Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:23:35 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: HH:ARTIKEL lijkt vrsvrm af te drukken igv NIET bulk-verschijning bij loprio2  (Read 1886 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 14, 2008, 02:24:17 pm »

Bij het afdrukken van inkooporders (LO<4-8-1> LOPRIO2) Maak ik gebruik van een variabele layout.

Inkooporderregel; Artikelnummer HH:ARTIKEL       (15 posities) lijkt echter een verschijningsvorm af te drukken. Ik heb namelijk een verschijningsvorm KGV aangemaakt, om goederen in te kunnen kopen in verpakte uitvoering (niet bulk). Dat deden we tot dusverre altijd in een "bulkverschijning" (eigenschap van de verschijningsvorm o.a. bij lovswy in te stellen). Dan drukt 'ie gewoon het artikelnummer af, maar nu dus de verschijningsvorm. Vanwaar dit verschil? Idem geldt overigens voor de artikelomschrijving.

Welke variabelen moet ik gebruiken om in geval van een niet-bulkverschijning het artikelnummer op de inkooporder af te drukken ( Of mag ik officieel eigenlijk geen "niet-bulk" verschijningsvorm inkopen?)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: January 14, 2008, 03:49:46 pm »

voor voorbeeld: Zie LACO TEST INKOOPORDER 20080111002
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: January 15, 2008, 09:21:32 am »

Johan,

zonder bij je op het systeem te kijken.... heb je toevallig bij de Verschijningsvorm aangegeven dat het een Artikel impliceerd?
Want op dat moment drukt hij inderdaad de Verschijningsvorm af.


* LOVSWY.PNG (10.87 KB, 576x470 - viewed 136 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: January 15, 2008, 10:00:39 am »

Johan,

zonder bij je op het systeem te kijken.... heb je toevallig bij de Verschijningsvorm aangegeven dat het een Artikel impliceerd?
Want op dat moment drukt hij inderdaad de Verschijningsvorm af.

euh, ja.  yes

fool

Ik stond daar even niet bij stil, omdat bij de verkoopzijde (facturen, vrachtbrieven etc.) dit geen punt is. (voor zover mij bekend). Hoezo eigenlijk logisch dat je dan ineens de vrsvorm afdrukt ipv artikelnummer?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 15, 2008, 10:13:52 am »

Hoezo eigenlijk logisch dat je dan ineens de vrsvorm afdrukt ipv artikelnummer?

Omdat bij dat type inrichting je Verschijningsvorm je Artikel is  Wink

De Verschijningsvorm dient dan uniek te zijn, en kan aan slechts 1 Artikel gekoppeld worden; de Verschijning impliceert dus het Artikel.
Is gemaakt voor een vrij specifieke inrichtingswijze; niet zomaar gebruiken dus.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 20 queries.