Konklusie: Mijn oplossing lost inderdaad je geblokkeerde funktie m.b.t. .BackColor propert op
maar daarna werkt het nog steeds niet.
Zoals gezegd weet ik niet zeker of de Batchproc al formeel kán worden uitgevoerd onder VFP8, dus dat kán de oorzaak zijn van je probleem.
Verder weet ik dat de Batchproc onder Windows een separate taak op start en daar de job in uitvoert, en dat de taak waarin de Batchproc draait dus feitelijk "niets" doet dan pollen naar nieuw te verwerken batchjobs. Die Batchprocessor zou dus eigelijk niets in gebruik kúnnen hebben, behalve de Batchjobs zelf.
Nu staat mij er ook iets van bij dat als je op je eigen PC flink door Profit gaat browsen, en ergens een Job opstart, en daarna je PC als Batchproc opstart, je gevraagde gegevens geallokkeerd krijgt omdat je inderdaad jezelf in de weg zit. Dit, omdat ik hier ooit geopperd heb dat het opstarten van je PC als Batchprocessor zou moeten beginnen met eerst alle bestanden te sluiten.
Voor zover in heb te horen heb gekregen was het uitgangspunt dat een Batchprocessor als dedicated job behoort te werken, en dus sowieso niets in gebruik behoort te hebben.
Kortom, als je herkent dat je diezelfde PC hebt gebruikt om je Batchjob aan te maken (danwel je op die PC in Profit gewerkt hebt), probeer het dan nog eens, maar dan met 2 PC's. 1 als dedicated Batchprocessor (dus Profit opstarten, en direkt naar 'Opstarten PC als Batchprocessor' gaan), en dan op een 2e PC de Batchjob opstarten. Ik vermoed dat het dan gewoon wel werkt.
Nb: Overigens kan ik me ook voorstellen dat als de Job in de 2e taak gestart is, je zou kunnen switchen naar de Batchproc taak, om die vervolgens te stoppen en daar vrij te geven.