Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:26:30 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: dubbele inkooporderregels  (Read 2223 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: December 06, 2007, 02:00:02 pm »

Zie bijlage
Dirkjan



* LOIRRA.PNG (24.89 KB, 942x541 - viewed 137 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 06, 2007, 03:33:16 pm »

Dirkjan, uiteraard geldt natuurlijk dat zoiets niet zo mogen, maar ga ermaar vanuit dat jij (de gebruiker) degene moet zijn die moet weten op te hoesten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ervanuitgaande dat je dat niet weet (anders had je het er wel bij gezet), mag je er vanuitgaan dat we de oorzaak niet zullen vinden.
Ofwel, regel 15 verwijderen (verwijdert dan vast de 1e vermelding) en daarna eventueel de 2e regel 15 ook verwijderen, en dan de produkten opnieuw opnemen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 06, 2007, 03:48:01 pm »

Beste Wouter,

Ik heb het idee dat je mij een beetje onderschat. Wat er waarschijnlijk gebeurt is, is het volgende.
Persoon 1 is een inkooporder aan het maken. Vervolgens is persoon 2 een verkooporder aan het maken. Echter wat jij zo een twee drie niet kunt zien is dat artikel AA0695 een bijzonder artikel is. Indien dit artikel aan een verkooporderregel wordt toegevoegd zal het systeem hiervoor onmiddellijk een inkooporder aanmaken. Om te voorkomen dat er op een dat voor een leverancier tig inkooporders aanmaakt zal het systeem zoeken naar een inkooporder die nog niet geprint is.

En dat zal in dit geval zo gebeurt zijn.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 06, 2007, 04:32:40 pm »

Ik heb het idee dat je mij een beetje onderschat.

Ik onderschat niets. Jij weet dus wél op te hoesten hoe het fout gaat. Moet je een volgende keer er gewoon direkt bij zetten; wij kunnen dat hier niet raden. Net zo min dat het voor ons handig is om naar het scherm te blijven turen om te moeten ontdekken dat het regel 15 is die er dubbel in staat. Noem het gewoon, dan krijg je ook sneller antwoord.

Er wordt dus toegevoegd aan een Inkooporder die op dit moment door iemand anders wordt toegevoegd, hetgeen mij sowieso niet juist lijkt.
Iemand mag misschien alleen aan zijn eigen orders toevoegen??

Misschien kan Peter even een oordeel geven.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 06, 2007, 04:38:59 pm »

Ok

Mijn commentaar was van latere aard. Ik ontdekte pas na jouw opmerking dat het een AA-artikel was en dat wordt via die bijzondere methode aan de inkooporder toegevoegd. Wat betreft regel 15 mijn excuus daarvoor. Zat niet achter mijn eigen PC. En logde even snel in om de melding even op het forum te zetten. Zal ik niet meer doen.
Hieronder staat de functionaliteit

Dirk-Jan


* LOPAIPWY.PNG (11.39 KB, 693x353 - viewed 138 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 07, 2007, 10:00:29 am »

Er wordt dus toegevoegd aan een Inkooporder die op dit moment door iemand anders wordt toegevoegd, hetgeen mij sowieso niet juist lijkt.
Iemand mag misschien alleen aan zijn eigen orders toevoegen??

Neu, dat schiet niet op als je eerst - en expres - een mechanisme hebt om op openstaande orders te kunnen bijvoegen.
Dit lijkt mij toch een heel simpel gevalletje van "indien gelocked niet doen".

Dat de Inkooporder is gelocked bij normaal Toevoegen (Regels) lijkt me wel aan de orde, maar dat het proces wat via de achterdeur een Regel bijvoegt dat niet bekijkt ... lijkt me eveneens aan de orde.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 20 queries.