Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:06:49 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOARV6RA Toont zaken per artikel ipv artikel/verschijning  (Read 2215 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 27, 2007, 04:56:04 pm »

De in Mei 2007 op ons verzoek toegevoegde LOARV6RA hebben we volgens mij een groffe ontwerpfout gemaakt. Wat wil namelijk het geval: Die behoefterun die berekend alles keurig op artikel/verschijning, vervolgens ga je na die behoefterun in LOIDRAKZ via 1 van de opties 1 t/m 5 EN daarna <Shift F7 - 4 - select artikelen - F1> naar LOARV6RA (Raadplegen verwachte voorraad per artikel per week)

Dan zie je daar een bestelniveau staan wat 'nergens' op slaat. Hoezo nergens? Nou dat is het bestelniveua van het artikel en niet van de artikelverschijning. Dus in dit geval ons eigen schuld. Aan jullie de vraag: Is het erg lastig om dit gewoon ook maar op artikel verschijning te laten werken? 

Dus dan het principe : Als bestelniveau van art/vrs leeg is, dan die van het artikel, anders die van de artikel/verschijning. en natuurlijk de naam van de functie veranderd dan van
"Raadplegen verwachte voorraad per artikel per week"
in
"Raadplegen verwachte voorraad per artikel / verschijning per week"




* LOARV6ra_bestelniveau 2.PNG (16.74 KB, 1239x233 - viewed 165 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: November 27, 2007, 05:31:20 pm »

Tja Off Topic of niet, maar ik moet je ook nog eens wijzen op die kolom Afroepdatum. Menno heb ik dit in Oktober 2007 al eens gemaild, maar echt een fijne oplossing is er nog niet. Wellicht dezelfde oorzaak.
In het verwacht voorrraadverlooop zie je voor het artikel wel degelijk een afroep staan. (een besteladvies) voor bovenstaand artikel. Tocht wordt de Afroepdtm niet gevuld.

Wellicht dat dit ook te maken heeft met het artikel artikel / verschijningsvorm gebeuren, en is dit meteen mee opgelost.


* loarvvrawx 17130.PNG (14.35 KB, 505x495 - viewed 159 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: December 05, 2007, 03:57:18 pm »

Komt dit punt voor behandeling in aanmerking? Of heb je dit toch liever per mail afgehandeld?
Work stopped
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: December 21, 2007, 04:48:18 pm »

Inmiddels is een aanbieding verstuurd m.b.t. de gewenste aanpassingen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: March 21, 2008, 04:27:59 pm »

Tja Off Topic of niet, maar ik moet je ook nog eens wijzen op die kolom Afroepdatum. Menno heb ik dit in Oktober 2007 al eens gemaild, maar echt een fijne oplossing is er nog niet. Wellicht dezelfde oorzaak.
In het verwacht voorrraadverlooop zie je voor het artikel wel degelijk een afroep staan. (een besteladvies) voor bovenstaand artikel. Tocht wordt de Afroepdtm niet gevuld.

Wellicht dat dit ook te maken heeft met het artikel artikel / verschijningsvorm gebeuren, en is dit meteen mee opgelost.


Tja, dat heb je als je twee punten in 1 topic behandeld. Hoort eigenlijk niet zo. Ik zit nog even met die afroepdatum kolom, wanneer wordt deze nu wel of niet gevuld? Aanvankelijk dacht ik dat het samen zou hangen met het Art/Vrs-vorm gebeuren, maar als ik de mailwisseling omtrent het tonen per artikel danwel artikel/verschijning er op na lees, komt dit punt niet aan bod. In hoeverre is die kolom afroepdatum nu wel of niet afhankelijk van een verschijning?
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: March 25, 2008, 02:45:45 pm »

Er vindt een bestelling plaats van een Artikel/Verschijning en niet van een Artikel. Dat je de datum van de verwachte ontvangst wél in het Verwacht Voorraadverloop van het Artikel terugvindt en niet in de Verwachte Voorraad per Artikel per week, heeft te maken met de wijze waarop de overzichten tot stand komen. Merk op dat in het Verwacht voorraad Verloop van het Artikel tevens de gegevens per Verschijningsvorm zijn opgenomen. De 'Afroepdatum' wordt dus bepaald door de Artikel/Verschijning en zal derhalve in een overzicht "Verwachte Voorraad per Artikel/Verschijning per Week" wel juist bepaald kunnen worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 19 queries.