Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:09:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: LOUFTV handmatig toevoegen geen DKK  (Read 5583 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: November 09, 2007, 12:41:12 pm »

Hallo,

Als ik handmatig een credit factuur wil maken houdt het systeem wel rekening met de kortingscatogorie die aan de artikel/verschijning gekoppeld is maar niet met de DKK's die aan de debiteur zitten.

Wat doe ik fout.

Sorry niet volledig

Dirk-Jan
LA




Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 14, 2007, 09:35:15 am »

Je doets niet fout. Hooguit wil je te "te veel". Of meer dan reëlerwijs mogelijk is om te ontwikkelen;

Als je buiten de Verkooporder om een (Credit) Faktuur maakt, is er van alles niet bekend, wat bij de Verkooporder wel bekend is, en waarop de DKK's zich (kunnen) baseren.
Een andere (meer technische) reden is, dat in de database alles rond DKK's zoals die optreden, zijn gekoppeld aan de Verkooporder. Maar let wel, feitelijk ook nog aan de Faktuur (denk aan Nagekalkuleerde DKK's).

Oplossing (denk ik) : Credit Verkooporder maken, en er voor zorgen (??) dat er geen goederen terug gaan komen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 14, 2007, 11:22:57 am »

Hallo Peter
DKK's die gekoppeld zijn aan een debiteur werken dus ook via de verkooporder, Echter als jij spreekt over DKK's die betrekking hebben op nakalkulatie zou dat dan wel werken bij credit nota's

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 14, 2007, 12:15:18 pm »

Wat bedoel je nou ? bij handmatic maken (Credit) Faktuur ? Nee. DKK's worden daar gewoon niet onderkend.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 16, 2007, 01:28:15 pm »

Hallo,

Ik heb er even over moeten nadenken. Niet altijd mjn sterkste kant????. Wat we in feite willen is een correctie maken op een gefactureerde lamp. Stel lamp is geleverd aan klant bruto factuurbedrag 100 euro. Vervolgens worden er allerlei toeslagen op lost gelaten zoals DKK's kortingscategorie..
Nu blijkt af en toe dat we een fout bedrag hebben gefactureerd en dat het 95 euro had moeten zijn. Hoe kan ik nu eenvoudig 5 euro crediteren zondere het artikel retour te laten komen midels 3.1.7.1 en vervolgens opnieuw te leveren. Want je kunt je voorstellen dat die fout nu net voor bijna alle filialen gemaakt is en elk filiaal heeft zijn eigen specifieke kortingsafspraken en DKK's
Daarom wilde ik dit eigenlijk doen middels een creditfactuur.

Misschoen iets verduidelijkt.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 16, 2007, 02:03:58 pm »

Ik vrees dat je nu de vraag te makkelijk hebt gemaakt;

Gewoon een credit nota maken van 5 euro (en dus geen Credit Verkooporder). Komt ook geen DKK bij kijken natuurlijk, tenzij je de DKK's op zich wilt crediteren ... En tja, dat zul je wel bedoelen.

Wel, bij deze zit je iedereen mooi bang te maken, want wij komen er nu achter (net als jij ?) dat dat helemaal niet mogelijk is (en dus ook niet gebeurt !)... Althans, niet als je de Verkooporder niet crediteert (wat het terugontvangen van de goederen nog zou kunnen tegenhouden, maar bij het opnieuw maken van de Debet Order zou je opnieuw moeten leveren).

Nou, ga maar vast lachen ...

1. Loop naar een stempelboer, en schaf een stempel CREDIT NOTA aan.
2. Print een Duplicaat Faktuur van het betreffende, zonder het opschrift "Duplikaat".
3. Druk de stempel in de inkt, en knal deze op de zojuist geprinte Duplikaat Faktuur.
4. Verwijder de Faktuur.
5. Pas aan wat je wilt op de Verkooporder, desnoods de DKK tarieven, enz.
6. Genereer de faktuur.
7. Loop naar de printer, en doe de Faktuur in een envelop samen met de CREDIT NOTA.

Klaar.

Dit als best wel legitiem alternatief voor iets waar we anders redelijk onmogelijk uitkomen.
Izzieleukofniet ?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 16, 2007, 02:40:10 pm »

 biglol Overdone ! biglol biglol biglol biglol biglol biglol biglol biglol biglol biglol
Dirk-Jan
\
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 19, 2007, 09:01:53 am »

Het weekend is wee achter de rug.

Echter bestaat er dan misschien de mogelijkheid om een creditverkooporder te maken zonder dat je goederen retour moet ontvangen om het een en ander goed af te werken.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 19, 2007, 09:43:04 am »

Dat heb ik toch al gezegd ? ... dat loopt fout als je de Debet Order opnieuw moet maken (plus Statistieken zijn niet juist en zo).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 19, 2007, 09:53:47 am »

Dat had ik ook wel gelezen, maar plotseling bedacht ik dat SE niet de mogelijkheid om retouren te ontvangen terwijl zij volgens mij wel credit-verkooporders kunnen maken. Of vergis ik mij.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: November 19, 2007, 10:26:01 am »

Maakt niet uit, het probleem blijft ... yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: November 19, 2007, 10:59:10 am »

Nou dan wordt dat dus veel type werk.

DJ
 Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry Cry
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: November 19, 2007, 11:20:33 am »

Leg uit ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 19, 2007, 11:35:34 am »

Omdat de Lampenier met een prijslijst werk, is een prijsfoutje meteen een fout voor circa 70 vestigingen. Eigen vestigen daar gelaten. Al die vestigingen willen vervolgens een credit-nota. Vaak gaat dit over bedragen van ze 5 of 10 euro crediteren.
Op dit moment wordt het artikel retour ontvangen nadat een credit verkooporder is gemaakt. en vervolgens wordt het artikel teggen de juiste prijs opnieuw geleverd. Dit kan niet anders omdat elke Franchiser wel een eigen kortingspercentage heeft.

Als ik dan er vanuit ga dat ik voor een foutieve prijs van zeg 5 euro een credit/verkooporder moet maken via functie LOKOTV *70. Vervolgens elke regel afzonderlijk retour ontvangen via LOILOGRA omdat order ontvangst of getagd ontvangen niet werkt. Dan noem ik dat veel typewerk.

OF en nu komt het, het kan veel eenvoudiger, maar voorzover ik dat heb begrepen uit de reeds geschreven teksten door U zit dat er gewoon niet in.
Over en sluiten???????

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: November 19, 2007, 11:44:57 am »

Ik begrijp werkelijk je probleem niet. http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19145.msg24860#msg24860
Dat was geen grap hoor !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.122 seconds with 20 queries.