Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:26:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: APUSWWWY Staat max 8 tekens toe  (Read 1756 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: October 31, 2007, 03:16:09 pm »

Vraagje: Ik heb een upgrade aangevraagd en wil vanavond dan ook het uitgebreidbeveiligingsbeleid aan zetten. Elke gebruiker moet dan bij de eerstvolgende inlogpoging dus een nieuw wachtwoord aanmaken. Dat doe je in dat geval met onderstaand scherm.

Nou typ je bijvoorbeeld in apuswwwy
123qwe123QWE
 als nieuw wachtwoord in. Niet te moeilijk toch? Bevat hoofdletters, kleine letters, dus voldoet aan de eisen voor de moeilijkheid van het wachtwoord.

Nu ga je dus inloggen, je typt je gebruikersnaam, en dan:
123qwe123QWE
als wachtwoord.

FOUT FOUT : Dat werkt niet want  je wachtwoord is namelijk 123qwe1E geworden, omdat APUSWWWY acht tekens onthoudt. Het laatste karakter is dus bepalend voor positie 8 (hij overschrijft telkens die laatste positie) Dus minimumlengte 6 (afhankelijk van je instellingen bij de autorisatiegroepen) en maximumlengte 8 karakters.

Ik heb geen moeite met die 8 tekens, maar wel als loinu wél meer dan 8 tekens toe staat.

Kunnen we dit nog consistent maken? Of zie ik dan iets over het hoofd?

Hoe moet je dit vormgeven? Je kunt een melding in APUSWWWY opnemen die zegt "LET OP, opgegeven wachtwoord heeft meer dan 8 tekens", of voor mijn part breidt je dat uit naar 16 karakters, weet ik veel. maar in ieder geval zou LOINU gelijk moeten functioneren als APUSWWWY. Wie kan hier eens een gebruikersvriendelijke oplossing voor bedenken?


* apuswwwy.PNG (4.39 KB, 378x135 - viewed 127 times.)

* loinu meer dan 8 tekens.PNG (3.61 KB, 315x156 - viewed 129 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: October 31, 2007, 03:21:12 pm »

Voor de volledigheid: LOINU staat bij het pasword nu max 16 tekens toe.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 31, 2007, 03:36:25 pm »

Voor de volledigheid: LOINU staat bij het pasword nu max 16 tekens toe.

17 lijkt me logischer i.v.m. "Oude Wachtwoord, Nieuwe Wachtwoord". 2x8 + 1 komma = 17.

Heb je je misschien verteld?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: October 31, 2007, 03:46:57 pm »

Heb je je misschien verteld?

Ja inderdaad, bij LOINU heb ik me vertelt. je kunt er inderdaad 17 kwijt, maar die komma kun je toch niet meer gebruiken daar, omdat je bij het uitgebreid beveilignigsbeleid je wachtwoord van daaruit met <F5> moet wijzigen. Maar goed, bovenstaande feit dat APUSWWWY (IEDEREEN wordt daar voor geautoriseerd!!!) 8 tekens toe staat, zonder enige vorm van waarschuwing of iets van dien aard blijft.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: October 31, 2007, 03:51:24 pm »

Ooh ja, nog een plaatsje waar het dan vervelend kan gaan:

LORTNV aan/uitzetten nakykvlag bij recepten. die is dan ook acht tekens bij het uitgebreid beveiligingsbeleid. Ik ga hier sowieso vanavond een allemachtig dikke waarschuwing voor uitgeven. Maar goed iets van een waarschuwing om de mensen hier aan te herinneren zou toch echt wel fraai zijn.


* LORTNV.PNG (3.9 KB, 382x159 - viewed 117 times.)
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.027 seconds with 19 queries.