Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:17:20 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Upgrade  (Read 3183 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: February 09, 2008, 11:39:38 am »

Er zou voor mij gisterenmorgen een upgrade klaar gezet worden. Vervolgens heb ik van Richard een Email ontvangen met de mededeling dat de upgrade onjuist wat klaargezet en dat ik moest opletten dat de datum van de upgrade op 's middags stond.

Nu kijk ik en zie ik dat er een datum staat van 9 uur   smirk

Graag z.s.m. de goede upgrade klaarzetten, ik kan anders het weekend geen upgrade uitvoeren waar ik absoluut niet blij mee ben.

Demis
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: February 09, 2008, 08:26:47 pm »

Er staat een berichtje op je voicemail.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 10, 2008, 10:59:35 am »

Heb ik gehoord, en de actie heb ik uitgevoerd, maar is niet gelukt, ik kreeg jouw voicemail  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 10, 2008, 12:56:37 pm »

Telefonisch inmiddels opgelost, ik zou alleen graag wel vooraf weten of er systeemprogrammatuur in de upgrade zit, nu kan ik deze niet via Profit Test Base doen met dat de andere gebruikers nog in het systeem werken, iedereen moet nu uit Profit  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 11, 2008, 09:28:52 am »

ik zou alleen graag wel vooraf weten of er systeemprogrammatuur in de upgrade zit

Bedoel je "vooraf, alvorens je een Upgrade aanvraagt" of "vooraf, alvorens je een upgrade uitvoert".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 11, 2008, 09:43:19 am »

Nou graag op het moment dat er aan mij gemeldt wordt dat de upgrade klaarstaat, nu kwam ik opeens voor een verassing te staan.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 11, 2008, 10:40:26 am »

Tot het moment dat je zelf Upgrades kunt aanvragen via het internet (waarbij ik voor me zie dat je vooraf kunt zien wat je gaat downloaden), zal dit niet echt gaan werken.  Onze administratie weet wel wie wat moet krijgen, maar het is voor ons geen doen om te gaan bijhouden wie wij van welke informatie moeten voorzien om een aanvraag voor een upgrade te kunnen honoreren.

Als je een Upgrade gedownload hebt, zijn er wel mogelijkheden om achter te komen of er Systeemprogrammatuur of Classes in die Upgrade zitten.

Het heeft alleen alles te maken met "had je die upgrade niet aangevraagd als die Systeemprogrammatuur er niet in had gezeten?"

Is het antwoord Nee, dan kun je gewoon een Upgrade aanvragen, zetten wij die klaar, download jij hem, en daarna kun je konstateren wat er in die Upgrade zit (nog voordat je hem echt uitvoert).

Is het antwoord Ja, dan zul je voortaan je Upgrade aanvraag moeten formuleren als 'zolang er geen Systeemprogrammatuur of Classes in de Upgrade zitten, wil ik graag een Upgrade hebben'; welke dan kan resulteren in 'Upgrade staat voor je klaar' of 'Sorry, niet mogelijk'.

Maar ja... met dat ik bovenstaande schrijf, bedenk ik me dat dit sowieso onzin is, immers, ook al zitten er Systeem wijzigingen in een Upgrade, dit is nog geen reden dat iedereen uit Produktie zou moeten. Test- en Produktie hebben nl. gescheiden Systeemprogrammatuur (en Classes) !

Een reden dat mensen in Produktie moeten vrijgeven, is dat er bijv. Systeembestanden kwa struktuur gewijzigd zijn. I.v.m. het MSDS in HTML is er bijv. een rubriek Style-Sheet bijgekomen bij een Printerdriver, en daartoe dient de tabel "Printerdrivers" met een veld 'StyleSheet' te worden uitgebreid.

Tsja...  Dan nog moet je jezelf de vraag stellen...

Je hebt gescheiden Test- en Produktiebestanden. Je konstateert nieuwe funktionaliteit, en wil hiermee testen. Je vraagt een Upgrade aan, krijgt die, voert deze uit (waarvoor je in principe niemand uit het systeem behoeft te gooien, want iedereen werkt in Produktie en jij doet de Upgrade in Test), en dán krijg je een melding die zegt 'Sorry, voor deze Upgrade moeten de gebruikers ook uit Produktie', hetgeen impliceert dat je die Upgrade op een later moment moet uitvoeren.
Had je de Upgrade nu ineens niet willen hebben? Of voer je de Upgrade toch gewoon even op een ander tijdstip uit?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 11, 2008, 10:42:26 am »

Misschien is het wel handig als wij (Heart) omwille van dit soort redenen, een Releasenote maken indien bepaalde tabellen zijn aangepast. Op eenzelfde manier is ons dit ook al eens gevraagd een Releasenote te maken als LOVR is uitgebreid (omdat deze tabel erg lang kan duren bij een Upgrade); misschien moeten we dat ook voor SY bestanden doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 11, 2008, 11:40:32 am »

Quote
Op eenzelfde manier is ons dit ook al eens gevraagd een Releasenote te maken als LOVR is uitgebreid

Dat zal dan best ... zolang maar niemand denkt dat dit ook echt werkt.
Dit soort zaken zijn onvoldoende transparant voor een ontwikkelaar (alhier), en dit wordt (op een gegeven moment) vergeten.

Wat Wouter (denk ik althans) met een lang verhaal probeert duidelijk te maken, is dat het misschien wel te ver gaat met e.e.a. te willen weten, in kombinatie met de vraag voor een upgrade zelf; Je wilt een upgrade of je wilt die niet, en dat is niet afhankelijk van bepaalde eigenlijk niet-gerelateerde zaken.

Voorbereid zijn op "het ergste" is het credo.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.