Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:02:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wat betekenen nou eigenlijk die *, + en - tekens in LOKKRA1  (Read 2422 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 23, 2007, 02:04:08 pm »

Wat ik me dan bij die kontrakten nog wel eens afvraag, wat betekent die "*" in de eerste kolom "*.*"?
in de tweede kolom met dezelfde omschrijving (*.*) maar dan iets naar rechts staan soms + en - tekens en soms niets. Wat betekenen deze eigenlijk? Ik had gedacht dat dit aan die verschijningsvormen zou liggen, maar dat blijkt niet zo te zijn.


* LOKKRA1 PLUS EN MINTEKENS.PNG (11.36 KB, 708x179 - viewed 133 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: November 26, 2007, 11:45:09 am »

Johan,

De eerste "*" geeft aan dat de Begin-datum van het Kontrakt voor de huidige datum ligt.

De "+" of de "-" geeft aan of er naar boven dan we naar beneden is afgerond v.w.b. de kolom Nog Afnemen. Dit omdat hier geen decimalen worden getoond.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 26, 2007, 11:52:15 am »

Dat de header boven de kolom "*.*" bevat, zal komen omdat er niet expliciet een header is opgenomen in de Raadpleegfunktie. Het Raadpleegoverzicht drukt dus a.h.w. iets af (in dit geval een *) in een kolom die formeel niet bestaat.

Dit kan op zich (door ons) netter worden opgelost, door de opname van een formele kolom; bijvoorbeeld 'D' (van Datum) of i.d.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: November 26, 2007, 12:10:07 pm »

Johan,

De eerste "*" geeft aan dat de Begin-datum van het Kontrakt voor de huidige datum ligt.

De "+" of de "-" geeft aan of er naar boven dan we naar beneden is afgerond v.w.b. de kolom Nog Afnemen. Dit omdat hier geen decimalen worden getoond.

Hartelijk dank voor deze uitleg. We zijn mooi wijzer geworden zo. Is het een grote moeite om jou tekst ook in de bijbehorende helptekst te kopieren?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: November 26, 2007, 01:40:07 pm »

Johan,

is nu ook opgenomen bij de Help.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 26, 2007, 02:45:06 pm »

De eerste "*" geeft aan dat de Begin-datum van het Kontrakt voor de huidige datum ligt.

De "+" of de "-" geeft aan of er naar boven dan we naar beneden is afgerond v.w.b. de kolom Nog Afnemen. Dit omdat hier geen decimalen worden getoond.

Is het ook bekend waarom dit zo is "opgelost" ? Ik bedoel, zonder de reden te weten zou ik denken dat je ook gewoon die decimalen had kunnen weergeven ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: November 26, 2007, 02:58:25 pm »


Is het ook bekend waarom dit zo is "opgelost" ? Ik bedoel, zonder de reden te weten zou ik denken dat je ook gewoon die decimalen had kunnen weergeven ...


Bij mijn weten is dat niet van onze kant gevraagd, maar ik kan momenteel wel prima uit de voeten met deze verduidelijking. Al ben ik wel met je eens, de ruimte die de kolom voor +/- neemt, zou net zo goed benut kunnen worden voor de decimalen. Dit aanpassen is prima, maar als je het zo laat is het me ook prima.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 26, 2007, 03:00:28 pm »

Quote
Bij mijn weten is dat niet van onze kant gevraagd,

Jij durft ...  smile
(gezien het onderwerp hier)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 21 queries.