Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:27:29 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Help, er zou 40 ton van een contract zijn afgeboekt. HOE!?  (Read 3040 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 23, 2007, 09:11:31 am »

Ik heb onderstaande situatie. Er is geen enkele verkooporder voor deze debiteur open, voor dit contract (wel voor andere contracten).

Er is 0 ton geleverd maar toch 40 ton besteld zonder verkooporder. Is dit via een ander type / soort order (voor mijn part een Productieorder, inkoop, werkorder, verplaatsorder whatever)  mogelijk om 40 ton te bestellenop zo'n kontrakt?


* lokkrawx.PNG (10.9 KB, 587x345 - viewed 159 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 23, 2007, 09:27:54 am »

Ordertje maken en weer verwijderen denk ik ... (was er hierover laatst niet een topic ?)
Crediteren misschien ook wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: November 23, 2007, 09:33:47 am »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18943.0
ging over de print, dit is een ander schermpje.

Quote
Ordertje maken en weer verwijderen
Waarom moet het verwijderen van een verkooporder (-regel) er toe leiden dat er toch 40 ton is afgenomen op een kontrakt / kontraktregel zonder dat er wat geleverd?

Die logica snap ik niet. Kun je me dat aub uitleggen?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: November 23, 2007, 09:35:12 am »

Hallo Johan,

Peter wist w.s. niet dat ik al ingebeld zat bij je. Je hebt een V.O. gehad en wel 20071122079, daarvan is wel de Header verwijderd maar niet de Verkooporderregel. Hierdoor is e.e.a. dus niet bijgewerkt op je Kontrakt. Inmiddels heb ik de Header weer terug gehaald en opnieuw de V.O. verwijderd. Nu is alles wel bijgewerkt.
Waarom de Verkooporderregel niet verwijderd is en de Header wel, heb ik niet kunnen achterhalen.

P.S.,
Middels Printen Kontrakten kun je zien welke Verkooporders bij een Kontrakt hoort.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: November 23, 2007, 09:58:52 am »

Richard, hartelijk dank hiervoor.

Zou je dit (in meel Produktie) dan ook willen doen met de regels behorende bij:
20070907011
20070914048
20070921059
20070921060
20070921061
20071011007
20071116084 (NIET  de 20071116083! want die zie ik hier net het erf op rijden)

Volgens loarvvra gaat dat namelijk nog geleverd worden, maar bij genoemde ordernummers is geen header beschikbaar


* loarvvra ontbrekende VOHeaders.PNG (23.93 KB, 862x316 - viewed 131 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: November 23, 2007, 10:19:26 am »

Hallo Johan,

ik ben nog niet ingebeld, maar kun je misschien een methode bedenken hoe jullie het voor elkaar krijgen wel Verkooporderregels over te houden, maar geen Verkooporder-header?

Ik zal de regels straks verwijderen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: November 23, 2007, 11:51:54 am »

Hallo Johan,

ik ben nog niet ingebeld, maar kun je misschien een methode bedenken hoe jullie het voor elkaar krijgen wel Verkooporderregels over te houden, maar geen Verkooporder-header?

Ik zal de regels straks verwijderen.
Om maar op de Peter manier te reageren: Ordertje verwijderen misschien? 

 oops  Sorry, eRg flauw.  Wat misschien het geval is, is dat gesodemieter met die verschijningsvormen igv bulkleveringen. Want ik krijg in de testbestanden niet nagespeeld, net als je zelf ook al aan hebt gegegeven. Heb gestoeid met Verkooporders vanuit de kontrakten toe te voegen, alsmede VO-regels toevoegen obv kontrakten en dan verwijderen, maar die verkooporderregels gaan er bij mij gewoon altijd uit.

Ook dat verschijningsvormenverhaal is gewoon raadselachtig. want hoe krijg je het voor mekaar om een kontraktregel zonder verschijningsvorm te maken? (misschien een iets te voorbarige vraag, want misschien heb ik nu een releasenote gemist) In ieder geval is dat onderwerp al in een ander topic aangezwengeld.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: November 23, 2007, 11:54:22 am »

In ieder geval is dat onderwerp al in een ander topic aangezwengeld.
en wel in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19209.0
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 23, 2007, 12:12:57 pm »

kun je misschien een methode bedenken hoe jullie het voor elkaar krijgen wel Verkooporderregels over te houden, maar geen Verkooporder-header?

Met enige regelmaat ontstaat dit wel eens, en altijd bij "dezelfde klanten". Ook al kunnen we niet achterhalen hoe zoiets ontstaat, is het misschien wel een idee om hier formeel een trucje voor te maken waarmee de klant dit zelf kan herstellen. Ik bedoel, op deze manier blijven we inbellen om orderregels eruit te halen, en morgen (oh nee, dan is het zaterdag) heeft Johan weer een nieuw lijstje  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 21 queries.