Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:03:19 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOVRTV lijkt niet te anticiperen op meerdere kontrakten  (Read 2438 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 01, 2007, 01:47:13 pm »

Ik heb van een artikel in een bepaalde periode meerdere openstaande kontraktregels (Zie LOKKRA1 Bijlage)

Nu ga ik verkooporders toevoegen via LO<3-1-1-F4> Waarna er een regel geleverd moet worden. Dan constateert profit dat er een kontrakt(regel?) open staat. Prachtig, maar er staan meerdere contract(regels) op die datum open. Wat nu? Ik kan hier dus niet kiezen van welke kontraktregel ik wil afboeken. Druk je op <ESC>? dan wordt niet een volgend kontrakt voorgesteld.

Hoe kun je nu vanuit LOVRTV toch zonder al te veel gedoe een ander (openstaand) kontrakt(regel) selecteren?



* LOKKRA1.PNG (10.84 KB, 640x205 - viewed 165 times.)

* lovrtv kontraktselectie.PNG (44.28 KB, 883x612 - viewed 157 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: November 01, 2007, 01:52:30 pm »

Ja natuurlijk, je kunt via LO<3-1-6- select debiteur - f1 - 2 - selecteer kontraktregel - Shift F4> en je kunt via LOKKKZ ook je verkooporder(regel)s aanmaken, maar dat is niet handig voor mensen die altijd via LO<3-1-1-f4 - etc .... > hun Verkooporders inbrengen.

Maar misschien zou je bij LOVRTV een soort aangepaste LOKKRA1 moeten aanroepen, om de juiste kontrakt regel te selecteren. (Of iets wat daar op lijkt. )
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 01, 2007, 02:00:54 pm »

Het is gewoon niet goed (meer). Althans, ooit werkte dit wat mij betreft (als je Nee zegt, komt de volgende voorbij).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #3 on: November 02, 2007, 08:10:44 am »

Kan het zijn dat de Betalingskondities (Bt.knd Prc.Dgn DgnNt/End, Betalingskonditie rgl 1 en 2) van een Kontraktregel afwijken van die van de Verkooporder ? Is dat namelijk het geval, dan zal zo'n Kontraktregel niet in aanmerking komen om uit te kiezen.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: November 02, 2007, 11:26:03 am »

Kan het zijn dat de Betalingskondities (Bt.knd Prc.Dgn DgnNt/End, Betalingskonditie rgl 1 en 2) van een Kontraktregel afwijken van die van de Verkooporder ? Is dat namelijk het geval, dan zal zo'n Kontraktregel niet in aanmerking komen om uit te kiezen.

Dat zijn goede hints, inderdaad daar was verschil in die betalingskondities, gevolgje van iets te enthousiast gedisabelde / enabelde rubrieken die ik bij het toevoegen van de kontrakten had ingesteld.

En dan krijg je obv die datum inderdaad de juiste kontrakten te zien, inclusief de openstaande hoeveelheden. Hier (nog?) zonder de einddatum, maar dat mag de pret niet drukken. Je selecteert er 1, je bevestigt het even en klaar.

Dit wordt trouwens nog leuk voor kontrakten die een afwijkende betalingskonditie krijgen t.o.v. de debiteur parameters. Je krijgt dan dus niet eens een waarschuwing dat er een kontrakt is.

Je kunt je afvragen waarom je per contract een andere betalingskonditie zou moeten wensen, maar evengoed kun je je ook af vragen waarom die controle op betalingskonditie er eigenlijk in zit. Hier gaan we nog even over nadenken, maar voorlopig zorg ik er gewoon voor dat de betalingskonditie bij de debiteur identiek is aan die van het contract.

Dank voor de hint.


* lovrtv kontrakt met zelfde betkond.PNG (50.77 KB, 1031x640 - viewed 137 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 05, 2007, 12:22:48 pm »

Quote
Je kunt je afvragen waarom je per contract een andere betalingskonditie zou moeten wensen, maar evengoed kun je je ook af vragen waarom die controle op betalingskonditie er eigenlijk in zit. Hier gaan we nog even over nadenken, maar voorlopig zorg ik er gewoon voor dat de betalingskonditie bij de debiteur identiek is aan die van het contract.

Over iets dergelijks heb je (hebben we) het al eens eerder gehad (maar dan juist andersom ! (Hoe mal gaat het, als LOKKRA1 ook een einddatum vermeldt?)

Nu heb je dus wel degelijk een goede reden (zie topic waaraan ik refereerde) om meerdere Kontrakten parallel te hebben. Bijvoorbeeld, de ene is franko huis, en de ander af fabriek;
Feitelijk wordt dit bepaald door de VOHeader, en dus is het "wel aardig" dat de regels (met hun prijzen) zijn afgestemd op de konditie zoals bepaald (afgesproken) in de header.

Het voorbeeld is misschien raar, maar feit is dat een Kontrakt = een afspraak, en de Kondities = eveneens een afspraak.

Vergelijk het maar met twee Afleveradressen; die krijg je ook niet op 1 Order - omdat er teveel aanhangt wat bepalend is voor van alles, en wat alleen voor een hele Order tegelijk kan gelden (alhoewel "alles kan", maar het een keer z'n doel voorbij schiet als het moet worden ontwikkeld).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.056 seconds with 20 queries.