Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:59:29 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Terug ontvangen levering met credit respecteerd dienstartikelen niet  (Read 1814 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: December 28, 2007, 12:38:25 pm »

Ik had een order met in 1 levering levering 2 artikelen en 1 dienstartikel (voor doorbelasten transport)

Als ik deze order terug zet komen in de creditorder wel de 2 fysieke artikelen, maar niet het dienstartikel, terwijl ik wel de optie "order terug zetten" selecteer en niet de optie om bv alleen de desbetreffende regel terug te zetten.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 28, 2007, 01:00:41 pm »

Maar de funktie heet wel terugboeken Levering toch  Wink

Doel ervan is de goederen die afgeboekt zijn, weer terug te leggen op voorraad, zodat via een nieuwe order de juiste hoeveelheid geleverd kan worden.
Vanuit het oogpunt 'terugboeken op voorraad' zou je geen gelijk hebben, immers, de dienst hoeft niet terug op voorraad te komen;
vanuit het oogpunt 'ik crediteer de hele order op zo'n manier en wil de hele order opnieuw leveren via de autom. gemaakte nieuwe debetorder' heb je wel gelijk.

Ik laat het echte antwoord even over aan degene die dit maatwerk bedacht-/ontwikkeld heeft.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 02, 2008, 11:29:47 am »

Voor de goede orde : als het hier het maken van een Credit Order uit een Debet order betreft, moet alles op de Credit Order verschijnen. Dus ook Diensten.
Als het inderdaad "Terugboeken Levering" betreft, tja ... dan is dat dus terugboeken levering. Duidelijker kan het niet.

Als je in die hoek meer wilt dan zal het maatwerk zijn, maar moet je óók aangeven waarom je dat wilt (en dat is het ergste, haha).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 02, 2008, 12:39:45 pm »

Eigenlijk is dit iets te kort door de bocht;

Als je ziet dat je selekteert op regelniveau uit Artikelen dan kun je van Diensten al niet veel meer verwachten. Maar ja, nu ga jij alles terugboeken (de "Order" !), en verwacht je dat wel.

Zoals Wouter al aangeeft of suggereert, dit is niet gemaakt om Credit Orders uit te kunnen maken, noch is het gemaakt om uit Credit Orders vervolgens weer Debet Orders te kunnen genereren, maar het is gemaakt om een Levering te kunnen terugdraaien, waarbij de rest hulpmiddel is voor korrektie (je zult wel niet voor niets de levering willen terugdraaien).
Dat dit niet werkt als je aan Crediteren zelf denkt is een ander verhaal. Maar als je aan de andere kant denkt aan het resultaat "per saldo", dan werkt het weer wel. Immers, je zult netto een faktuur voor de dienst en een faktuur voor de goederen overhouden.

Vergeet niet te bedenken wat het resultaat zou zijn geweest als de dienst wel werd meegecrediteerd : alleen de laatste faktuur op de bus doen ! (en de eerste + credit weggooien).

Nu dan dus iets minder kort door de bocht, maar het standpunt "maatwerk" blijft.
Vergeet niet te denken aan de rariteiten van het terugdraaien van één Regel te denken, en de eigenlijke relatie met de dienst.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: January 02, 2008, 01:36:00 pm »

Vergeet niet te bedenken wat het resultaat zou zijn geweest als de dienst wel werd meegecrediteerd : alleen de laatste faktuur op de bus doen ! (en de eerste + credit weggooien).

ik snap

betekent dus dat we dit goed in de gaten moeten houden.

Immers in de meeste gevallen waar dit gebruikt wordt is het bovenstaande wel de achterliggende reden.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 21 queries.