n.a.v.
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19150.0 maar even een nieuw topic, omdat het anders wat verwarrend wordt.
Maar nou begrijp ik deze:
... wat m.i. inhoudt dat iedereen die een Kontrakt zou
kunnen hebben ergens met een Leverancier, niet geautoriseerd zou moeten zijn voor deze funktie ... maar wat niet kan (want het betreft de "normale" LOIRTV), en dus moet dit procedureel zijn ondervangen.
opmerking niet helemaal. (helemaal niet desgewenst)
Wat is hier nou anders dan het principe van de verkoopcontracten? Dat zelfde idee kun je toch net zo goed ook los laten op die van inkooporders?
Als ik nu namelijk de betalingskondities en leveringscondities op de IO-header gelijk heb, dan "moet" je toch bij LOIRTV ook gewoon van een kontraktje afboeken? (of moeten er nog meer zaken gelijk zijn?)
Klopt het dat een inkoop kontrakt (in tegenstelling tot verkoop) geen kontraktheader kent? Of zie ik wat over het hoofd?
Maar misschien begrijp ik ook wel de ballen van het hele inkoopkontraktenprincipe.
Nog sterker: Als je via <Shift f5> een orderregel gaat toevoegen (zonder eerst zelf de header te maken) "lijkt" het me toch ook een kleine moeite om die header te vullen met de gegevens uit een contract.
De conclusie die ik namelijk trek uit bovenstaande is namelijk lijkt een hele wrange:
Gebruikers mogen niet deels via kontrakten en deels via prijsafspraken werken aan de inkoopzijde werken. Ja dat mag wel, als Profit waarschuwt: "Er is een kontrakt afwezig", dan roep je
"*Sh*t! Ik moet weer terug naar kontrakten om een IO regel toe te mogen voegen. "
Dat is toch niet leuk? Alternatief: Plak eenlijst naast de computer, met voor welke artikelen er een inkoopkontrakt is. Nou dat is dus ook geen fraaie.
KUnnen we in ieder geval bij die <shift f5> vanuit LOIORA, er voor zorgen dat je kunt werken met inkoopcontracten? (door de header dan te baseren op het kontrakt als de gebruiker klikt op de (te ontwikkelen) vraag "wilt u afboeken van een kontrakt?".
Dat verhaal dat de IO-header gelijk moet zijn aan de gegevens in het kontrakt kan ik me nog wel iets bij voorstellen (dat kan ik intussen namelijk ook bij de verkoopkant) Maar bij gebruik van Shift f5 moet er nog een header gegenereerd worden!
Dit betekend