Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:41:53 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Heart vs Office XP  (Read 2198 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: January 30, 2008, 06:44:14 am »

Klopt het dat Microsoft Office XP niet werkt binnen Heart?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 30, 2008, 08:24:07 am »

Op basis waarvan trek je die konklusie?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 30, 2008, 08:44:04 am »

Ik heb dit op 1 PC geļnstaleerd.
Bij 9;3;8;2 staan EXCEL9 en WORD2000, F4 geeft Geen(nieuwe) op te nemen Windows Applikaties gevonden.
Als ik vervolgens een Word document probeer te openen verschijnt de melding "Class definition WORD.APPLICATION.9 is not found.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 30, 2008, 08:58:53 am »

WORD.APPLICATION.9 is not found

Kwestie van inrichting:

Iedere Windows Applikatie kun je openen met zijn bijbehorende Programmatic Identifier. Dat "Word.Application" voor MS-Word staat mag logisch zijn; het cijfertje erachter (.9) betreft het versienummer. Deze kun je bijv. uit de 'About'  info halen in je MS-produkt. Of zie onderstaand lijstje.

Office 7.0/95 Word 95
Office 8.0/97 Word 97
Office 9.0/2000 Word 2000,
Office 10.0/2002/XP Word 2002
Office 11.0/2003 Word 2003
Office 12.0/2007 Word 2007

Daar zie je dan vanzelf de discrepantie, immers jouw .9 verwijst naar Office 2000 terwijl je voor Office 2002 (XP) .10 nodig hebt.

Bij de definitie van de Windows Applikaties kun je dit volgnummertje ook expliciet weglaten, en sec. 'Word.Application' opnemen. Resultaat is dan dat je de computer dan niet de opdracht geeft 'Open MS-Word versie 9' maar gewoon 'Open MS-Word'. Als het goed is krijg je dan meteen de meest recente versie.

Maar... Let op... Je behoort er eigenlijk op toe te zien dat alle werkstations in je netwerk over dezelfde versie van de gekoppelde MS-produkten beschikt. Doe je dat niet, en koppel je een identifikatie 'Word' aan 'Word.Application' (zonder een specifieke versie) dan ga je uitlokken dat iemand met Word-2000 een verslag maakt, iemand anders dit met Word-2002 of Word-2003 inleest en eventueel korrigeert, waarna de persoon die enkel de beschikking had over Word-2000 zijn document niet meer kan lezen (omdat ze in een nieuwer formaat gesaved is).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 30, 2008, 09:06:54 am »

Bij de definitie van de Windows Applikaties kun je dit volgnummertje ook expliciet weglaten, en sec. 'Word.Application' opnemen.

Hmm... Ik probeer dit net bij ons op het systeem, en krijg een melding dat het volgnummertje verplicht is...
Dat is niet handig... zal eens even kijken waar dat vandaan komt...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 30, 2008, 09:18:54 am »

Bij mij werkt het wel als ik het volgnummer weg laat.
Ook als ik in office XP iet maak en het vervolgens open met 2000 gaat het goed.

thnxs
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 30, 2008, 09:30:02 am »

Ok. Ik zie het al...

Bij Toevoegen moet ik een versienummer opgeven. O.b.v. de opgegeven 'Ole Automation naam' + dit versienummer, stelt Profit zelf de bijbehorende Programmatic Identifier vast. Via Wijzigen kan die Identifier weer worden gewijzigd (en daar kun je de toevoeging .9) weer weghalen.

Je kunt je afvragen waarom het geven van de opdracht 'Start MS-Word op, versie 2000' niet meteen 'MS-Word 2002' van jouw PC kan opstarten in een zgn. '2000 mode'; ik bedoel, Word-2002 zal ook documenten van Word-2000 kunnen lezen, en de documenten in het oudere formaat kunnen opslaan.

Ervanuitgaande dat je al enkele jaren Word documenten hebt gemaakt met MS-Word-2000 (Word.Application.9) dan kan ik me er iets bij voorstellen dat als je op 1 PC MS-Word-2002 neerzet, je niet wilt dat deze de Word-2000 documenten kan openen + saven, immers, daarna kan de rest ze niet meer openen. Ben je massaal met alle gebruikers over naar Word-2002, dan moet het bijna wel zo zijn dat je je Programmatic Identifier 'Word.Application.9' van je oude Word-Applikatie-Id (die je misschien WORD9 genoemd hebt, of WRD2000) wijzigt in Word.Application.10 of gewoon Word.Application; immers, uit je verhaal blijkt dat je met het openen van .9 geen .10 versie kunt opstarten (grappig, ik kan met .8 wel .9 opstarten, maar met .7 lukt dat niet).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 30, 2008, 09:30:43 am »

Bij mij werkt het wel als ik het volgnummer weg laat.
Ook als ik in office XP iet maak en het vervolgens open met 2000 gaat het goed.

Ok.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.065 seconds with 19 queries.