Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:24:15 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Negatieve voorraad  (Read 3534 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: January 11, 2008, 11:05:04 am »

In overzicht voorraad staat een negatieve voorraad.
Wij kunnen eigenlijk niet direct verklaren hoe dit kan.
Kan een van jullie hier eens naar kijken?

BVD,

Frank




* negatieve voorraad.PNG (116.43 KB, 1280x800 - viewed 453 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 11, 2008, 12:03:32 pm »

Hmm... Volgens mij kontroleert iedereen zijn systeem pas aan het einde van het jaar  Wink

Hoe dan ook, dit is van de week ook bij iemand anders gekonstateerd, ook daar ging het allemaal om kleine (rest?) inhouden.
Bijna een dag besteedt om te achterhalen wat dit veroorzaakt, maar niet gevonden. 
Ook niet kunnen ontdekken of het "nieuw" is danwel het een tijd geleden is ontstaan.

In kominatie met "Gevraagde Gegegevens zijn geallokkeerd" heb ik wel een theorie waarmee dit fout zou kunnen gaan, maar het gaat te vaak fout om die mogelijkheid de oorzaak te laten zijn. Ik vermoed dat er ergens iets mis gaat in de programmatuur. Nieuw in het kader van afboeken is dan misschien wel het afboeken met opgave van de eenheden wat fout zou kunnen werken. Nogmaals, wij hebben niets kunnen vinden.

Korrigeren is in principe simpel. Selekteer het Voorraaditem, en boek precies dezelfde hoeveelheid erbij. Dus als er -1 x 3,190 staat, boek je +1 x 3,190 op, en het Voorraaditem komt op 0 en wordt verwijderd.

Eenmaal hersteld adviseer ik je eens een rondje logistiek te doen, en te kontroleren of er ergens iets mis gaat.
« Last Edit: January 11, 2008, 01:50:44 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #2 on: January 11, 2008, 03:35:51 pm »

De negatieve Voorraden werden veroorzaakt door een afrondingsfout bij de omrekening van de Voorraad-Eenheid en de Eenheid welke op de Produktieorder worden gebruikt. Hierdoor kon er bij het afboeken meer afgeboekt worden dan er in werkelijkheid op Voorraad lag. Als gevolg van een andere melding is dit probleem puur toevallig op 9 januari jl. opgelost:
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19463.0

De onjuiste omrekening is er bij een aanpassing in mei 2007 ingeslopen. Het is wel frappant dat de negatieve Voorraad pas onlangs is ontstaan; de kans dat er fout afgerond wordt is blijkbaar niet zo heel erg groot. Maar om problemen in de toekomst te voorkomen, verzoek ik je toch om op korte termijn een upgrade uit te voeren (dit geldt eigenlijk voor iedereen die in produktie een andere eenheid hanteert als voor de voorraad).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 13, 2008, 08:41:13 pm »

Dank je Menno, zet de upgrade maar klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: January 14, 2008, 08:20:22 am »

Hallo Frank,

Upgrade staat voor je klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 14, 2008, 11:24:19 am »

Dank je Richard  smile
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 20 queries.