Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:52:02 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe werkt DKK magazijn  (Read 2522 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« on: November 19, 2007, 12:52:46 pm »

Bij het toevoegen van een DKK koppeling (8-9-2) is het mogelijk om een DKK te koppelen aan magazijnen.
Je geeft op een magazijn gereed product (bijvoorbeeld magazijn "NL") en vervolgens voeg je een DKK wegtransport toe naar magazijn FR.

De vraag is alleen wat doet is dan?
is dit alleen gemaakt voor verplaatsingen tussen magazijnen ?

Kan de vraag ook andersom stellen;
Ik klant mijn klant beleveren vanuit een magazijn in Rotterdam en een magazijn in Aalsmeer.
De transportkosten zijn in beide gevallen anders. (zelfde klant, zelfde artikel, zelfde verschijning)
Hoe kan ik dat kwijt in mijn DKK's en is het DKK veldje magazijn hier voor bedoeld?

Graag een beetje uitleg (in de help staat er niets over vermeld)

Thomas
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 19, 2007, 02:27:41 pm »

Als je een DKK koppelt aan een "uitgaand Magazijn" zullen de kosten drukken (lees : optreden) op alles wat vanuit dat Magazijn wordt geleverd.

Als je een DKK koppelt aan een "Uitgaand Magazijn" en tegelijk aan een "Ingaand Magazijn" zullen de kosten drukken (lees : optreden) als vanuit het ene betreffende Magazijn wordt geleverd aan het andere betreffende Magazijn.
Dit zal alleen Transport betreffen (Externe Verplaatsopdrachten).

Quote
Ik klant mijn klant beleveren vanuit een magazijn in Rotterdam en een magazijn in Aalsmeer.

Waarom zijn de kosten anders ?

Is het in het ene magazijn moeilijker tillen dan in het andere ? ... dan een DKK op dat (Uitgaande) Magazijn.

A.g.v. de afstand tot de klant ? dan kan dat worden geregeld middels DKK Tariefstaffels waarbij ik zelf momenteel te diep moet graven om echt alles te achterhalen, maar waarbij je hieronder de hints ziet (n.b.: let niet op de "Invoerrrechte"; gewoon even een plaatje gepakt);
Het gaat om de Prijsfaktor die je bij het Afleveradres opneemt (ik zou denken dat er aldaar Helptekst van is (was ?) maar niet te vinden) die als "staffeling" kan worden gekoppeld aan DKK's waarvan is aangegeven dat ze met de Prijsfaktor werken (zie 2e plaatje).
Dit kan voor ieder DKK Tarief, zo ook het Uitgaande Magazijn.

De Prijsfaktor kan bijvoorbeeld worden geprojekteerd als kilometer tarief, waarbij de DKK Tariefstaffel het tarief herbergt, en de Prijsfaktor het aantal kilometers.


Zo er nog meer peultjes gewenst zijn, laat het maar weten.  smile


* DKK02.png (41.36 KB, 743x427 - viewed 138 times.)

* DKK04.png (23.49 KB, 653x438 - viewed 125 times.)

* DKK03.png (35.29 KB, 677x494 - viewed 119 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #2 on: November 19, 2007, 04:31:01 pm »

en daar kom je nu pas mee!
kunnen we weer opnieuw beginnen met het inrichten van de DKK's !

Logged

LE
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: November 20, 2007, 09:09:58 am »

dat valt mee, want we werken er al langer mee.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 20, 2007, 01:05:41 pm »

Thomas,

Quote
De Prijsfaktor kan bijvoorbeeld worden geprojekteerd als kilometer tarief, waarbij de DKK Tariefstaffel het tarief herbergt, en de Prijsfaktor het aantal kilometers.

Houd wel in de gaten dat je hier e.e.a. wat andersom moet opzetten als dat je hersens willen;
De Prijsfaktor ligt op het Afleveradres, en is dus vast. Tja, dat is de geografische positie van dat Adres ook.
Wat dus variabel is zijn de posities van jouw Magazijnen, en wat je aldus moet doen het het Tarief per Magazijn zodanig maken dat die ene Prijsfaktor, vermenigvuldigd met het Tarief, in beide gevallen een Transport kosten oplevert die je wilt.

Je zou dus geneigd zijn om de "kilometers afstand" in de Prijsfaktor op te nemen (en wat oorspronkelijk ook een toepassing was bij het bedenken hiervan), maar in jouw geval werkt dat niet. Het moet dus min of meer andersom : afstand in het Tarief verwerken, en in de Prijsfakor het Tarief zetten.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #5 on: November 20, 2007, 01:19:50 pm »

Het is me duidelijk.
We gaan ons beraden hoe we dit gaan aanpakken.

Komen we wel uit.

Thomas
Logged

LE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 20 queries.