Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:44:27 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPOGMDH keurt een order van status D niet meer goed.  (Read 1903 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 05, 2007, 02:27:14 pm »

Er is iets mis gegaan in LOPOGMDH, bereikbaar via LO<5-2-2-6> Gedeeltelijk Gereedmelden PO + opboeken halffabrikaat.

De onderliggende charges zijn goedgekeurd (PO's status G) dus er zijn voldoende (sub)keuringen aanwezig. (van ieder voorschrift)

Ieder keuringsvoorschrift van charge 47868 komt ook voor op de inputcharge 47872.

Toch wil PO200711230015 niet gereedgemeld worden. Er is op charge 47868 geen enkele subkeuring ingevuld, deze moeten allemaal op basis van onderliggende charge(s) worden bepaald.

De eindproductorder heeft status "D", dus deels gereedgemeld. Waarom niet status G? Omdat er op het moment van goedkeuren blijkbaar niet voldoende keuringen aanwezig waren. (en dat klopte ook, want dat kon je wel zien aan het feit dat er subkeuringen waren ingebracht op doorgang 3 van de halffabrikaatorder.) Echter, nu is die halffabrikaatorder gereed, voldoende gekeurd etc. en normaal gesproken 'kun je dan via het voorloopscherm middels "Afsluiten" + <F7> de order in status G zetten.

iemand nog een idee wat ik nog meer kan doen? (behalve het handmatig invullen van de keuringswaarden direct op de eindproductcharge)


* lopogmdh 20711230011.PNG (44.22 KB, 944x608 - viewed 150 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: December 06, 2007, 11:56:16 am »

Robert, volgens mijn collega Wietse zou je dit probleempje hebben opgelost. Ondanks het opnieuw opstarten van Profit lukt dit echter nog steeds niet om die order af te sluiten. Ik zie wel een wijziging t.o.v. gisteren: Na de bovenstaande melding komt er een melding "Produktieorder 200711230011 afgesloten". Echter, dat is niet waar. Die melding is leuk, maar dan verwacht je (althans ik) ook een status G bij die Productieorder terug te zien. En dat is niet het geval, het blijft in status D hangen die PO.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: December 06, 2007, 01:52:48 pm »

en ik heb nog een tweede voorbeeld: PO 200711270004 (charge 479180 subcharge 47918001) heeft hetzelfde probleem. Dit is sowieso heel merkwaardig, want ook de halffabrikaatorder had al problemen met gereedmelden.

Hier is ingegaan charge 47919, en daar is ingegaan 47920.

Op 47920 waren voldoende keuringen,
op 47919 waren tbv het doorkopieren 2 extra doorgangen gemaakt tbv doorkopieren (en een 4e voor het eindresultaat natuurlijk), ondanks het feit dat er maar 1 charge input was.
NOu heb ik die problemen van 47919 handmatig opgelost, en die PO gerreedgemeld (Status G)

PO 200711270004 (eindproduct) heeft status D, inputcharge heeft voldoende keuringen, en het werkt (weer) niet.

Wat kan er bij de laatste upgrade in deze hoek veranderd zijn.

Mijn laatste upgrade was maandag 26 november 2007
de voorlaatste upgrade was woensdag 31-10-2007.

Ik mag dit niet zonder meer in de schoenen van een upgrade schuiven, dat weet ik, maar ik vindt dit zo verdacht, die keuringen liepen zeer gesmeerd, maar de laatste week zijn er al drie orders waarvan ik weet dat het mis gegaan is.

En als je het na wilt spelen met nieuwe orders, dan gaat het niet mis. Maar ja, wie zegt dat mijn testen in exact dezelfde volgorde verlopen als dat dat in productie is gebeurd.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: December 06, 2007, 04:46:18 pm »

Robert, bedankt voor de nieuwe aanpassingen, het gereedmelden gaat nu wel, alsmede het doorkopieren van de keuringen.
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: December 07, 2007, 10:38:49 am »

Nu klinkt het een beetje alsof ik ook iets heb gedaan aan het doorkopiėren van keuringen; NIET dus.

Voor de historie: de oorzaak was dat Charge '-', als een geproduceerde Charge werd beschouwd en dus werd gekontroleerd op het ingevuld zijn van de keuringen. Echter Charge '-' is nooit geproduceerd!
Dat was de reden dat de Produktieorder niet kon worden gereedgemeld.
Hierop is een extra kontrole ingebouwd.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 19 queries.