tja, dit ziet er anders uit, maar ik vertrouw het echt nog niet.
Aantal Prijs/TN Korting Nog afn. Geleverd
___
729,000 TN 11,6500 0,00 44,213 728,440 Hij toont ineens ook heel andere verkooporderregels er bij.
Bijvoorbeeld: 20071102044 zou 1 van die verkooporders opeens zijn.
maar waarom, waarom waarom...
? Hoe kun je bij de verkooporder(regel) zélf nou gewaar worden volgens welk kontrakt dat is gegaan? Ik kan dat niet zien.
Je vindt het niet terug bij de bepaling van de prijs (daar staat gewoon 11,65 zonder enige vorm van verwijzing naar kontraktnummer)
Er staan geen tekstregels bij, gewoon hartstikke kaal. er is nergens een referentie terug te vinden naar dat kontrakt. Nou ja, bij de orderreferentie dan, maar dat is een handmatig opgegeven iets, maar bij de regels vindt je echt niks terug. Misschien wel als je LOVR opentrekt, maar goed.
Bovendien zou ik nog 44,213 ton moeten leveren op dit kontrakt volgens deze print. Waarom? Ik snap dat niet, want het kontrakt is 729 ton en daarvan is volgens profit 728,440 ton afgeleverd. 728,440 + 44,213 = 772,653 ton (?) Welke van deze twee waarden klopt nou niet? het is of die 44,213 of die 728,440 die fout is (of beide natuurlijk dat zou ook kunnen, want controle is niet makkelijk)
bovendien lijkt LOVRMSWG (via menu verkooporderregels optie S) weergeven massa V.O. ook in de war, want er is niet 40,000 geleverd. (geen helptekst aanwezig). Bovendien klopt de titel van lovrmswg wel, maar wordt er verderop over gewichten gesproken ipv massa's.
Kortom: Hoe kun je nou controleren wat er klopt van dat overzicht?