeerde functie geeft. Bovendien: Waar vul ik hier die 99999 ton in? Ik beperk 'm al tot een maand en tot artikelgroepen waar elk artikel 1 keer in voor komt. (danwel; hoort voor te komen). Ik vraag me dan ook werkelijk af waar ik die 999999 ingevuld zou hebben.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 15, 2008, 02:17:41 pm »

Juist. En stagier dus.

Niets ten nadele van een stagier hoor, maar weet je wat ik allemaal bewerkstellig als je mij achter flight simulator zet ? een hoop dooien. Ik heb daar namelijk geen bal verstand van, en voordat ik een beetje in de lucht kan blijven ben ik eerst 900 keer neergestort waarvan ik de laatste 700 keer werkelijk niet begrijp waarom.

Ik weet het, mijn verhaal klopt maar half. Maar laat die stagier alsjeblieft iets anders gaan doen. Een gebruiker is al moeilijk genoeg.


PS: Laten we maar aannemen dat je een hele normale fout te pakke hebt, anders heb ik "dat" ook nog op m'n geweten. Ik hoop alleen wel dat je voelt dat ik (nee we) gelijk had(en). Het komt als niet normaal over en dat *is* het dus ook niet.
Over en sluiten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 15, 2008, 02:38:15 pm »

Quote
Over en sluiten.

hmm ... swoon

In de produktie bestanden (Laco) heb je volgens die ABC print van 20002 999.896.925 Kg verkocht in die ene maand. Op zich niet slecht, maar komt weinig reëel over. Deze wetenschap via een gek hier die willens en wetens met jullie modem probeert te werken.

Statistieken tonen dit grote getal niet, dus uiteindelijk weten wij zo snel niet wat hier waarheid is. Hoe dan ook, omdat met het modem niet te werken is hebben we het onderzoek gestopt.

Misschien kun je zelf iets vinden. Draai de print maar per 15 dagen, 7 dagen, ... 1 dag, net zolang totdat je ziet waaraan het ligt (en dat kan de print zelf zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: February 15, 2008, 03:06:38 pm »

Helpt het als ik aangeef dat als ik van Artikelgroep FA1 tot FA2 periode 01012008 tot 15022008 draai ik ook vast loop met een numeric overflow?

(soort gedeelde smart is halve smart   Wink)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 15, 2008, 03:15:34 pm »

Dank je Marco. Johan zal zich al een stuk beter voelen. crazy
Maar ik had het al een beetje verwacht gezien de "overeenkomende" statistieken die "het" grote getal niet tonen.

Johan, wij waren -zoals gezegd- serieus aan het kijken, maar met dat modem van jullie lukt dat echt niet hoor.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #9 on: February 15, 2008, 03:27:59 pm »

Johan, wij waren -zoals gezegd- serieus aan het kijken, maar met dat modem van jullie lukt dat echt niet hoor.

Dat is waarom ik aangaf dat het hier ook gebeurt.
Ons modem werkt wel  smile smile

mk
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #10 on: February 15, 2008, 04:14:27 pm »

Daar had ik intussen ook dankbaar gebruik van gemaakt! Inmiddels gevonden in welke richting we de fout moeten zoeken, maar de oplossing zal er pas komen zijn.

Prettig weekend!
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 15, 2008, 06:05:35 pm »

Aannemend dat ik minimaal voor 75 % gelijk heb,


Mijn ervaring met die man in Barneveld is dat hij zich gerust wat hoger mag inschatten.

Nee beste Peter als ik jouw was durfde ik gerust 95% in te vullen want je uitdrukking ze begrijpen het niet hoe het moet is gewoon veel te vaak waar.

Dirk-Jan

Prettig weekend.

 Overdone !
Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #12 on: February 17, 2008, 08:18:54 pm »

bonuspunten aan het scoren, pas maar op aan zoveel complimentjes in 1 zin is Peter niet gewend hoor   Wink
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #13 on: February 18, 2008, 01:37:24 pm »

Hallo MdeKraa,

probleem bij jou is inmiddels opgelost en werd veroorzaakt door een Verkeerde Verkooporderregel. Sad  Die zou wat mij betreft destijds ook een geblokkerde Funktie moeten hebben opgeleverd, echter ik kan hem niet terug vinden. Deze regel heb ik verwijderd. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #14 on: February 18, 2008, 03:12:55 pm »

Hallo Johan,

het probleem bij jou moet inmiddels ook opgelost zijn. Het betrof bij jou net zoiets als bij MdeKraa, ook een verkeerde Verkooporderregel. Sad Maar die van jou heb ik verder hersteld, daar hij volledig geleverd en Gefaktureerd was. Ook bij jou geen geblokkeerde Funktie gevonden die daar naar zou verwijzen. Nu verwachte ik dat bij jou dan ook wat minder dan bij die van MdeKraa, omdat bij de Verkooporder van MdeKraa de Verkooporderregel opnieuw opgenomen was en bij jou is dat niet het geval. Hoe dan ook, alles moet nu weer gewoon werken en ik zal hier eens kijken of ik e.e.a. kan gaan naspelen, danwel een aanpassing kan maken die de gebruiker attendeerd dat er ergens iets niet klopt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.146 seconds with 21 queries.