Wouter Rijnbende
|
|
« Reply #3 on: January 17, 2008, 01:52:45 pm » |
|
Totalisering per Crediteur is 2 uur werk + 0,25 uur voor het aanpassen van het ervoor liggende menu. Dit, omdat de print niet als separate funktie met scherm I/O wordt opgestart, en e.e.a. niet met een J/N rubriek kan worden opgelost. Standaard inbakken kan niet, want met de subtotalen kan de lijst niet meer naar Excel geëxporteerd worden. Ofwel, 2,25 uur in totaal.
Nb: Je motief erachter vat ik niet helemaal. Het lijkt te impliceren dat je in Profit een Betalingsrun aanmaakt, en het totaal wenst te zien opdat je dat totaal bedrag in Officenet handmatig kan gaan betalen. Ik bedoel, de bedragen per crediteur hebben (of i.i.g. hoeven dat niet) niets te maken met wat er op je bankafschrift staat. Je stuurt een Betalingsrun in met t.w.v. EUR 25.000,- aan Faktuurbetalingen. De bank voert die opdracht of wel, of niet uit; tussensmaken zijn er niet (of althans, horen er niet te zijn). Lees: stel dat jij onvoldoende saldo op jouw rekening hebt staan, dan laat je jouw bank niet bepalen wie er wel/niet betaald krijgt; dat houd je zelf in de hand. Daarvanuitgaande kan jouw bankafschrift gewoon volstaan met 1 regel van EUR 25.000,- zijnde het totaal bedrag wat er in de Betalingsrun van je rekening is afgeschreven. Laat je de bank dit niet als 1 bedrag afschrijven, dan zullen alle afzonderlijke betalingen separaat worden afgeschreven, levert dit een waslijst aan posten op, waarvan jij achteraf per crediteur nog mag gaan uitzoeken of ze wel/geen onderdeel waren van de Betalingsrun. Immers, in Profit verwerk je het afschrift van de hele betalingsrun, en niet slechts van 1 crediteur. Dus, ik kan me voorstellen dat je dit subtotaal wilt, maar niet i.c.m. aansluiten van je bankafschrift, want dan doe je m.i. al iets niet 100% rendabel.
|