Heart-Profit ERP
October 05, 2024, 08:25:07 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ook bij 1 VO regel Leverdatum doorkopieren naar Orderheader  (Read 1996 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27469


View Profile WWW
« on: December 18, 2007, 02:33:40 pm »

Indien er een ATP Check wordt uitgevoerd op een Verkooporder, en er Leverdata van Verkooporderregels worden aangepast, dan zal i.g.v. "Deelleveren Toegestaan = Nee" de hoogst mogelijke Leverdatum worden teruggeschreven naar de VO header, alsmede naar alle overige VO regels. Immers, als we niet mogen deelleveren, moet alles in 1 levering de deur uit, en dat kan pas op het moment dat we alle goederen verwachten.

Per heden geldt dat als Deelleveren op Ja staat, maar de Verkooporder slechts 1 Verkooporderregel bevat, de datum ook door wordt gekopieerd naar de header. Dit, om te voorkomen dat we een situatie krijgen dat de header rept over een leverweek 46, waar de enige VO-regel die die order heeft week 48 noemt.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOVOBHGN    Omschrijving (nog) niet bekend    13-12-2007    13-12-2007
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4074


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 18, 2007, 03:55:58 pm »

Dit klinkt goed, maar is het m.i. niet.
Ga voor jezelf maar na wat je zou (moeten) doen als je 2 regels hebt, Deelleveren Ja is, en beide regels tot een andere Leverdatum dan die van de Header leiden; het leukst is beide regels hetzelfde.

Als je hier uit bent, doe dan beide regels verschillend.

Weet je dat ook op te lossen, pas dan de datum in de header aan.

Moraal : zoiets (dus ook de "oplossing" van deze Releasenote) kun je maar beter laten. Je krijgt het toch nooit goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 18, 2007, 04:06:03 pm »

Snap ik niet.  Sad

Het gaat toch juist enkel om de situatie 1 regel? Waarom kom je dan met een voorbeeld met 2 regels?

Dus. Ik heb een VO, leverdatum 19-12. Voeg een VO regel toe, leverdatum eveneens 19-12. Die laatste wijzig ik in 24-12, en vervolgens zegt de header 19-12. Dat lijkt me niet jofel.

Feit is wel dat als ik 2 regels heb (19-12 en 24-12) je natuurlijk nooit kunt bepalen wat er dan op header niveau moet staan; aan die situatie doe ik ook idd niets, want daar kom je idd niet uit. De 1e wel toch?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4074


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 19, 2007, 09:47:45 am »

Je geeft niet de voorbeelden waar ik mee kwam. Dus :

Header 19-12, twee regels (intussen) 24-12. Of je die ook even wilt doen, want die kan wčl (niet doen !!).

Header 19-12, twee regels, 1 24-12 de ander 17-12.

Hoeveel voorbeelden wil je ?
Omdat je een hele simpele ziet, nl. 19-12 en 1 regel met 24-12, doe je die ineens wel ? omdat je die kunt volgen ? omdat die zo makkelijk is ? omdat ?

Als je het niet begrijpt, dan maar niet. Als je maar wel onthoudt dat de regel : "we passen de header nooit aan op veranderde regels" helemaal eenduidig is. Als straks iemand tegen jou zegt dat het onzin is om de header op 19-12 te laten staan waar immers intussen alle regels op 24-12 staan, geef ik jouw mobiele nummer wel. Ok ?

Samengevat : sloop het er maar weer uit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 19, 2007, 11:09:11 am »

Bij deze. http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19372.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.1 seconds with 21 queries.