Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 04:11:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verpakkingsbelasting  (Read 1402 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: January 03, 2008, 08:16:26 am »

Hoe kan kan Profit omgaan met "verpakkingsbelasting"?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: January 03, 2008, 09:47:05 am »

Even voor de goede orde.

Menno, dit heb ik al een keer met jou besproken.

zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17155.0

Dit kan alleen als je op verschijningsniveau vast kan leggen hoeveel glas, papier, kunsstof, hout en staal er in een verpakking zit.
Geldt alleen voor inclusief verpakking, niet voor statiegeld.(ivm dubbeltelling)

Je zou een print moeten hebben met selectie debiteurrange (van tot) en op afleverland (immers ze hebben deze regel in NL maar ook iets wat er veel op lijkt in Belgie)

Een optie zou zijn deze kolommen toe te voegen aan het 8.3 printje gerealiseerd middels een vinkje, dan kan een ieder alle selecties maken die hij maar wil voor zichzelf en zijn klanten

(voor een NL klant met magazijn in Antwerpen kan ik n.l. de aangifte niet doen, want ik weet niet hoeveel kg er naar NL gaat en wat naar de rest van europa)

Ook aan de inkoopzijde heb je dit dan nodig.
Dat impliceert eigenlijk dat je de "samenstelling" per emballage artikel moet vast leggen en bovenstaande dus via verschijning en emballage set terug zou moeten rekenen.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 03, 2008, 10:28:36 am »

Hoe kan kan Profit omgaan met "verpakkingsbelasting"?

Momenteel niet, maar zoals je zult begrijpen is dat er wel in te bakken.

Merk op dat het nog maar een voorstel is, en dat er toch wel details aan de orde zijn waar je niet zo gemakkelijk in één keer mee klaar bent. Ik doel bijvoorbeeld op het onderscheid tussen verpakkingen die jij als eerste hebt afgevuld (e.d.) versus iets wat je hebt ingekocht en doorverkoopt. De eerste moet je over betalen, de tweede niet (want dat heeft een ander al gedaan).
Als je importeert is het verhaal juist weer andersom, en mag jij weer betalen, maar nu feitelijk al als je het op voorraad legt. Lever je dit later uit, dan is er wederom al betaald.

Je voelt wel dat we zodirekt zitten met gelijke Artikel/Verschijningen, maar dat op de één wel de belastingdruk ligt, en op de andere niet. Wil je dit dus echt goed doen dan komt er heel wat bij kijken, wil je je eigenlijke inrichting niet hoeven aanpassen.
Omdat alles in detail z'n invloed heeft, maar de details nog niet bekend zijn (en wel aan alle kanten vraagtekens bij betreffende voorstellen door De Raad zelf worden geplaatst) hebben wij nog even niets ondernomen.

Ik zou me in elk geval nergens druk om maken, want er is zodirekt toch geen hond die ermee kan omgaan, dus jij eerst even ook niet. Maar vervolgens spoedig wel.

Aannemend dat het doorgaat (want ook dat is nog niet gezegd) zal het wel een moduletje worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 21 queries.