Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:37:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Userbutton LOIKOV zorgt voor geblokkeerde functie  (Read 2162 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 29, 2007, 09:40:09 am »

   ____________________________________________________________________________________________
     DATUM  : 27-11-07    TIJD : 16:36:19          VISUAL FOXPRO         UID : RDV     
      KODE : 107      MESSAGE : Operator/operand type mismatch.                             
      AREA : **         ALIAS : SYMM              INDEX :               ROW : 61
      LINE : REWRITE = 0 .AND. (PAGECLCK = 0 .OR. SCHERMF = PAGECLCK)               
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  LOIKOV  LO  SYSA  LOIN  PROFIT
      XST  : =LACO=[LO]MouseUserButton[LOIKOV]Esc
   ____________________________________________________________________________________________
 


Er is een gebloKkeerde functie ontstaan, toen RDV een inkoopoverzichtje probeerde op te starten via een userbutton.

Het probleem is waarschijnlijk, dat er drie manieren zijn (gerealiseerde, gefaktureerde of geprognotiseerde overzicht ) die  alle drie de functienaam LOIKOV hebben. Dit zal vermoedelijk wel de oorzaak zijn.

Dit kun je waarschijnlijk wel voorkomen door die userbutton te verwijderen, en een userbutton voor LOSTPOIK Print Overzichten inkoop toe te voegen. Maar goed, is er ook een nettere manier om een gebruiker duidelijk te maken dat Profit niet weet wat voor type inkoopoverzicht er gevraagd wordt?

 

Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 29, 2007, 10:37:56 am »

Zoiets kunnen we best wel ondervangen in de betreffende funktie... maar ja... dat betekent dat we zo'n 10.000 funkties hierop kunnen gaan kontroleren x een kwartiertje tot een half uur per funktie. Doen?  Wink

Niet dus. Die Userbuttons zijn derhalve "as-is". In de meeste gevallen werkt hij, en werkt hij niet, dan verwijder je hem maar weer.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 29, 2007, 10:39:13 am »

En we zitten er overigens ook niet op te wachten om uren te maken om allerlei funkties die nu niet geschikt zijn voor Userbuttons daarvoor geschikt te maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 29, 2007, 11:58:28 am »

Uhmm ... Wouter, daar vraagt Johan m.i. niet naar.

Mijn antwoord : Nee (en niet omdat we geen zin hebben; het kan gewoon niet).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: November 29, 2007, 12:16:52 pm »

Ik heb inmiddels die userbutton verwijderd en vervangen door lostpoik

Ik had heel voorzichtig de hoop dat er een soort LOIKOV1R LOIKOV1F en LOIKOV1G zou komen voor die verschillende typen inkoopoverzichten, mar ik herinner me ter dege nog een topic van niet zo heel lang geleden waarin iemand anders iets soortgelijks al eens had gevraagd.

Het zij zo, ik vindt het wel prima zo, ze werken maar met die andere button.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.058 seconds with 20 queries.